Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 195 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 195 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Kundeservice

Omtale av  Bård K. O

Har vært trofast kunde i 10år, men siste 6 mnd har det skjedd en forandring. Kundeservicen fungerer ikke,får ikke kontakt og bare vi chat som egentlig blir håpløst for min del. Problemene jeg har må forklares over tlf. Mister dessverre meg når de holder på slik 😌

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Særdeles dårlig kundeservice!

Omtale av  Phung M. N

Har hatt bredbånd fra Nextgentel i flere år uten nevneverdige problemer. De få gangene jeg måtte kontakte kundeservice/support hadde jeg fått kontakt og fått den hjelpen jeg trengte ganske rask... men nå var det rett og slett forferdelig dårlig. Har hatt problemer med modemet i 3 uker+, hvor jeg har måtte restarte modemet daglig, til og med opp mot 2 ganger om dagen. Ringte til kundeservice, etter å ha ventet leeeeeenge og endelig fikk snakke med en kundebehandler, så får jeg beskjed om at de ikke kan hjelpe meg fordi de ikke fikk opp kundeinformasjon av meg. De gjorde ikke en gang et forsøk på å søke opp kunden. Ble henvist blankt til å bruke app/chat for å få hjelp. Prøvde chat, men fikk rask beskjed om at de ikke kan hjelpe meg (?!) men at jeg måtte registrere sak via appen... Gikk inn på appen, registrerte henvendelsen via app med forespørsel om de måtte ringe meg tilbake slik at jeg kan forklare hva slags problem jeg har med nettet. Fikk svar ganske rask etter, men de sendte bare en laaaang standard melding om hvordan gjør trådsløs nettsignal bedre hjemme !!?? Seriøst??!! Jeg har skrevet en ny henvendelse via appen, men etter flere dager har jeg ennå ikke fått noe som helst svar tilbake... Blir nok bytte av nettleverandør etter en sånn dårlig kundeservice opplevelse.

Terrible customers service what can not do anything right on the first time

Omtale av  Miranda

I decided to change from Telenor to Nextgentel because of the price. Telenor has 1 months oppsigelse periode, so I canceled subscription early enough, 28.4., ordered new one with Nextgentel starting from 1.6. All looked ok. But- no sign of any activity and it was half of may. I contacted Nextgentel to ask what is going on. I got the answer that as I canceled my subscription with Telenor -and they use telenor cables- it is my mistake. In the end I was assured that they will fix it. I was waiting - and nothing. Called again, they started to move. But it was already June. 22.6. they connected me. But it did not work. I spent 2 hours on customer line trying to figure out what happened. In the end they said that they can not see my modem, I need to buy a new one as the old one from Telenor is sperret. I called Telenor, they said I own the modem and it is not sperret. I called a IT friend, he adviced me to restart everything and changed cables in slots, and it worked. I saved money for a new modem. Then begun faktura round. First faktura from Nextgentel for periode 19.5.-30.6. I remind you that I got my internet from Nextgentel 22.6. I called again the customer line, they said I am registrated as customer from 19.5. :D I asked for what exactly I am supposed to pay if my internet was provided by someone else. Then they told me to change the amount on faktura and pay only for next month. Then I got faktura from Telenor for july (!) :D. I called Telenor and asked why I got it as I am not their customer anymore and that I can send them copy of the cancelation with dates etc. I was adviced to pay faktura and wait for credit :D My god. If this Nextgentel is not going to work, I will do idk what. Terrible terrible.

Bare rot

Omtale av  Halvor

Leide hus jeg nå har flyttet fra med Internett og de hevder nå at jeg må returnere utstyret selv om de ringer og spør om den nye eieren kan overta utstyret lenge før utflytting. Var også mye rot for å få åpnet linje av den forrige eieren og måtte vente i 14 dager før linje kunne åpnes selv om alt tilsynelatende var i orden. Styr unna!!!!

Forferdelig - kort oppsummert.

Omtale av  Joe J

Helt horribelt kundeservice. Er det kødd? Så ubrukelige at de får indisk-engelske telefonsvindlere til å fremstå som engler i forhold.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Helt elendig!

Omtale av  Elisabeth

Bestilte fiber, ventet i 1 måned på noe jeg aldri fikk. Tok kontakt med kundeservice og de sendte meg mesh uten godkjennelse eller i det heletatt informere at det kostet ekstra i måneden. Så nå har jeg altså gått over 1 måned uten nett. Elendig kundeservice og fikk aldri det jeg bestilte, måtte kontakte et annet selskap som kunne fikse meg fibernett innen 1 uke, som NextGenTel bruker over 4 uker på! Nå krever de 4990 kr for noe jeg aldri fikk som bruddgebyr!!! Styr unna!

Ekstremt dårlig

Omtale av  Emma

Ufattelig dårlig kundeservice, tror ikke de ansatte har kunnskap om det de skal tilby. Fikk tilbud om bredbånd 20 eller bredbånd 30, og han mente at bredbånd 20 ville være godt nok. Da dette viste seg å være ekstremt tregt tok jeg kontakt for å oppgradere, og fikk beskjed om at dette ikke var mulig i området jeg bodde i. Da hadde selvfølgelig også angreretten gått ut. Generelt har også internettet vært ustabilt og dårlig, og ikke fungert i perioder på opp til flere dager. Dette har det ikke vært noe kompensasjon for, og sakene jeg har opprettet i appen har de bare lukket uten å besvare, noe jeg opplever som ekstremt frekt. Vil absolutt ikke anbefale nextgentel. Ja det er billig, men du vil få raskere og mer stabilt nett av å dele mobildata med pcen, og å oppgradere til fri data på mobilen vil også være billigere. Hvis du absolutt må ha nextgentel så sørg for å få alle avtaler og tilbud skriftlig, selv om de sikkert vil finne en måte å lure deg der og.

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR