NTE Bredbånd har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Nettet fryser og fryser og henger. Den henger til og med når man kun lese vg. Samme problem ved direkte oppkobling med ledning ut fra hjemmesentralen. Hatt samme problem i flere år. De nekter å bytte ut hjemmesentralen og skylder på at vi har for mange enheter koblet opp. Synes det er rart at det skal fryse av den grunn når man har 750/750. Klarer ikke å svare på hvor mange enheter man kan koble opp samtidig. Får ikke snakke med tekniker, men kun fra kundeservice. Tilslutt blir tilbudt ny hjemmesentral mot bindingstid på 12 mnd. Dette synes jeg er dårlig gjort. Krevde å få tilsendt rapporten/ oppsummering på alle kommunikasjon med de og vurdering fra deres tekniker på mail, men ikke sett noe til det heller. Undersøker nå andre leverandør på fibernett i mitt området.
Hei Nina, Takk for at du deler dine bekymringer. Det er veldig leit å høre om de utfordringene du har opplevd med nettet og kundeservicen vår, og vi må bare beklage. Det er viktig for oss å løse problemene du opplever, og å sikre at du får den beste opplevelsen med tjenestene våre. Når det gjelder hjemmesentralen og nettproblemer, har vi alltid et krav om å ta en grundigere gjennomgang av situasjonen. Vi har behov for å feilsøke sammen med deg for å finne ut av årsaken, og vi forsøker å tilpasse våre anbefalinger til hver situasjon. Alle boliger og situasjoner er unike, og må derfor ses nøye på. Vi beklager forsinkelsen vedrørende rapport for loggført kommunikasjon. Denne oppgaven tilfaller et team hos oss som har en behandlingstid på 1-3 uker, avhengig av arbeidsmengde. Det er ikke i vår intensjon å la deg vente unødig lenge. Vi kan ikke diskutere individuelle saker offentlig, men vi ønsker å forsikre deg om at vi tar deg og saken på alvor. Du skal kunne stole på at vi kontakter deg direkte for å løse problemet og holde eventuelle avtaler vi har med deg. Vi har forståelse for at du vurderer andre leverandører, men vi håper at vi får muligheten til å rette opp i dette og bevise at vi er forpliktet til kvalitet i alle våre tjenester. Takk for din tålmodighet, og vi ser frem til å løse dette sammen. Vennlig hilsen, oss i NTE Kundeservice
Får ikke den hastigheten jeg har betalt for. Var bra i starten. Men nå er det blitt dårlig.
Hei Pat. :) Takk for tilbakemeldingen. Vi beklager at du opplever problemer med hastigheten på tjenesten. Vi forstår at pålitelig internetthastighet er viktig, og vi ønsker å løse problemet for deg så raskt som mulig. For å kunne hjelpe deg på beste måte trenger vi litt mer informasjon. Har du allerede kontaktet vår kundeservice for å undersøke problemet? Dersom du ikke har gjort det, vil vi sterkt anbefale at du gjør det så snart som mulig. Vår kundeservice er dedikert til å løse slike utfordringer, og vil ta de nødvendige stegene for å finne og løse problemet. Hvis du allerede har vært i kontakt med kundeservice og ikke har sett forbedringer, ber vi deg vennligst ta kontakt på nytt og gi oss ytterligere detaljer slik at vi kan undersøke saken nærmere. Dette kan inkludere informasjon om tidspunkt for dårlig hastighet, enheter som er påvirket, eller eventuelle endringer i nettverkskonfigurasjonen din. Kontakt oss i kundeservice på telefonnummer 74150200 hele døgnet, eller send oss en melding på chat (www.nte.no), eller på Facebook. Vi er stolte av å kunne kalle oss kundeservicesenteret med de mest fornøyde strøm- og bredbåndskundene i 2023, og vi er svært opptatt av at du som kunde skal føle at du får den verdien du skal ha for pengene. Vi er her for å sikre at du får den hastigheten du skal ha, og vi jobber kontinuerlig med å forbedre kvaliteten på våre tjenester. Takk for din tålmodighet i saken så langt, og vi håper du vil gi oss mulighet til å løse dette problemet for deg. Vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Betaler for 150mbit, men har aldri hadde den hastigheten. Den ligger på 60/80. Kundeservice sier at det er fordi jeg må bruke en kabel koblet til boksen for hver enhet. Dette betyr at jeg må sitte rett ved siden av boksen med internettforbindelse til telefonen eller laptopen i 2023! Jeg betaler neste 800kr for 80mbit hver måned! Jeg føler meg ranet. Veldig ubehagelig kundeservice.
Hei Dagmara, Først og fremst er vi veldig lei oss for å lese dette, og vi vil uttrykke vår dypeste beklagelse for at du har hatt en mindre enn tilfredsstillende opplevelse med tjenesten vår. Vi setter stor pris på din tilbakemelding, for den hjelper oss å se nærmere på våre rutiner slik at vi kan forbedre oss. Vi forstår at det kan være frustrerende å ikke oppnå den hastigheten du betaler for. WiFi er en kompleks teknologi, og det er mange faktorer som kan påvirke hastigheten. Dette inkluderer avstanden mellom enheten og hjemmesentralen, antall enheter koblet til nettverket, interferens fra andre elektroniske enheter, og til og med byggematerialene i hjemmet ditt. Når vi annonserer hastigheter som “150 Mbps”, betyr det at du under ideelle forhold kan oppnå disse hastighetene. I praksis er det dessverre sjelden mulig å oppnå den nøyaktige hastigheten via WiFi på grunn av de ovennevnte faktorene, og vi kan bare garantere hastigheten med en kablet tilkobling. Vi beklager hvis dette ikke har blitt klart kommunisert til deg tidligere. Vi setter stor pris på din forståelse og tålmodighet mens vi jobber for å forbedre våre tjenester og kundeservice. Hvis du har flere spørsmål eller utfordringer, vennligst ikke nøl med å kontakte oss igjen. Vi er her, og vi ønsker veldig gjerne å hjelpe deg. Med vennlig hilsen, Oss i NTE Kundeservice
Kundeservice lover hver gang tilbakemelding etter min henvendelse. Skjer ikke!
Hei, Terje. Først vil vi si takk for at du delte dette med oss. Det er frustrerende når du ikke får den oppfølgingen du forventer fra kundeservice. Vi forstår at dette gjør at du føler deg oversett av oss, og det er på ingen måte vår intensjon. Vi setter pris på at du tok deg tid til å gi oss beskjed om dette, da det hjelper oss å forbedre tjenestene våre. Vi tar din bekymring på alvor, og vil gjerne kontrollere at saken går slik den er ment. På grunn av anonymiteten her på bytt.no, får vi ikke anledning til å søke deg opp, men om du sender oss en melding på Facebook Messenger skal en av våre kundebehandlere personlig ta tak i saken og dobbelsjekke at det ikke er på grunn av en teknisk feil at du ikke har hørt fra oss. Noen ganger kan det være at det tar tid å innhende nødvendig informasjon før du hører fra oss, men vi skal alltid kunne gi deg informasjon om status for saken det gjelder. Uansett hva årsaken måtte være, så er det viktig at vi i kundeservice tar ansvar og følger opp henvendelsen din, og at du vet at vi forsøker å hjelpe deg. Vi setter pris på din tålmodighet og forståelse i denne saken, og håper å høre fra deg. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Lokal leverandør med stabilt internett og rask rettetid når det er behov!
Hei, Fredrik! Tusen takk for den hyggelige omtalen. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å skrive om oss her inne. Ønsker deg en fin dag og ei god helg når den tid kommer! Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Nettet er for dårlig :-( Alt for ustabilt og skylder på kabler og trådløsrutere som er for dårlige, men kan ikke levere ruter selv som fungerer i 2-3 etg hus :-(
Hei, Frode. Det er leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med vår kundeservice. Det er selvfølgelig ikke vår intensjon. Vi jobber hardt for kundene våre og er opptatt av at dere skal være fornøyde. Det høres ut som at du har vært i kontakt med oss for å få hjelp med ditt hjemmenettverk, og at du ønsker en løsning som skal ha WiFi-rekkevidde som dekker et hus på opptil tre etasjer. Det er dessverre slik at WiFi-teknologien ikke er sterk nok til å dekke over et så stort område alene, med bare en vanlig ruter. Vi tilbyr derimot tilleggsløsninger innen mesh-teknologi som er laget for dette formålet. Har du ikke blitt opplyst om dette, ønsker vi å beklage. Kontakt gjerne vår kundeservice igjen for mer informasjon om muligheter som kan tilpasses akkurat din situasjon. Det er nemlig slik at alle situasjoner og boliger er ulike, og må vurderes individuelt. :-) Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Gikk runde med fiberselger og montør de mente begge att det skulle bli greit og ha hjemmesentral dær den ble plassert ift signal, om ikke så skulle det være mer en nokk med en forsterker. Bestilte 3 forsterkere for og være sikker. Signalet er fortsatt ikke bra og nå krever jeg att de skal flytte hjemmesentral på deres regning men det vil de altså ikke! Blir sendt rundt i et endeløst system som ikke fungerer dær ingen har myndighet til og ta en beslutning. Anbefales IKKE! (Har 1000/1000 linje og får ikke mere en 5-700)
Hei, Lasse. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive om oss. Det gir oss verdifull innsikt og en anledning til å se nærmere på egne rutiner, slik at vi kan bli enda bedre på kundeservice. Det er leit for oss i NTE Kundeservice å lese at du har en dårlig opplevelse av oss. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe deg. Uten å vite hva som har hendt i denne saken, kan vi ikke annet enn å beklage. Om du ønsker det kan du gjerne ta kontakt med oss for å få sett på saken på nytt. Kontakt oss på vår døgnåpne telefonlinje (74150200), på Facebook Messenger eller på e-post, så vil en ny kundebehandler se på hva som har hendt og gjøre en vurdering for hva som kan gjøres videre. Alle situasjoner er unike og vi har tillit til at våre kundebehandlere kan komme med forslag til løsninger som passer din situasjon. Det skal veldig mye til for å måle 1000/1000 mbps på trådløst nett, selv med forsterkere, som du skriver. Lokale forhold som hindrer og frakterer signalene må forventes, men når det kommer til det trådløse internettet er det ikke hastigheten, men snarere rekkevidden og stødigheten på signalet som er det viktigste. Hvilke problemer opplever du med avspilling, opplasting, streaming eller annet som følge av at det trådløse nettet har lavere hastighet enn det du kan måle på kabel? Hvis du mente at du kun får 500-700 mbps på kablet nett, vil vi sterkt anbefale deg å ringe oss for et feilsøk. Det skal selvfølgelig være full kapasitet når du måler internetthastighet på fiber fra oss, for fiberteknologien er den enetse internett-teknologien som kan garanteres. Hvis det stemmer at du får 500-700 mbps på en 1000/1000 mbps-linje, må vi finne ut av dette og gjøre tiltak. Vi håper derfor du tar våre råd til ettertanke slik at du kan gjøre riktig vurdering for deg og din situasjon. Om du er usikker på betydningen av det som er skrevet her, kan du også gjerne ta kontakt med oss, for jobben vår er ikke bare å komme med råd, men også å veilede. Vi ser frem til å høre fra deg. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice