OBOS Nett opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Sameiet vårt i oslo bestemte seg for å bytte fra telenor til Obos Open net. Og det har blitt et mareritt. Internett faller ut hele tiden. Routeren klarer merkbart ikke dekke hele leiligheten (slik telenor klarte). Internettet er så svak at jeg ikke får sendt ut mail fra mobilen, og at jeg er nødt til å bruke 4G på telefonen for å lese nyheter eller når datteren min ønsker å se på youtube. Helt håpløst. Og dette skjer i 2023. Jeg kommer til å kjempe med nebb og klør for å få sameiet til å bytte tilbake. Verste jeg har opplevd.
OBOS OpenNET ...PÅ En gammel pc fikk connections til internet men den andre pc som er nyere kommer ikke internet på de available netverker kommer mange andre men ikke Obos opennet.
Dette er et firma som satser på at "alt går bra", men som ikke har backup-løsninger når ting går ad undas. Jeg har nå gått i snart to uker uten skikkelig nett, og all skyld legges på meg som forbruker; "har du husket å restarte?" Absolutt udugelige servicefolk.
Forrige oppdatering førte med seg 5 dager uten nett. Ingen. Tilbakemeldinger selv om vi ble lovet det hver gang vi tok kontakt. Nå nylig en ny oppdatering av ustabilt nett. Verre en noen sinne. Og ingen info. Styr unna dette selskapet
Vi gikk over til OBOS OpenNet og er ikke fornøyde . Vi er to som jobber hjemmefra og vi opplever korte brudd flere ganger daglig. Vi jobber på eksterne systemer og må ofte gjøre ting på nytt.
Veldig ustabilt nett, selv med kablet tilgang. Ofte nedetid i tilkoblingen for meg og mange andre i sameiet. Dessverre ofte kveldstid i helgene. Føler jeg bor i et U-land med så dårlig tilkobling, er jo værre enn når jeg bodde på landet!
Veldig fornøyd med netthastigheten og det leverer akkurat som forventet!
Jeg blir faktisk ganske imponert over hvor rævva nett det går an å levere jeg. Vi streamer fra telefonen vi må, for det dere leverer er så dårlig at vi ikke får startet en film i Disney pluss engang... For ikke å snakke om den forferdelige hakkingen i ALT vi ser på. Så glad vi skal flytte fra dette sameiet som uheldigvis var så korttenkte at de valgte OBOS sitt nett!
Forbindelsen har falt ut og det er helg. Har sendt mail og prøvd å ringe for å få assistanse. Ingen som svarer på mail og telefon. Nå er det under 20 grader i huset og temperaturen faller. Nå er det lørdag kveld og ingen hjelp å få tidligst mandag. Skikkelig elendig service!
OBOS opennet... vel, hadde en hyggelig prat med en kundekonsulent i åpningstiden på fredag og det var det. TVbildet smuldrer opp fortsatt. Dette er gjentakende problemstilling som vi har måttet leve med helt siden vi omsider klarte å få inn TVsignal. Defekt tjeneste blir avkrevd betalt etter full program.
Jeg er en gamer, og er avhengig av godt og stabilt nett. Det er definitivt IKKE Opennet fra Obos. Har aldri hatt problemer før dette ble installert. 800ms og rubberband-lag i alle spill jeg forsøker, selv med KABLET nett direkte inn i modemet. Om du er gamer og boretslaget ditt vurderer Obos Opennet. KJEMP MED NEBB OG KLØR for å unngå.
Har fra 1.januar fått OBOS Open Net. Har noe jeg vil spørre de om. Kommer ikke i kontakt med de gjennom tlf.
Synd vi er bindt til disse i 3 år... Får ikke tak i kundeservice etter nettet var nede i helgen før mandag på dårlige åpningstider. Ja det er billig, men her stiller ordtaket "du får hva du betaler for" sterkt! Styr unna!
Sameiet byttet til obos openNet fra Telenor. Jeg har hatt linjen nå i snart 1 år og må si jeg er strålende fornøyd med både pris og kvalitet! Får full kapasitet på 1Gb linje og kun opplevd ustabilitet 1 gang som skyldtes vedlikehold. Til informasjon så bruker jeg eget utstyr fra Ubiquiti for tilkobling. Mao er dette en anmeldelse av linjen og ikke evt utstyr som blir levert fra leverandør.
Skjer det noe uventet med tv og/eller Internett i helgen med OBOS opennet? Synd for deg, du får ikke tak i noen som eventuelt kan ta tak i dette og utbedre før til mandag... Elendig nett som kommer og går. Svæææært ustabilt
Får ikke hjelp til tråd løse bredband, på telefon får bedsjed at de ikke kan hjelpe.
Hei Magnus L, Jeg vil gjerne hjelpe deg få en bedre opplevelse av ditt trådløse nett og undersøke mer rundt opplevd hastighet, om du tar kontakt med meg på [email protected] med navn og telefonnummer så skal jeg følge dette opp med deg. Mvh Aleksander | OBOS OpenNet [email protected]