OBOS Nett opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Byttet til obosnett for 2 mnd siden, og er kjempefornøyd. Spiller en del onlinespill hvor det er viktig med lite forsinkelse. Her har obosnett levert helt supert! 5/5
Hei Harald, Takk for den positive tilbakemeldingen! Det er godt å høre at du er fornøyd med oss, spesielt når det gjelder onlinespill og lav forsinkelse. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele din erfaring, og vi skal fortsette å levere en stabil og rask tjeneste. Ønsker deg en riktig fin dag videre. Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Måtte legge ut for datapakke pga nettet var nede og har ikke sett noe til pengene. Jeg sendte inn 11.sept. de på kundeservice vet ingenting som vanlig, ikke heller når pengene kommer. Tviler på jeg får pengene egentlig. Har purret mange uten det har ført til noe. De burde egentlig erstattet tapet for alle selv de som ikke sendte inn erstatingskrav.
Hei Dave, Takk for din tilbakemelding. Når det gjelder saken fra Vestlitoppen, kan vi bekrefte at dersom du har sendt inn dokumentasjon for utlegg på datapakke via e-post, vil dette bli refundert. Vær oppmerksom på at dette er en ekstra gode vi har valgt å tilby i denne situasjonen, og det er ikke en fast ordning ved alle tilfeller med nedetid. Vi setter pris på din tålmodighet mens vi behandler saken. Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett
Konstant pakketap på 10% og 400-700ms. Ikke egnet til alt som krever raskt og stabilt nett. Alle som gamer, ser live streams (sport o.l) eller har hjemmekontor med teamsmøter burde styre unna. Kundesupport hjelper ikke. Eneste grunnen til at jeg fortsatt er kunde er fordi boretlaget byttet alle leilighetene til Obos nett, desssverre.
Hei Olav. Sånn skal det ikke være og vi ønsker veldig gjerne å ta tak i dette så fort som mulig. Jeg ser at du har snakket med en kollega og han kommer til å følge dette opp tett. Takk for at du tok deg tid til å gi tilbakemelding, ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Opplever altfor ofte betydelig treghet/DELAY med ms/ping på 450-700.. For de som ikke vet hva det er så er det responstid når du sender forespørsler ut mot nettet. I praksis betyr det at man trykker seg inn på nett uten å få lastet siden, og må kanskje vente i 5-10 sek. De to siste dagene har det periodevis vært slik at jeg ikke får lastet sider i det hele tatt på flere minutter. Altså blir nettet ubrukelig i de periodene det skjer. Dette har jeg opplevd 3x kvelder på under 1 måned. I prinsippet skal dette aldri skje. De siste 10 årene med andre nett-leverandører har jeg ikke opplevd det én eneste gang. Dette er den typen feil man ofte slet med tidlig på 2000-tallet med ADSL-linjer, altså når dette var helt ny teknologi. Det er uakseptabelt, og jeg skulle likt og høre hvilken forklaring de har på dette.
Hei Lars, Takk for at du deler din opplevelse. Vi forstår at slike situasjoner kan være frustrerende, og vi tar tilbakemeldingene dine på alvor. Vi jobber kontinuerlig med å opprettholde en stabil og rask internettforbindelse, og det du beskriver med forsinkelser og høye responstider er ikke det vi ønsker at kundene våre skal oppleve. Når det er sagt, kan det være flere faktorer som påvirker nettet i perioder, og vi ser nærmere på dette for å identifisere og løse eventuelle problemer. Vi anbefaler også å ta kontakt med vår kundeservice direkte, slik at vi kan se nærmere på ditt spesifikke tilfelle og eventuelt hjelpe med konkrete tiltak for å forbedre opplevelsen din. Igjen, takk for at du tok deg tid til å gi tilbakemelding – vi jobber for å sikre en best mulig tjeneste for alle våre kunder. Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Veldig bra hastighet på nettet! Utrolig god oppgradering fra det vi hadde! Vært i kontakt med kundeservice, der fikk jeg utmerket service. Enkelt å forholde seg til, da man får god hjelp der det trengs.
Hei Umut, Takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det er fantastisk å høre at du er fornøyd med oppgraderingen og opplever høyere hastighet på nettet. Vi setter stor pris på at du også er fornøyd med kundeservicen vår, og at du føler du får den hjelpen du trenger. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Etter å ha stabilt nett i mange år fra Get/Telia så byttet styret til Obos OpenNet for snart ett år siden. Etter det hsr nettet vært ustabilt og stadig utkoblinger i området og at modem henger seg og ikke har kontakt med nett. I tilegg har de levert trådløst modem som mange enheter ikke finner / får kontakt med. Når ting er oppe er hastighet bra, og wifi gir god dekning.
Hei Gaute, Vi beklager de problemene du har opplevd med vår tjeneste – slik skal det selvfølgelig ikke være. Vi ønsker å levere stabile tjenester til enhver tid, og vi ønsker derfor å komme i kontakt med deg. Vi vil ringe deg i morgen, 11.09, etter kl. 15:00 for å undersøke. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Styret i borettslaget som ikke aner hva de driver med valgte å bytte internettleverandør uten å sjekke hva resten synes om dette. Router vi fikk er en Heimgard AX3600 som ikke finnes dokumentasjon på, hverken hos OBOS eller hos produsent. Mistenker at dette er en rebrand av noe kinesiske greier. De kjører CGNat så port forwarding slik at jeg ikke kan få tilgang til resurser som står i mitt hjem som feks. NAS når jeg utenfor husets fire vegger. Ikke kan jeg spille hvis jeg er avhengig at andres klienter må koble til min pc. Fra å ha en fiberkabel rett fra veggen og inn i min router fra altibox, er jeg nå så heldig at jeg har et ekstra steg med et modem/router som gjør at alle instillinger i Heimgard routeren når det kommer til NAT og port forwarding er null verd. Makkverk.
Hei Sindre, Det er leit å høre at du er misfornøyd med vår tjeneste. Her har du link til informasjon om Heimgard ruteren på vår nettside: https://www.obos.no/boligforvaltning/tjenester/opennet/kundeservice/bruksanvisninger/heimgard-elite-hx40me/ . Det er en norsk utviklet ruter med sikkerhet og dekning i fokus. Dessverre så ble en gammel tjeneste lagt på når kundebilde skulle opprettes som førte til noen utfordringer hos enkelte. Det er nå rettet oppi og du skal ha mulighet til å spille uten at andres klienter skal koble seg til din pc. Vi ser på muligheter for å utvikle ruteren sånn som du beskriver her med kun en kabel rett fra veggen og kommer tilbake til det etter hvert. Jeg kan ikke se at du har kontaktet oss tidligere, men det er bare å ringe oss på telefonnummer: 21016150, chat eller kontaktskjema her: https://www.obos.no/boligforvaltning/tjenester/opennet/kundeservice/kontakt-oss/ om det er noe vi kan hjelpe deg med. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet