Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
OBOS Nett
2.5
104 verifiserte omtaler

OBOS Nett omtaler og erfaringer

Negativ trend

OBOS Nett opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.5
Middels
104 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#58
Forferdelig
OBOS Nett er rangert
#58 av 67 fiberleverandørerer
26%
Dårlig
26% anbefaler OBOS Nett
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 104 omtaler om OBOS Nett

FILTRER OMTALER
24
3
2
12
63
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om OBOS Nett
OBOS Nett har 104 verifiserte omtaler på Bytt.no

Her må det ordes opp

Omtale av  Dave

Måtte legge ut for datapakke pga nettet var nede og har ikke sett noe til pengene. Jeg sendte inn 11.sept. de på kundeservice vet ingenting som vanlig, ikke heller når pengene kommer. Tviler på jeg får pengene egentlig. Har purret mange uten det har ført til noe. De burde egentlig erstattet tapet for alle selv de som ikke sendte inn erstatingskrav.

Svar fra OBOS Nett
25.09.2024 15:54

Hei Dave, Takk for din tilbakemelding. Når det gjelder saken fra Vestlitoppen, kan vi bekrefte at dersom du har sendt inn dokumentasjon for utlegg på datapakke via e-post, vil dette bli refundert. Vær oppmerksom på at dette er en ekstra gode vi har valgt å tilby i denne situasjonen, og det er ikke en fast ordning ved alle tilfeller med nedetid. Vi setter pris på din tålmodighet mens vi behandler saken. Med vennlig hilsen Maria | OBOS Nett

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med OBOS Nett?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ustabilt nett med vesentlig pakketap

Omtale av  Olav

Konstant pakketap på 10% og 400-700ms. Ikke egnet til alt som krever raskt og stabilt nett. Alle som gamer, ser live streams (sport o.l) eller har hjemmekontor med teamsmøter burde styre unna. Kundesupport hjelper ikke. Eneste grunnen til at jeg fortsatt er kunde er fordi boretlaget byttet alle leilighetene til Obos nett, desssverre.

Svar fra OBOS Nett
23.09.2024 11:20

Hei Olav. Sånn skal det ikke være og vi ønsker veldig gjerne å ta tak i dette så fort som mulig. Jeg ser at du har snakket med en kollega og han kommer til å følge dette opp tett. Takk for at du tok deg tid til å gi tilbakemelding, ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet

Elendig - lengre perioder og flere dager med uakseptabel høy DELAY - MS/PING

Omtale av  Lars

Opplever altfor ofte betydelig treghet/DELAY med ms/ping på 450-700.. For de som ikke vet hva det er så er det responstid når du sender forespørsler ut mot nettet. I praksis betyr det at man trykker seg inn på nett uten å få lastet siden, og må kanskje vente i 5-10 sek. De to siste dagene har det periodevis vært slik at jeg ikke får lastet sider i det hele tatt på flere minutter. Altså blir nettet ubrukelig i de periodene det skjer. Dette har jeg opplevd 3x kvelder på under 1 måned. I prinsippet skal dette aldri skje. De siste 10 årene med andre nett-leverandører har jeg ikke opplevd det én eneste gang. Dette er den typen feil man ofte slet med tidlig på 2000-tallet med ADSL-linjer, altså når dette var helt ny teknologi. Det er uakseptabelt, og jeg skulle likt og høre hvilken forklaring de har på dette.

Svar fra OBOS Nett
13.09.2024 13:53

Hei Lars, Takk for at du deler din opplevelse. Vi forstår at slike situasjoner kan være frustrerende, og vi tar tilbakemeldingene dine på alvor. Vi jobber kontinuerlig med å opprettholde en stabil og rask internettforbindelse, og det du beskriver med forsinkelser og høye responstider er ikke det vi ønsker at kundene våre skal oppleve. Når det er sagt, kan det være flere faktorer som påvirker nettet i perioder, og vi ser nærmere på dette for å identifisere og løse eventuelle problemer. Vi anbefaler også å ta kontakt med vår kundeservice direkte, slik at vi kan se nærmere på ditt spesifikke tilfelle og eventuelt hjelpe med konkrete tiltak for å forbedre opplevelsen din. Igjen, takk for at du tok deg tid til å gi tilbakemelding – vi jobber for å sikre en best mulig tjeneste for alle våre kunder. Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet

Utmerket service

Omtale av  Umut E

Veldig bra hastighet på nettet! Utrolig god oppgradering fra det vi hadde! Vært i kontakt med kundeservice, der fikk jeg utmerket service. Enkelt å forholde seg til, da man får god hjelp der det trengs.

Svar fra OBOS Nett
11.09.2024 15:38

Hei Umut, Takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det er fantastisk å høre at du er fornøyd med oppgraderingen og opplever høyere hastighet på nettet. Vi setter stor pris på at du også er fornøyd med kundeservicen vår, og at du føler du får den hjelpen du trenger. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet

Ustabilt

Omtale av  Gaute J

Etter å ha stabilt nett i mange år fra Get/Telia så byttet styret til Obos OpenNet for snart ett år siden. Etter det hsr nettet vært ustabilt og stadig utkoblinger i området og at modem henger seg og ikke har kontakt med nett. I tilegg har de levert trådløst modem som mange enheter ikke finner / får kontakt med. Når ting er oppe er hastighet bra, og wifi gir god dekning.

Svar fra OBOS Nett
10.09.2024 15:36

Hei Gaute, Vi beklager de problemene du har opplevd med vår tjeneste – slik skal det selvfølgelig ikke være. Vi ønsker å levere stabile tjenester til enhver tid, og vi ønsker derfor å komme i kontakt med deg. Vi vil ringe deg i morgen, 11.09, etter kl. 15:00 for å undersøke. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Styr unna, om noen synes ditt borettslag skal bytte vær på vakt.

Omtale av  Sindre

Styret i borettslaget som ikke aner hva de driver med valgte å bytte internettleverandør uten å sjekke hva resten synes om dette. Router vi fikk er en Heimgard AX3600 som ikke finnes dokumentasjon på, hverken hos OBOS eller hos produsent. Mistenker at dette er en rebrand av noe kinesiske greier. De kjører CGNat så port forwarding slik at jeg ikke kan få tilgang til resurser som står i mitt hjem som feks. NAS når jeg utenfor husets fire vegger. Ikke kan jeg spille hvis jeg er avhengig at andres klienter må koble til min pc. Fra å ha en fiberkabel rett fra veggen og inn i min router fra altibox, er jeg nå så heldig at jeg har et ekstra steg med et modem/router som gjør at alle instillinger i Heimgard routeren når det kommer til NAT og port forwarding er null verd. Makkverk.

Svar fra OBOS Nett
28.08.2024 16:14

Hei Sindre, Det er leit å høre at du er misfornøyd med vår tjeneste. Her har du link til informasjon om Heimgard ruteren på vår nettside: https://www.obos.no/boligforvaltning/tjenester/opennet/kundeservice/bruksanvisninger/heimgard-elite-hx40me/ . Det er en norsk utviklet ruter med sikkerhet og dekning i fokus. Dessverre så ble en gammel tjeneste lagt på når kundebilde skulle opprettes som førte til noen utfordringer hos enkelte. Det er nå rettet oppi og du skal ha mulighet til å spille uten at andres klienter skal koble seg til din pc. Vi ser på muligheter for å utvikle ruteren sånn som du beskriver her med kun en kabel rett fra veggen og kommer tilbake til det etter hvert. Jeg kan ikke se at du har kontaktet oss tidligere, men det er bare å ringe oss på telefonnummer: 21016150, chat eller kontaktskjema her: https://www.obos.no/boligforvaltning/tjenester/opennet/kundeservice/kontakt-oss/ om det er noe vi kan hjelpe deg med. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet

Bedre enn forventet

Omtale av  Bjørn

Folk i borettslaget var bekymret før overgangen grunnet dårlige tilbakemeldinger. Det har vist seg å være unødvendig, nå har vi et ekstremt mye raskere og betydelig billigere internett enn hva Telenor har gitt oss de siste årene. Vi hadde en runde hvor internett forsvant, da fikk vi raskt SMS og ble holdt oppdatert den perioden nedetiden varte. De som "klager" nå er ekstremt lite tekniske personer som sliter med å koble nettbrett/PC/Mobil til det ny WIFI. Ser ut som om hoveddelen av de dårlige tilbakemeldingene her går på ting som er brukerfeil og ikke problemer med internettet i seg selv - ønsker å være en motvekt til dette da vi kun har positive opplevelser så langt i våre snart 4 måneder med Opennet som leverandør.

Svar fra OBOS Nett
29.07.2024 12:19

Hei, Bjørn. Takk for din tilbakemelding. Vi setter stor pris på å høre at dere har hatt en positiv opplevelse med OBOS OpenNet, og at dere nå har raskere og rimeligere internett. Det er også godt å vite at våre SMS-oppdateringer ved nedetid har vært til hjelp. Takk for at du deler dine erfaringer og bidrar til et balansert bilde av tjenesten vår. Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet

OBOS Nett har 104 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til OBOS Nett mener
Har tilegnet profilen
OBOS Nett deltar på Bytt.no

OBOS Nett har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
OBOS Nett besvarer omtaler

OBOS Nett har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
OBOS Nett henter ikke inn tilbakemeldinger

OBOS Nett benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR