Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hvis du kan unngå Telenor så bør du styre unna. Hvis du ikke har noe annet valg, styr også unna. Hvis ikke alt går knirkefritt så finnes det ikke én kompetent kundeveileder som kan fikse problemet ditt. Du blir sittende som svarteper. Forsøkt å få de til å ordne meg fiberboks 5 ganger. De har sendt meg router, TV-boks og 5. gang så får jeg beskjed at de sitter ikke på sånt utstyr. Det må en montør til, selvom jeg eksplisitt etterlyste en montør for å få fiberen på plass 2. gangen de ble kontaktet. Venter enda. Gått 5 uker siden jeg bestilte fiber.
Har nå ventet i over 1 år etter forventet tid av levering av fiber. Bestilte fiber i August 2018. Regnet med at vi skulle få det et par måneder etter bestilling. Fikk beskjed om at det skulle komme etter jul. Gledet meg til dette skulle komme, så får jeg beskjed om ny utsettelse. Denne gangen så får vi det til våren. Når våren kom ble det utsatt til etter sommerferien. Nå har jeg fått melding om at det ikke kommer før i Oktober. Jeg stoler ikke på Telenor for fem øre! Sitter her med rett og slett udugelig nett (fra Telenor) og kunne sårt ha trengt fiber! 150-1200 ping (en velsignelse om jeg får under 100) 1.53Mbps Download og 0,39Mbps Upload. Anbefaler ikke Telenor dersom du ikke er villig til å vente resten av livet på å få fiber!
Ringte og bestilte Telenor fiber da de var de eneste som kunne levere på min adresse (Telenor var siste valget mitt). Da ble jeg møtt av en overivrig kar som bare ville selge meg nett raskest mulig. Han lovet meg fiber nett før innflytting (jeg ringte en måned i forveien pga dette har skjedd meg før). Da vi flyttet inn fikk vi beskjed at det var problemer med linjen og at det skulle løses innen 2 ekstra måneder. Når jeg ringte for å klage fikk jeg beskjed at det ikke var sikkert at jeg kunne få nett i det hele tatt. Ringte da på nytt en uke senere og fikk en ny beskjed om at feilen lå i kapasitet på sentralen, noe de skulle få oppgradert. Sitter fremdelen uten nett og ingen andre muligheter, de ville attpåtil prøve å utnytte situasjonen ved å selge meg et dyrt mobilt bredbånd selv når det er dårlig dekning her! Ville gledelig byttet om jeg kunne, men pga telenor er eneste leverandør her i nabolaget må jeg heller vurdere å flytte.
Jeg har hatt Telenor ufrivillig fordi de var leverandør av fiber på det nye huset mitt, og jeg må si dette var like jæ%#ig som jeg har hørt fra andre. Etter Snart 2 år har de ikke ennå klart å gi meg fullverdig tilgang til T-WE tjenesten. Jeg er ganske teknisk kyndig, og har gjort alt korrekt. Etter å ha kontaktet dem minst 10 ganger om problemet, gir jeg opp. Det er ingen hos dem som klarer å løse det eller forstår hva som har skjedd. Det henger igjen noe brukerdata i systemet fra de het Canal Digital, så jeg er i limbo på tv-tjenestene. Jeg får ikke tilgang som bruker på Telenor men samtidig står det at jeg er "canal digital" bruker uten tilgang til tjenesten. Det har også vært masse rot med fakturaer. De startet å fakturere meg 3 måneder før huset mitt var bygget ferdig... Jeg har betalt 1.500 kr i mnd for 500 mbit og en helt ubrukelig tv/nett-tjeneste tilgang. Etter august er jeg over i et nytt selskap jeg har hatt god erfaring med! STYR UNNA! Det er nok av andre leverandører som leverer bedre og billigere!
Har forsøkt å få hjelp siden 2.7 (nå er det 21.8!) jeg har bestillt høyeste hastighet, men får langt under den hastighet som bestillt. Forsøk å få nett hos en annen leverandør! Stort sett hyggelige samtaler med kundeservice som er like fortvilet over sin underleverandør Relacom som meg.
Etter flere år med Telenor slo lynet ned i området og jeg mistet internett. Jeg ringte kundeservice for å få dette korrigert; der fikk jeg fint vite at jeg som enkeltkunde ikke kom til å få hjelp til å få internett igjen, da kobberledningene "ikke skal vedlikeholdes lenger". Da jeg er i et område uten kabel eller fiber så foreslo kundeservice "mobilt bredbånd" som har en begrenset mengde data og ut ifra det jeg ser på telenor sin side dyrere enn det jeg betalte for. Unngå Telenor for all pris, makan til griske strategier.
Jeg betaler over 500 kr for Internettet mitt som er levert av Telenor, men jeg får kun 4mb/s. Når jeg snakker med kundeservicen sier de at de ikke skjønner hva jeg snakker om og det ender med at de legger på. Etter denne opplevelsen med Telenor kommer jeg aldri til å bruke de til noe igjen. De ville heller ikke prøve å hjelpe meg engang.