Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Dårlig og veldig ustabilt nett. Mye og ofte feil!! Mye dyrere enn konkurrenter. Tvungen kostnad til unødvendig T-we boks. Utdatert/gammeldags kabelteknologi. Telenor har ingen plan for fiberkabel, selv om dette er et meget urbant område. Det kan virke som de har «monopol» på kabel til min bolig. Konkurrenter kan kun levere trådløst hit.
Hei Roger! Hvis du allerede har coax-kabel inn til bolig i dag er det sjeldent man får tilgang til andre alternativer, da dette er særs dyre prosjekter å gjennomføre. Dobbel-infrastruktur fra èn operatør er ganske sjeldent så fremt man ikke bor midt i sentrum av en storby - trådløst bredbånd er imidlertid som regel et alternativ siden dette ikke fordrer graving og utbygging av infrastruktur. På sikt er planen å tilby en løsning som ikke krever dekoder, men her vet vi så langt lite om når dette kommer på plass. Ustabilitet kan være så mangt men er i de fleste tilfeller tilknyttet trådløst nett, og kan i sær være et problem om man bor i leilighet hvor det er ekstremt mange andre nett og trådløse enheter som kan forstyrre signalet ditt. Anbefaler å ta en kikk her om hastighet og utfall er problematisk : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/test-av-hastighet/
Har utendørs 4G antenne for Internett og TV hjemme. Betaler for 30Mb opp- og nedlasting. Veldig ustabilt, og veeeeldig tregt nett. Måles til mellom 2Mb og 12 Mb på det beste. Det å se TV er umulig, bare freezer og hakkete. Kjemper med Telenor, har hatt dette problemet i 5-6 uker nå..... skal visst få besøk av en tekniker på fredag, mellom kl 07.30 og kl 17.00.... greit når du jobber 30 minutter unna...🙄😡🤬😤
Møter hyggelige kundebehandlere, men når det tar lang tid, snart en uke, før de kan rette feil, er det nærliggende å bytte leverandør. Sist vi opplevde det samme, tok det nærmere to uker før vi hadde nett igjen. Da får vi heller ikke sett tv, og hjemmekontor blir vanskelig.
Hei Beate! Rent generelt vil et brudd meldt innenfor åpningstider være håndtert i løpet av tre virkedager, og i de fleste tilfeller påfølgende virkedag. Hvis det har gått en eller to uker er dette med stor sannsynlighet en driftsmelding som har vært komplisert(les: feil under offentlig vei, behov for trafikkdirigering\gravetillatelse\rekvirering av spesialutstyr) som kan føre til at det tar lengre tid enn normalt - 30 timer er vanlig for en driftsmelding, så hvis 1-2 uker er din erfaring er dette beklagelig nok unike tilfeller som går langt over det som er vanlig. Så lenge du er uten tjenesten i over 24 timer har du imidlertid krav på kompensasjon og kan fåes hos kundeservice på 915 09000 etter at feilen er meldt rettet.
Har forsøkt å få løst et problem hos dem i over 1 mnd, har kontaktet dem 8!!!! ganger, og blitt lovet at de skal løse det men ingenting skjer!
Hei og beklager dette! Vi får dessverre ikke undersøkt noe herfra for deg uten et kundenummer slik at vi får identifisert hvem du er, og kan ikke si annet enn at saken må purres opp igjen via kundeservice på 915 09000 om du fortsatt ikke har blitt tilbydt en løsning.
Nabohuset brant ned og tok med seg fiberkabelen til Telenor og GP nett. Flere i nabolaget mistet tv og nett. GP nett fikset feilen mandags morgen. Telenor brukte en uke etter masse purringer fra flere naboer. Selskapet som skulle utføre jobben hadde bare en person tilgjengelig på dette tidspunktet. Neste gang telenor: Hvis dere skal ha montasjejobben utført så billig, at selskapet dere hyrer inn ikke har råd til å ha nok folk på jobb. Da må dere nesten ta høyde for å betale overtid/hotellopphold for montører andre steder i landet når det først skjer noe! Jeg foreslår å kutte de 16 millionene som toppsjefen har til 2 mill, og bruke 14 av disse på montører i stedet. Hadde nok gitt betydelig bedre omdømme på flere måter…. Det eneste positive er menneskene på kundeservice som har sendt purringer og gitt hjelp i den grad de kan. Kundeservice får uansett bunnkarakter da den mest grunnleggende kundeservicen er å holde god oppetid på tjenestene sine, noe telenor som selskap i dette tilfellet svikter på.
Bredbånd for dyrt i forhold til hvor mye har l data i mnd.
Hei! Fra tid til annen vil det være kampanjer tilgjengelig for våre bredbåndsabonnement som kan få ned prisen i en periode, hvilket kundeservice på 915 09000 kan sjekke for deg.
Svært rotete fakturaer. Mnd beløp stemmer ikke overens med avtale og får inkassovarsel på regninger som er betalt.
Hei! Hvis dette er et konsekvent problem anbefaler vi å sende oss en Epost her, slik at vår reklamasjonsavdeling kan ta en utsjekk for deg slik at du får en permanent løsning på problemet : https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/tv-og-bredband/