Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Telenor Breibånd (tidligere Canal Digital Breibånd) er vanskelig å kommunisere med. Selskapet er vanskelig å nå. De tar ikke ansvar for egne feil. Feilretting om de gjør det, kan du måtte vente i dagevis før noe blir gjort.
Elendig kundeservice. Sitter gjerne flere timer i kø, flere ganger for å få hjelp med 1 ting. Ustabilt nett. Dyrt. Holder ikke det de lover. Lager sitt eget utstyr, dvs sine egne modem og rutere. Så ikke forvent deg noe stabil nettopplevelse. Eller ha mulighet til å endre noen innstillinger. Den nye ruteren er kun tilgjengelig via en nettside, IKKE via lokalt nett.
Jeg sa opp Telenor abonnementet i juli og fikk bekreftet at de koblet ned 31 august. 23 august ringer jeg inn for å forlenge abonnementet 2 måneder. Understreker at det er viktig at abonnementer løper uavbrudt siden jeg bruker det i jobbsammenheng. Jeg blir likevel koblet ned 31 august. Velvel, shit happens så ringer inn 1 september kl 08:00 og ber om at jeg kobles opp umiddelbart. Da møter man et system like fleksibelt som en sovjetisk 5-årsplan. Ikke mulig var svaret, det tar en dag uansett.
Ubrukelig chatrobot, bemanning stenger tidlig og laaaang ventetid for å komme igjennom på tlf.
Hvis du kan unngå Telenor så bør du styre unna. Hvis du ikke har noe annet valg, styr også unna. Hvis ikke alt går knirkefritt så finnes det ikke én kompetent kundeveileder som kan fikse problemet ditt. Du blir sittende som svarteper. Forsøkt å få de til å ordne meg fiberboks 5 ganger. De har sendt meg router, TV-boks og 5. gang så får jeg beskjed at de sitter ikke på sånt utstyr. Det må en montør til, selvom jeg eksplisitt etterlyste en montør for å få fiberen på plass 2. gangen de ble kontaktet. Venter enda. Gått 5 uker siden jeg bestilte fiber.
Har nå ventet i over 1 år etter forventet tid av levering av fiber. Bestilte fiber i August 2018. Regnet med at vi skulle få det et par måneder etter bestilling. Fikk beskjed om at det skulle komme etter jul. Gledet meg til dette skulle komme, så får jeg beskjed om ny utsettelse. Denne gangen så får vi det til våren. Når våren kom ble det utsatt til etter sommerferien. Nå har jeg fått melding om at det ikke kommer før i Oktober. Jeg stoler ikke på Telenor for fem øre! Sitter her med rett og slett udugelig nett (fra Telenor) og kunne sårt ha trengt fiber! 150-1200 ping (en velsignelse om jeg får under 100) 1.53Mbps Download og 0,39Mbps Upload. Anbefaler ikke Telenor dersom du ikke er villig til å vente resten av livet på å få fiber!
Ringte og bestilte Telenor fiber da de var de eneste som kunne levere på min adresse (Telenor var siste valget mitt). Da ble jeg møtt av en overivrig kar som bare ville selge meg nett raskest mulig. Han lovet meg fiber nett før innflytting (jeg ringte en måned i forveien pga dette har skjedd meg før). Da vi flyttet inn fikk vi beskjed at det var problemer med linjen og at det skulle løses innen 2 ekstra måneder. Når jeg ringte for å klage fikk jeg beskjed at det ikke var sikkert at jeg kunne få nett i det hele tatt. Ringte da på nytt en uke senere og fikk en ny beskjed om at feilen lå i kapasitet på sentralen, noe de skulle få oppgradert. Sitter fremdelen uten nett og ingen andre muligheter, de ville attpåtil prøve å utnytte situasjonen ved å selge meg et dyrt mobilt bredbånd selv når det er dårlig dekning her! Ville gledelig byttet om jeg kunne, men pga telenor er eneste leverandør her i nabolaget må jeg heller vurdere å flytte.