Viken Fiber opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg blir helt skremt jeg av at Viken fiber kan behandle kundene sine som de gjør. De på kundeservice er opplært i Nord Korea og gått i lære hos Putin. De virker til ikke å forstå det norske språk eller innha vanlig norsk oppførsel. Forstår de er livredde for at kundene skal komme i kontakt med dem, for maken til slett behandling skal man lete lenge etter. Det må være fordi de snakker kun nord koreansk. For mine forklaringer falt på steingrunn som de ikke forstod hva jeg sa. Signalene er bra på fiberen. De andre signalene Viken fiber sender ut til de som betaler for dette er rett og slett bældårlig. Synes norske myndigheter burde kjølehalt disse lederene i Viken fiber grundig for her er rettighetene dine som forbruker kuttet rett over de mest fundamentale rettigheter man har. Det er bare å le av hele dette landet Norge som kan la sånt skje uten at lovgiver kommer med retningslinjer for hvordan fibermonopolet skal forholde seg til sine kunder. Vi har ikke noe valg og da burde staten sette fiberselskapene som er denne markedsposisjon til veggs og kreve en rett til å kunne skrive en epost, ringe dem med svarfrist. Og sist men ikke minst en bestemt makspris på tjenestene. Det er som ville vesten for disse som er ute hos kundene nærmest truer seg tilgang og skremmer vannet av kunder. En paragraf kontrakt skrevet med lupeskrift og uforståelig "nordkoreansk" eller gresk for vanlige borgere. På tide å rydde opp.
Dyrt, elendig kundeservice, arrogant holdning til kundens problemer. Kjempeproblemer med e-post, de øker prisen uten forklaring. Nå MÅ myndighetene gjennomføre tilgang for alle tilbydere i alle nettverk - la Telenor få adgang til Vikens fibernett og vice versa.
Skulle si opp fiber fordi jeg fikk en mye bedre deal fra Telenor. Tenkte jeg skulle ringe viken fiber for å sjekke med vilkårene rundt oppsigelse... det var så og si ikke mulig.. å vente over èn time uten svar er ikke greit.
Det er nå blitt altfor dyrt! Men fungerer bra liten eller ingen nedetid.
Ble lovet internett i løpet av to uker. Da det hadde gått 3 uker og jeg ikke hadde hørt et pip, ringte jeg for å purre opp. Dagen etter fikk jeg melding fra montøfrimaet om at de ikke kunne komme før om 6 uker. Jeg ringte vf og ba dem fremskydne dette da jeg ble lovet levering innen 3 uker. Det kunne de ikke gjøre noe med og gjemte seg bak den lille skriften: de har 9 måneder på seg for å levere før det ble ansett som avtalebrudd. Angrefristen min var gått ut og jeg måtte bare vente. Sa at jeg da ikke ønsker å få levert nett fra dem dersom de ikke klarer å levere innen to uker, det haster for meg å få på plass nett. Ingen svar. Snakket med flere hos dem den uka og prøvde å få en bekreftelse på oppsigelse eller få hjelp til levering raskere. 3 av 5 la på og ville ikke prate med meg. Sendt dem flere mailer i løpet av fe neste to ukene, uten svar. Snakket med dem flere ganger på tlf, men ingen kan gi meg svar. De sier de skal ordne oppsigelsen, men har fortsatt ikke fått noen bekreftelse. Snakket med ei idag, hun sa så klart jeg forstår og sender deg en mail med bekreftelse på oppsigelse av kundeforholdet. Fikk ingen mail og ringte tilbake etter to timer. Denne nye personen sier at de ikke kan sende en mail fordi saken er videre hos en annen avdeling, noe den også ble sendt til for to uker siden. Når jeg spør hvorfor de ikke har svart, får jeg til svar at jeg må bare vente. Ber om kontaktinfo eller om å bli satt over til den avdelignen: NEI DET GÅR IKKE! Er fortvilet over å sitte her som kunde og ikke få noe som helst svar eller avklaring. Har bestilt nett hos Telia, fikk levert utstyret ila to dager, og har nå nett. Det som bekymrer meg nå er at de skal kunne fakturere meg i ett år fremover uten å ha levert annet enn frustrasjon og hodepine. Til dere som kan, styr unna! Har nå trådløst nett fra Telia, og det funker helt topp. Prisen er også billigere, men det viktigste er å få det man betaler for. Til VF ( kanskje jeg kommer gjennom her siden deres kundeservice er null verdt): send meg en bekreftelse på det dere har lovet meg, nemlig oppsigelse og at jeg blir ferdig med dere en gang for alle! Dere vet hvem jeg er, jeg er ganske sikker på at jeg har pratet med minst 20 personer hos dere de siste 3 ukene, om du som leser ikke vet, spør en kollega! AG
Gav opp på telefon etter 58 minutter, gav opp på chat etter 15 minutter. Ingen respons.Svarte litt på chat på Facebook etter hvert, så endte opp med å sende en mail. Har et selskap et telefonnummer så får de ta telefonen innen rimelig tid....
Unngå hvis du har mulighet å velge en annen leverandør av bredbånd, Altibox.