Codan Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Frossent vann med skade og utgifter til midlertidig løsning. Tok telefonkontakt med Codan og ble raskt satt over til en imøtekommende og løsningsorientert saksbehandler som også viste uvanlig kjapp oppfatningsevne. Ingen behov for gjentakelser og presiseringer fra min side. Smidig, kjapp og profesjonell service!
Hei Ulla! Takk for en hyggelig og fin tilbakemelding. Denne gode tilbakemeldingen skal jeg ta videre med skadeavdelingen :) Hilsen oss i Codan
Min erfaring med Codan er at dei er solid forsikringsselskap, som finner løysninger til kundane. Kundeservice er meget bra, fant fort fram til ulike løysninger på mi problemstilling, der eg som kunde kunne velge fritt.
Hei Runar! Takk for at du tok deg tid til å skrive en så fin tilbakemelding, det setter vi pris på :) Hilsen Codan
Jeg ringte inn en skade ca kl. 0900 torsdag den 26. februar 2021, og ble møtt av en hyggelig dame. Jeg forklarte hva skaden var ( mus hadde spist på ledningsnettet i bilen min, og jeg var meget spent på om dette ble dekket av cascoen min hos Codan. Hun svarte at hun trodde det, og hun ga meg et skadenummer. Jeg snakket så med verkstedet som opplyste at skaden på bilen var meget omfattende. Jeg var meget spent på om avgjørelsen hos Codan, og etter ca to timer tok jeg en telefon igjen. Da traff jeg igjen en hyggelig person som kunne opplyse at skaden var godkjent , og ville bli dekket av Codan. Jeg har aldri opplevd en slik rask og positiv saksbehandling, oblitt møtt med så hyggelige medarbeidere. Min kone og jeg har begge hatt våre biler i mange år forsikret i Codan, og det vil vi fortsette med.
Hei Jan! Dette var en veldig hyggelig tilbakemelding å få, tusen takk :) Vi jobber hardt for at skadeprossessen skal være smertefri og rask for våre kunder! Hilsen oss i Codan.
På pinseaften 2020 kom det kloakk opp i kjelleren. Jeg ringte Codan for å få rede på hvordan jeg skulle forholde meg. De bad meg om å ringe tilbake om to dager, fordi de hadde stengt. For å begrense skaden mest mulig, ringte jeg rørlegger for å få ordnet opp. De ringte også Codan uten å få snakket med noen. Det ble en stor jobb. Før rørleggeren rekvirerte «slam sugebil» ble det uttrykkelig nevnt at de var vanlig å få dekket dette gjennom forsikringen. Skaden viste seg å være brudd på mitt kloakk rør forårsaket av at naboen for 7 år tidligere hadde gravd sine kloakk rør tvers over mine rør på min eiendom. Det er tydelig dokumentert av profesjonelle at bruddet er rett under «naboens» rør dette er fremlagt overfor Codan. Denne skaden kom på kr 120.000 Saksbehandler gav avslag, og hevdet at alle kloakkrør eldre enn 40 år var avskrevet. I mine vilkår ser jeg ikke at dette står nevnt. Jeg ba innstendig om at hun ga saken til regress avdelingen. Hun var passiv og virket lite interessert i å hjelpe. Videre informerte hun meg om at bevisbyrden lå hos meg og at jeg måtte ordne opp med naboen. (Ingen enkelt sak ettersom naboen er utbygger). Etter noen måneder fikk jeg svar fra regress avdelingen om at saken var foreldet. Jeg spurte videre om retts dekningen på min forsikring dekket et evt krav, det gjorde det. Etter å være usikker på rettsak valgte jeg å gi opp. Ingen hjelp og stor usikkerhet samt utmattelses taktikk, har jeg nå etter 8 mnd skiftet selskap. Da jeg skulle si opp forsikringene mine ønsket jeg å formidle hvorfor jeg sa opp. Vedk la på røret! Hilsen en som har hatt beste forsikringer gjennom 45 år og aldri tidligere har forårsaket skade på hus, bil og hytte...
Har hatt en brann i min bil for 12 uker siden. Har enda ikke fått oppgjør for skaden. Codan kom med et tilbud som var veldig lavt. Måtte kjøpe ny tilsvarende bil og måtte gi 30000,- mer enn tilbudet codan ga meg. I tillegg fikk jeg en del verktøy skadet som jeg bruker privat i mitt hjem og hytte. Dette vil ikke Codan erstatte uten videre. Må ha dokumentasjon fra regnskapsfører at dette ikke tilhørte firmaet som jeg jobber i. Styr unna Codan. Greie priser, men når det gjelder skadeoppgjør er dem ikke så enkel lenger.
Jeg hadde en kjedelig hendelse med bilen hvor noen presset meg av veien og inn i et autovern, med det resultat at hele høyre side på bilen ble skadet. Personen som presset meg av veien stakk av så ingen vitner. På toppen av dette hadde jeg overkjørt kilometer på bilen. Codan håndterte dette veldig positivt. Jeg mistet ett nivå bonus, men det skulle bare mangle. De var i tillegg rause med overkjørt kilometer. Dette var over hva jeg forventet å få av et forsikringsselskap og slapp en lang runde med krangling. Forblir nok Codan kunde i lang tid fremover.
Hei Morten! Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med skadehåndteringen på din bilskade. Skal bringe denne fine tilbakemeldingen videre til skadeavdelingen :) Ønsker deg en fin dag videre. Hilsen Codan!
Vennlig og behjelpelig på telefonen, fikk tilbakebetalt utvekslingsreise som ble avlyst grunnet koronapandemien.
Hei Yngvild! Takk for en hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på :) Hilsen Codan