Eika Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hadde et uhell med en av Eika sine kunder. Min stillestående bil blir påkjørt ved en møteplass. Det er rikelig med tid til å redusere farten, og rikelig med plass til å passere ved å holde litt til høyre i møtelommen. Eika sin kunde tar på seg all skyld, krysser av for 50 km/t når situasjonen oppstår, og 50 km/t i skadeøyeblikket. De to skademeldingene er identiske. Avgjørelse av saksbehandler: Vi er ikke enige i at dette er vår kunde sin skyld. Saken ender med skylddeling, da mitt forsikringsselskaps saksbehandler er av samme oppfatning. (Gjensidige). Ringer da avdelingsleder skade hos Gjensidige og varsler at jeg tar saken til rettsapparatet. Saken tar da helomvending, takstmann dukker opp etter få dager, og Eika betaler ut erstatning for kondemnert bil. Totalt har det tatt ca. fire måneder å komme frem til dette. Eika har et tett samarbeide med Gjensidige, og ganske sikkert alle andre selskaper. Både Eikas og Gjensidiges saksbehandlere mangler tydeligvis all form for magefølelse for hva det er mulig å komme seg unna med. Jeg kommer til å bytte selskap. Hadde Eika vist seg å være litt mer profesjonelle, hadde jeg nok valgt dem. De kommer ikke til å få noen forespørsel fra meg.
De gangene jeg har hatt bruk for forsikring så har responsen bra.
Problemfritt, prisgunstig. Har ikke hatt behov for å melde skader.
Bra å ha egen kontaktperson, dem er billige. Fikser lett opp vis jeg evnt har gjort en skade. Ønsker egentlig ikke å bytte men prisen er alt!