Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Oppfattet saksbehandler som arrogant og lite samarbeidsvillig. Formidlet dette til han, og fikk til svar at han ville være tydelig. Fikk "nei" til svar om utbetaling. Han formidlet dagen etter en link for eventuell klage. Han begrunnet avslaget, men mener selv at forsikringspapirene ikke beskrev grunnen for avslaget. Jeg fikk ikke avslaget skriftlig, noe jeg mener burde vært gjort.
Bra avtale det første året er i forhandlinger om ny avtale.
Min sønn ble syk i Tyskland, hadde reiseforsikring. For syk til å håndtere ting selv, jeg måtte be Fremtind sende forsikringsbevis pr sms og e-post fordi han ikke hadde dette på seg da han ble syk og sendt til legevakt, senere sykehus. Fremtind sendte forsikringsbevis pr sms og e-post - men ga ingen råd, og sa ikke at vi måtte kontakte Falck for å få hjelp. Jeg ordnet alt pr telefon, helt uten hjelp og støtte fra forsikringsselskapet. Det har enda ikke betalt sykehusutgiftene. Min sønn utredes nå på sykehus og det er påvist hjertefeil. Fremtind påstår det hele er psykisk, og vil ikke betale utgifter i forbindelse med hjemreise. Jeg trodde forsikring skulle gi både trygghet, hjelp og dekning. Det motsatte er tilfelle. Å ikke bli trodd av forsikringsselskapet er en stor belastning for oss midt oppi den akutte sykdommen. Jeg flytter alle mine forsikringer fra Fremtind.
Trege til å behandle skadesaker og umulige å få tak i på telefon. Anbefales ikke.
Skaden gjaldt en 65" TV som løsnet fra veggfestet, og ble knust i gulvet. Det gikk greit å melde skaden - det var bra :-) Så gikk det altfor lenge før skaden ble behandlet, og jeg opplevde som kunde å måtte "gjøre jobben" for selskapet. Måtte selv finne ut hva en ny TV kostet (skaffe pris hos leverandør), måtte selv finne et godkjent verksted som kunne verifisere skaden, måtte selv frakte TV`en til dette verkstedet. Måtte også legge ut for skadetaksering. I oppgjøret ble verdien på TV`en ble satt til det tidspunktet skaden skulle gjøres opp, 1 måned etter skaden. Det falt uheldig ut for meg som kunde siden prisen på skadetidspunktet hos leverandør var 5000,- høyere enn når Fremtind var ferdig med behandlingen. Fremtinds sene saksbehandling kostet meg altså 5000,-, noe jeg bare måtte akseptere iflg. Fremtind. I tillegg til arrogant og lite behjelpelig kundebehandling, har denne opplevelsen ført meg ut på jakt etter et mer kundevennlig forsikringsselskap. Styr unna !
Har gode erfaringer med selskapet. Vil sifte kun mtp å få et bedre pristilbud
Klagen går på vurdering av skadeomfang, og om dette overstiger avtalt egenandel. Jeg oppga at presenningen var smeltet og at stolene var ødelagt av sot og smeltet plastikk. Jeg skrev videre at "dermed hele settet er ødelagt, Det er viktig for meg å ha hele settet likt, ingen poeng i å ha bordet uten stolene". De bregnet ikke som sett.