Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Skaden gjaldt en 65" TV som løsnet fra veggfestet, og ble knust i gulvet. Det gikk greit å melde skaden - det var bra :-) Så gikk det altfor lenge før skaden ble behandlet, og jeg opplevde som kunde å måtte "gjøre jobben" for selskapet. Måtte selv finne ut hva en ny TV kostet (skaffe pris hos leverandør), måtte selv finne et godkjent verksted som kunne verifisere skaden, måtte selv frakte TV`en til dette verkstedet. Måtte også legge ut for skadetaksering. I oppgjøret ble verdien på TV`en ble satt til det tidspunktet skaden skulle gjøres opp, 1 måned etter skaden. Det falt uheldig ut for meg som kunde siden prisen på skadetidspunktet hos leverandør var 5000,- høyere enn når Fremtind var ferdig med behandlingen. Fremtinds sene saksbehandling kostet meg altså 5000,-, noe jeg bare måtte akseptere iflg. Fremtind. I tillegg til arrogant og lite behjelpelig kundebehandling, har denne opplevelsen ført meg ut på jakt etter et mer kundevennlig forsikringsselskap. Styr unna !
Har gode erfaringer med selskapet. Vil sifte kun mtp å få et bedre pristilbud
Klagen går på vurdering av skadeomfang, og om dette overstiger avtalt egenandel. Jeg oppga at presenningen var smeltet og at stolene var ødelagt av sot og smeltet plastikk. Jeg skrev videre at "dermed hele settet er ødelagt, Det er viktig for meg å ha hele settet likt, ingen poeng i å ha bordet uten stolene". De bregnet ikke som sett.
Ingen burde bruke Fremtind forsikring til skadeforsikring. Det er en helt meningsløs tidsbruk hvor man blir bedt om å ta penger fra skadeoppgjør og gi i handpenger til takstmenn. Dette er et slik lavmål man må til land langt utenfor Europa for å sammenligne seg med. Deres klagebehandling er en vits, med ferdige klipp og lim svar og så mange skrivefeil at det ser ut som barn som har skrevet det. DNB burde ha beholdt sin egen forsikringsavdeling, men jeg skjønner at de sparer penger på å la bøller være takstmenn. De er fryktelig trege med papirarbeid, men vil at man samtykker etter muntlig gjennomgang per SMS. Det tok over et halvt år å få avgjort saken, og over 5 måneder fra befaring til skadetakst forelå. Det er fabrikkert grunnlag for skadetakst og i det hele virker det å være ført i pennen av gangstere. Husk, de er ikke her for å hjelpe deg, bare begynn å dokumenter skaden skikkelig selv og forbered deg på å møte selskapet med et krav, gjerne formulert av advokater, og insister på å bruke verksted etter ditt eget valg. Les dekningen nøye før du godtar noe per sms. Takstmennene har som målsetning å gjøre det så billig som mulig for selskapet og har ikke til hensikt å hjelpe deg med noe som helst. Jeg flytter til IF eller Storebrand. Dette er langt under pari.
Unngå Fremtind for alt det er verd! Umulig å få tilbake penger, selv om det skal være forsikret. Ikke kjøp forsikringen fra dem!!
Vanskelig å komme i kontakt med. Om man ringer er du nr 72 i køen! Svarer ikke på mail etter gjentatte purringer... De må ha et stort kapasitetsproblem! Dette var elendig kundeservice!!!!
For dyrt, har aldri hatt skade, derfor vil jeg ikke betale masse penger uten å få noe igjen.