Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hadde en sak om vannskade på min gamle bolig. Fremtid sin kundebehandler, hadde allerede ved første kontakt en formening om at saken ikke ble dekket, basert på en helt annen konklusjon enn det endelige avslaget. Hele veien har selskapet hatt som innstilling av at skaden ikke ble dekket. Har brukt Gjensidige i 24 år før jeg skiftet over til Fremtind pga. pris. Opplevelsen i saken er at Fremtind ikke er til å stole på i forsikringstaker. Jeg kommer til å bytte tilbake, eller til ett annen selskap. Dette var en veldig dårlig opplevelse på kundebehandling.
Fikk ikke svar på skriftlig henvendelser. Unngikk kommunikasjon. Måtte snakke med verksted som «frivillig» orienterte meg.
Telefon ble levert Elkjøp i Bodø den 9 sept og var ferdig reparert den 24 sept. Di brukte dobbelt så lang tid som di skryter av på sine nettsider, og når du ringer dem får du en arrogant saksbehandler på tråden.
God erfaring, og hyggelige konsulenter. Bra informasjon til mine spørsmål.
Bodde i annekset som er uten trapper og terskler. Pga.utett rør i badegulvet ble vannet stengt. Ingen erstatning Behandlingstid 4.1/2 mnd. Jeg må hjelpe den gamle hunden min opp trapper og over terskler der jeg bor nå. Ble lovet kort behandlingstid Jeg er 75 år.
Ønsker ikke å hjelpe på forsikringssaker som ikke står under dekker ikke i vilkårene sine. Fikk skader på en støttemur som er en del av vårt hageanlegg. De velger å ikke gi svar på hva deres definisjon av hageanlegg er og legger på samtalen. Får mail om avslag da det ikke er et hageanlegg, men en annen skade som desverre ikke dekkes. Da jeg spurte om hvorfor jeg ikke fikk hjelp ble jeg fortalt over telefonen at størrelsen på skaden var et tema. Uten at det var gitt et estimat på sum. Ingen oppfølging, ingen hjelp. Disse er flinke til å gi avslag og be deg sende inn en klage til deres egne jurister for videre behandling.
Jeg har både gode og dårlige erfaringer med dette forsikringsselskapet. Jeg hadde spinnforsikring på bil og ble forespeilet at denne skulle sende inn km - stand selv og at den oppdaterte forsikringen selv om jeg gikk over km-standen inkludert i forsikringen. Fikk så kjeft av en kundeveileder som mente at jeg drev svindel da jeg ikke hadde ringt for å oppdatere km-standen. Året etter snakket jeg med en annen kundeveileder som var svært hyggelig og imøtekommende. Har nylig hatt en oversvømmelse i leiligheten jeg leier. Ringte da for å høre om mine rettigheter rundt dette samt melde innboskade. De kunne ikke svare meg på mine rettigheter og la alt over på det andre forsikringsselskapet. Da jeg stilte spørsmål med lovligheten av det det andre selskapet gjorde fikk jeg beskjed om at det var innafor. Så levde da i fukt, kloakklukt, bråkete vifter og ingen vaskemaskin i 3-6 mnd. Fikk også lite igjen på innboet mitt da de mente at de kunne trekke verdi på alder uten å se på gjenstandene eller stille spørsmål med hvor mye det er brukt. Hadde f.eks en bøttegrill som er 10 år gammel, men brukt bare 2 ganger og derfor er som ny. Her trakk de 75% av verdien grunnet alder.