Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg kjøpte innboforsikring fra Fremtind ifm kjøp av elsykkel. Jeg fikk bekreftet at de ville erstatte tap opptil kr 30 000 (som var det sykkelen kostet). Dessverre ble sykkelen stjålet. Forsikringsoppgjøret viste at Fremtind på ingen måte holder det som de lover ihht avtaleb. De forholder seg ikke til vilkårene som ligger ute på websiden og insisterer på å erstatte elsykkel med gavekort på utenlandske Bikster.com til en langt lavere pris enn opprinnelig pris på sykkelen. Det finnes ingen referanser til bruken av Bikster i vilkårene (hadde jeg visste det hadde jeg aldri valgt Fremtind - hvem ønsker å kjøpe en så dyr sykkel via en tysk webside?). Sykkelen kostet kr 30 000, Fremtind tilbyr en sykkel via Bikster til kr 26 000. Dersom jeg istedet ønsker kontanter som erstatning, forkortes oppgjøret med ytterligere kr 2000. Dette er uetisk og uakseptabel forretningsskikk. Kommunikasjonen fra Fremtinds side er minimal og det tar lang tid å få svar både via epost og telefon (alltid telefonkø).
Til tross for generelle utfordringer på grunn av pandemien ble saken raskt ferdigbehandlet.
Har hatt veldig bra erfaring med Fremtid. Gikk fort på nettet skrivede melding om skaden og de kom svar innen 30 min om hva jeg skulle gjøre.
Fremtind brukte fem måneder på å behandle våre saker om avbestilling av reiser grunnet Covid-19. Det er for lang tid.
Ivaretatt.Rask behandling av sakene. God veiledning om saksgang. Og greit oppgjør.
Behandling av min skade sak gikk veldig bra. Forsikrings oppgjør gikk også greit. Tiden fra skaden ble meldt til kontakt med takstmann ble etablert kunne vært kortere
Elendig selskap som trekker så mye prosenter de klarer på skadesaker. Lang behandlingstid på saker iforhold til andre selskaper.