Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Alt har gått slik det skulle.. Men jeg venter fortsatt på "premien" for at jeg takket nei til leiebil.
Er ikke helt fornøyd med pengesummen. Men noe er bedre enn ingenting.
Helt enestående avhandling og raskere behandlingstid er nok vanskelig å finne
Veldig fornøyd med saksbehandlingen med kortere tid.
Problemet ble tatt hånd om meget raskt og bra løsning.veldi fornøyd.mvh Øyvind D.
Har hatt en sak der både Fremtind og Gjensidige har vært involvert i deler av skadeerstatningen. Gjensidige har rating, når jeg skriver dette, til middels, mens Fremtind ligger på bra. Dette tror jeg er riktig. Jeg vil begrunne dette. Jeg vil ikke være en "sinna mann" som hetser ett forsikringsselskap fordi jeg ikke har fått det jeg ikke har krav på, men gi en velbegrunnet dårlig rating til de som fortjener det (Gjensidige), og god til de som fortjener det (Fremtind) i, for å være fair i denne saken. For meg virker det som Fremtind som de har ordnede prosesser og interne systemer som støtter opp om disse og god kundebehandling. Hvis jeg har ringt på saken, men blitt avbrutt eller hatt dårlig tid i min forklaring, har jeg blitt kontaktet igjen ala: "Jeg ser du har ringt, jeg trenger imidlertid mer info", "kan du sende dokumentasjon på.." Fremtind har svart raskt, sakelig, informativt. De har virket tilnærmet "proaktive". Mens Gjensidige, til sammenlikning, ikke ringer tilbake -selv om de har lovet det - flere ganger. Samt ikke holder muntlige avtaler. ( Jeg antar at de har gode intensjoner, men har systemer og prosesser som ikke støtter det), så ringer altså Fremtind tilbake, er raske og oversiktlige i å kommunisere hva de eventuelt trenger av mer info. I denne saken, som for meg har vært veldig viktig, da det stod om å finansiere midlertidig bolig pga lekkasje i leiligheten over, har Fremtind gjort en god jobb. De har forstått min vanskelige situasjon, og har opptrådt ryddig. Inntrykket mitt er godt. Mitt insentiv for å skrive denne positive anmeldelsen er at jeg mener visse eldre selskaper, som ikke tilpasser seg dagens situasjon ved å endre kultur, prosesser og interne saksbehandlingssystemer, moderne metoder (Lean, DevOps ect, ikke vet jeg hva de ikke har klart å adoptere) ikke nødvendigivs må bestå (Gjensidige). Da må man hjelpe med å rate bedre selskaper, nye utfordrerere(?) (Fremtind). Vel å merke var dette en sak. Men har hatt 5-10 kontakter med hver av dem, samt 3 tilfeller av brutte løfter fra Gjensidige, og 3-4 tilfeller av god kundebehandlig i Fremtind. Siden omtalen går på kundebehandling i samme sak, og at forskjellene er så konsekvente og påtagelige, tror jeg man kan sammenlikne selskapene slik. Så jeg ønsket derfor å sette dem litt opp mot hverandre. Men uansett skryt til Fremtind i denne saken jeg hadde med dem.
God informasjon. Lett å få kontakt, pr. Telefon og rask tilbakemelding på mail.