Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Forsikringstilfellet mitt var litt komplisert. Uansett har fremtind funnet et rask og tilfredsstillende løsning, utbetaling skjedde innen 48 timer etter siste journal fra dyrlegen var levert. Chatten kan bli bedre. Hadde vært fint med flere rabatter ved sikkerhetstiltak i huset f.e. Fikk altid veldig rask svar på spørsmål. Bruker fremtind via sparebank1/LO.
Hva skal jeg si? Før det ble Fremtind het det for min del iallfall Sparebank1Forskring. De var jeg fornøyd med og opplevde bra oppfølging samt kundeopplevelse. Så ble det Fremtind. Jeg betalte en faktura fra dem på forskudd for 1år for bilforsikringen min, men de hadde ikke registrert dette og avsluttet forsikringen min opptil flere ganger selvom jeg snakket med dem innimellom, måten jeg fikk vite at forsikringen ikke var aktiv var fra Statens Vegvesen hver gang. Jeg endte totalt med å betale 16000,- for et år i tillegg ca 30000,- i bøter fra Statens vegvesen. Jeg holder nå på å lage en sak mot dem da en saksbehandler innrømmer for meg at det jeg tok opp faktisk stemte. Jeg hadde betalt men de ikke registrert dette. Som mange skriver, de vil bare ha penger. Og jeg gidder ikke å gå inn på hele saken med bombrikke gjennom Fremtind, det er et helvete 😅 Tilslutt endte det med at jeg flyttet på bank, forsikring(uheldigvis er denne betalt for et år, men bilen skal selges så avsluttes straks) og bombrikke til et annet selskap. Jeg aner ikke hvorfor dette selskapet har bra rating, men jeg har ikke den opplevelsen. Vik unna!
Saksbehandlingen var meget rask. Fikk forespørsel om utfyllende informasjon som behøvdes for å behandle saken min. Etter at jeg sendte det, fikk jeg positivt svar dagen etter. Veldig fornøyd med behandlingstid og utfall.
Med de få anledningene jeg har trengt forsikringen har de på kundeservice hjulpet med godt og raskt. Fikk motorstopp etter veien ringte de og fikk rask veihjelp som fraktet bilen og meg til verkstedet og fikk leiebil( som jeg hadde i avtalen min) Med noen få unntak som selv står for å få til som å finne i informasjon om forsikringen som gjelder om dyrforsikringen og dekking av vetrinær utgifter. Men en rask telefon fikk jeg infoen av kundeservice. Men stort sett meget fornøyd med dem
Skadesaker behandles raskt. Alle svar og eventuelle spørsmål oppleves relevante. Vi har hatt flere skadesaker, og alltid hatt denne opplevelsen knyttet til å melde skade samt få oppgjør.
Alt i alt er det bra, men kunne vært litt enklere å komme i kontakt på telefon. Av og til kan det være lettere å forklare ting over telefon. Og ikke på mail.
Ble lovet svar på sak innen fem dager. Det har gått fem dager, har fremdeles ikke hørt tilbake fra dem utover automatisk generer e-post.