Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
I forbindelse med tidligere skadesak på husets vannledning (stikkledning) ble det gjort beregninger basert på aldersfradrag. Dette skulle, slik vi vurderer det, ikke vært gjort pga. at stikkledningen var av plast. Her har selskapet benyttet en oppfinnsom argumentasjon som involverer stoppekranens utførelse, alder og funksjon. Disse begrunnelsene er rettslig sett ikke holdbare og bygger i tillegg på noen faktafeil. Disse har jeg anført i klagesaken, men de er i realiteten ikke blitt vurdert/kommentert. Klagenemnda har heller ikke orket å sette seg inn i dette, men har bare vist til selskapets begrunnelse. Vi er med bakgrunn i dette i ferd med å avslutte alle engasjement i Fremtind.
Jeg meldte inn en skade på sofaen som ble ødelagt. Hos IF får man raskt oppgjør og ikke så mye frem og tilbake. Hos Fremtind må jeg hente inn mye informasjon og saken har tatt lang tid! Det burde holdt med at jeg sendte inn skademelding! Evt så får rådgiveren hente den informasjonen de trenger fra leverandør, slik at de kan vurdere saken. Uansett så er det en enkel sak! Sofaen min ble ødelagt i hjemmet! Jeg har topp innboforsikring! Jepp da skal man få et oppgjør! Bare tull det de holder på med nå!
To dekningssaker en reiseforsikringssak og nå en sak i forbindelse er firkantet behandlet. Vilkår i liten skrift som også avviker fra hva andre selskaper har får til ingen dekning eller avkorting.
Jeg har hatt reiseforsikring i diverse selskaper i det siste 36 år. Måtte bruke forsikring 3 ganger i løpet av den tiden. Fikk utrolig effektiv og rask behandling fra Fremtind forsikring. Meget imponert
Hadde en sak om vannskade på min gamle bolig. Fremtid sin kundebehandler, hadde allerede ved første kontakt en formening om at saken ikke ble dekket, basert på en helt annen konklusjon enn det endelige avslaget. Hele veien har selskapet hatt som innstilling av at skaden ikke ble dekket. Har brukt Gjensidige i 24 år før jeg skiftet over til Fremtind pga. pris. Opplevelsen i saken er at Fremtind ikke er til å stole på i forsikringstaker. Jeg kommer til å bytte tilbake, eller til ett annen selskap. Dette var en veldig dårlig opplevelse på kundebehandling.
Fikk ikke svar på skriftlig henvendelser. Unngikk kommunikasjon. Måtte snakke med verksted som «frivillig» orienterte meg.
Telefon ble levert Elkjøp i Bodø den 9 sept og var ferdig reparert den 24 sept. Di brukte dobbelt så lang tid som di skryter av på sine nettsider, og når du ringer dem får du en arrogant saksbehandler på tråden.