Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Kom til veterinær med schàferhund (førstegangsfødende) i fødsel som hadde født 7 valper hjemme, med behov for akutt fødselshjelp da fødsel hadde stoppet opp. Røntgen viste 3 valper i livmor, ultralyd viste at den ene valpen var død og lå i feilstilling, dette var grunn til at fødsel stoppet opp og potensielt setter tispas liv i fare. For å redde tispen og de resterende valpene fikk hun fødselshjelp i form av riestimulerende. Vi var heldig og fikk ut alle 3 valpene, en død og 2 levende. Frende nekter å dekke utgiften fordi vi ikke har tatt keisersnitt. Det skal nevnes at denne type fødselshjelp koster ca 1/4 av et keisersnitt så forstå logikken den som vil både etisk og økonomisk. Frende på sin side mener altså at det hadde vært etisk riktig å legge en drektig tispe i anestesi for å gjennomføre kirurgi som er et betydelig større inngrep hos tispen enn å gi riestimulerende til tispen og forløse valpene vaginalt. I vilkårene er det spesifisert at de ikke dekker fødselshjelp eller keisersnitt hos enkelte raser, men schàfer er ikke en av de. Uavhengig av det nekter de å dekke skaden. Frende mener også at fødselshjelp ikke er sykdom men at keisersnitt er sykdom. Jeg jobber selv som autorisert dyrepleier og vi betegner både fødselshjelp og keisersnitt som behandling, ikke en diagnose. Feilstilling hos foster derimot er en diagnose, men Frende velger å se bort i fra dette. Så har man tispe i fødsel med behov for akutt hjelp skal den altså slenges på operasjonsbordet uten at veterinærens medisinske vurdering skal legges til grunn. Det forventes altså at eier skal akseptere og at veterinær skal bryte x antall lover hvis man skal få dekket et slikt tilfelle. Jeg sitter igjen med hele fakturaen for hjelp hos veterinær på natt, men min tispe slapp keisersnitt som var en stor og unødvendig operasjon, og jeg kunne reise hjem med 2 friske valper til. Jeg gleder meg til å si opp alle mine forsikringer hos Frende for så å bytte selskap til noen som har litt mer moral når det kommer til behandling av levende dyr. Aldri mer Frende, styr unna!!!
Det er godt å høre at det gikk bra med mor og de fleste valpene. Spørsmål og klage til saksbehandlingen kan vi ikke gå inn i her.
Har benyttet Frende i mange år og er svært fornøyd med selskapet. Flinke kundebehandlere og rask og god service. Kjempegod reiseforsikring.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Bjarte!
Kundetilfredshet Bra Kundeservice Bra Skadeoppgjør Bra Jeg kunne skrive excellence, jeg har fått opplevd alle tre kategorier og har ingen ting å klage på
Herlig at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding når du er så fornøyd. Takk!
Har byttet til Frende forsikring men dem klarer ikke å melde fra til forrige forsikringsselskap om at dem har overtatt forsikringer. Får derfor fakturaer fra både det gamle selskapet og Frende på forsikringer på de samme kjøretøyene. Dem har muntlig lovet å ordne opp i forholdet men svarer nå ikke på henvendelsen. Ser bare en mulighet til å ordne opp i dette og det er å bytte selskap.
Hei Ole, dette høres veldig rart ut. Fint om du tar direkte kontakt med oss en gang til, slik at vi kan finne ut av dette.
Ikke til å stole på, vanskelig å få kontakt med. Kommer med lokketilbud, som brytes.
Denne beskrivelsen kjenner vi oss ikke igjen i, Kalle. Vi har over tid hatt svært stabile priser, og har ikke lokketilbud. Likevel leit å høre at du ikke er fornøyd.
Rask og profesjonell kundebehandling. Jeg hadde vannskade som raskt og effektivt ble ivaretatt av selskapets skaderepresentanter.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Dag. Glad for å høre at du er fornøyd, tross kjedelig vannskade.
Er alltid hyggelig å prate med kundebehandler. Hvis det er noe jeg lurer på, får jeg alltid et hyggelig svar tilbake. Har til nå vært heldig, ved ikke å bruke noen av forsikringene.
Hei Kåre, veldig hyggelig når fornøyde kunder sender oss en hilsen. Det setter vi stor pris på!