Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Veldig fornøyd med selskapet, har vært kunder der siden 2011 gjennom banken. Trekker en stjerne pga at en ikke får hjelp midt på natten eller i helgene dersom det gjelder andre ting en bilberging. Ringer du inn utenfor åpningstidene til kundeservice, er det ikke ansatte fra Frende forsikring som tar telefonen. Men noen fra et bilbergings selskap. Vi har også Dyreforsikring på hunden tillegg til 2 biler, hus osv. En søndag måtte hunden hasteoperere for å overleve. Jeg måtte betale 30.000 kr på forskudd dersom de skulle operere. Hadde ikke dette på konto, og ringte forsikringselskapet for å få hjelp. Der var det ikke noe hjelp å få siden det var søndag og meningen med forskringen er at en skal sende inn kvittering og få utbetalt etterpå det en har betalt. Vi var heldige som klarte å finne en annen Dyreklinikk som ville ta sjansen på å operere uten sikkerhet. Frende betalte sin del av regningen til Dyreklinikken uten problem to-tre uker etter operasjonen uten spørsmål. Mener at Frende burde vært et døgnåpent med kundeservice med samme hjelp på natt og helgene som en kan få på dagen ved uhell/skader osv.
Hei Lars, takk for gode innspill! De tar vi med oss videre. Det er riktig at alarmsentralen vår er bemannet av Falck om natten, men vi har alltid folk på vakt om det er akutt, og døgnåpent for reiseskader.
Hyggelige mennesker, som faktisk prøver å selge deg noe som er bra! Når jeg tenker på forsikring så synes jeg det er et ork. Men det var utrolig lett, synes også det er veldig fint at man har en person man kan henvende seg til, istedenfor mange forskjellige! Veldig fornøyd! Anbefales!
Så kjekt å høre! Takk for hyggelig tilbakemelding, Jennie!
Min erfaring er at Frende forsikring er unøyaktige i sine opplysninger for å få kunder. Ved henvendelse og klage, er min erfaring at de ikke svarer på selve klagehenvendelsen. I stedet svarer de på andre ting, "går rundt grøten", og man får ikke svar på det henvendelsen omhandler. Opplever også at man får en ny saksbehandler ved hvert svar med ulik informasjon som vanskeliggjør en sammenhengende dialog med kundeservicen. Kan jo forestille seg hvor vanskelig det kan være hvis en skade skulle forekomme og man virkelig trenger et seriøst forsikringselskap som man kan spille på lag med, og kan være i dialog med.
Hei Stine, flott at du også har tatt kontakt med oss direkte, det gjør det lettere for oss å se på og følge opp klagen din. Her er mer info om klagemulighetene hvis det ikke alt har løst seg: https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/
Gå aldri å tegn forsikring hos dem. Din bonus vil aldri gå opp. Og det er alltid noe tull med betaling hos dem. Er så skuffet hos dem og nå har jeg gått over til annet forsikring selskap.
Hei Erik, ikke hyggelig å høre at du har opplevd oss slik! Kjenner ikke saken din, men bonusmodellen hos oss legger faktisk til rette for Norges raskeste bonusopptjening om du kjører skadefritt.
Er så fornøyd med frende forsikring og kundebehandler
Så hyggelig å høre! Setter stor pris på å få høre fra glade kunder! Vi skal stå på for at du skal være fornøyd fremover også.
Har aldri hatt et så bra forsikringselskap hvor alt ordner seg. Super fornøyd.
Veldig kjekt at du tok deg tid til å gi oss en positiv tilbakemelding - det setter vi pris på.
Vi mottok skadeoppgjør pga innbrudd i bilen i Spania i sommer, og fikk en svært lite troverdig vurdering av vår klagesak. Vurderingen som ble gjort virket helt tilfeldig, og basert på skjønn. Etter å ha klaget, fikk vi en e-post fra klagenemda som sa at de hadde skiftet standpunkt, og vi fikk igjen 20.000 ekstra. Både saksbehandler og klagenemda har lagt lignende saker fra Finansklagenemda til grunn, så de må ha lagt helt ulike saker til grunn, da, siden de kom til forskjellig resultat! Ikke til å stole på! Vi har selvsagt byttet forsikringsselskap!
Så flott at du fikk hjelp i Finansklagenemnda, det er nettopp derfor de er der, for å gi kundene en uavhengig vurdering om de er uenige med forsikringsselskapet sitt.