Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Frende ga meg feil bonus på bilforsikring. Jeg betalte ut fra 40%, men da jeg byttet til Nemi fant Nemi ut ila et par minutter at jeg hadde 70% Dette utgjør selvsagt mange tusen kroner i året, men tar Frende noe ansvar for sin feil? Nope!!! Dette er tapte penger! En dråpe i havet for Frende, men en god liten sum for enkeltperson, Frende tviholder på pengene.
Hei Vibeche, det er veldig vanlig å gå opp i bonus når du bytter selskap, og ned i bonus ved skade, men hva som har skjedd akkurat hos deg kan jeg ikke hjelpe med uten å vite mer om avtalen din. Om du vil vi skal se på saken din igjen, er det fint om du kontakter oss direkte, eller sender en klage via frende.no
God oppfølging i saker og rask behandlingstid uten mye unødvendig dokumentering. Har fått hjelp når det gjelder, ikke bare når mobilen faller i sjøen. Har vert tro kunde i mangen år og ønsker å forsette med det, både som privat og bedrift.
Takk for hyggelig tilbakemelding, Sverre! Det var veldig kjekt at en fornøyd kunde tok seg tid til å anbefale oss. Lettere å ta til tastaturet om det er omvendt, har vi skjønt. ;) Vi skal stå på for at du skal være fornøyd også i fremtiden!
Fin nettside. Dårlig kundebehandling og vanskelig å kommunisere med ved uenighet
Hei, så leit at du synes det er vanskelig å komme til enighet med oss! Vi er veldig opptatt av å ta vare på de gode kundene våre, og du er velkommen til å be om en ny rådgiver eller at vi ser på saken din med nye øyne.
Att de har stengt i helgene er litt dårligt. Men deres service er veldig bra. Raskt behandlingstid av skade. Veldig
Fantastisk 24 timers vakt telefon. Kompetente saksbehandlere. Service innstilte. Raske tilbakemeldinger. Personlig oppfølging. De bryr seg om enkelt individet. Di støtter og hjelper. Og kommer med råd og veiledning. Slik at kompliserte saker finner raske og kreative løsninger. Positive dialoger. Og hovedfokuset positive medarbeidere og kjempefornøyde kunder. Det skal være GØY på jobben. Trivselsfaktoren er på topp og dette smitter over på hele organisasjonen. Fra Direktøren på toppen til di laveste medarbeiderne. Valgspråket til Direktøren er at alle skal være med på å samarbeide og holde målrettet fokus hele veien i alke typer saker. Dette er selve NØKLENE FOR Å OPP NÅ Å BLI ALLE BESTE PÅ FORSIKRING I NORGE. Vi i firma Skilksmissereven ble så fasinert av valgspråket at det skal være GØY PÅ JOBBER. I denne organisasjonen tenker di alltid helhetlig. Og kunden er i fokus fra dag 1.
Er på bilferie i Europa denne sommeren. Har hatt Frende forsikring i ca 1 år og vært fornøyd inntil nå. Først.. Tar selvkritikk for at betalingen har vært forsinket, og at purringen ikke har blitt fulgt opp. Hadde den enda kommet på e-faktura som forespurt og lovet og ikke i postkassen som er milevis unna :/ Brått lørdags morgen fikk jeg tekstmelding om at jeg sto uten forsikring på kjøretøyene mine. ok, flausen er min og jeg ringer Frende. De har stengt, kommer dog til vakttelefon som er en tredjepart. De kan faktisk ikke hjelpe meg i det heletatt. Vedkommende kan ringe en bakvakt, men helst ikke!! Jeg ber vedkommende pent om å gjøre dette da jeg og bil er utenlands. (Heldigvis ankommet oppholdsted og bil er parkert innlåst, men dog skremmenes uten forsikring) Kommer ingen vei, ingen hos Frende/tredjepart kan hjelpe meg okke som. Får bare frekt svar; Du burde betalt regningen din! Jo, takk for det :( I dag, mandag, er jeg på telefon rett etter åpningstid, regningen er alt betalt ifølge netttbank (DnB) Kundebehandler hos Frende forteller at ingenting kan gjøres før pengene er på konto som kan ta inntill 2 virkedager grunnet nye rutiner!! Jeg forslår at jeg sender epostbekreftelse på straksbetalingen rett fra nettbanken til kundebehandler. Nei, så enkelt er det ikke. Jeg ber om å få dette sjekket opp av en overordnet hvilket vedkommende mindre villig gjør, tonefallet var i allefall ikke spesielt hyggelig. Får tilbakemedling at det kunne ordnes allikevel. Nytt forsikringstilbud og kredittsjekk må dog gjøres. Altså, kundeforholdet må starte helt på nytt og nye vilkår pga en forsinket betaling. I dette nye tilbudet havnet det ene, kun ene! kjøretøyet dobbelt så dyrt ut som opprinnelig avtale. Jeg benytter meg motvillig av dette tilbudet med en kraftig bismak og selvfølgelig en erfaring rikere. Igjen, tar min porsjon av selvkritikk, men når alt kommer til alt, så føler jeg meg ikke verdsatt som kunde etter 2 timer brukt tid i ferien for å ordne opp for meg. Frende får ikke min anbefaling, da dette burde kunne vært ordnet på minutter i helgen og kundeservice kunne vært mer behjelpelige framfor å stå og peke finger, tro meg leksa er lært. Det å stå uten forsikring kan være katastrofe og det er menneskelig å gjøre en feil, så fremt det ikke er gjentagende trend. Frende, dere kan og kunne gjort dette annerledes. Mvh Kunde inntil videre.
Hei Rune, e-faktura er heldigvis på plass om kort tid, også hos oss. Når det gjelder innbetaling i helgen er det dessverre lite vi kan gjøre når bankene er stengt. Vi lar aldri en forsikring gå ut uten flere varsler, så du var synd du ikke fanget dette opp før du reiste, og slapp å bruke ferietid på dette. Godt det ordnet seg på et vis til slutt!
De er rimelig og har greie pris men det hjelper ikke når det er så mye rot og du må henvende deg utallige ganger og de glemmer å si opp forsikringer i andre selskap ved overføring så du er dobbelt dekket og de virker nonchalante.
Hei, så leit at du har opplevd oss slik! Det er ikke sånn det skal være! Om du sender oss en mail på [email protected] kan vi følge opp rådgiveren din, og sørge for at dette ikke skjer igjen.