Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg ble kontakten av Frende forsikring i 2018. Vi hadde et veldig ryddig og fin gjennomgang av mine forsikringer og jeg mottok et konkurransedyktig tilbud som jeg slo til på. Nå på nyåret fikk jeg min første faktura etter at tilbudsperioden var over. Overraskelsen var stor når jeg så at forsikringene mine hadde økt med hele 14% totalt! "Norges beste kundeservice" eller lojalitetsbonus på 5% etter 3 år blir da helt meningsløs ...
Hei John, jeg skjønner at det er frustrerende når prisen går opp, men akkurat det er noe svært mange norske forsikringskunder, hos alle selskap, har opplevd i år. Primært og generelt skyldes det fjorårets heftige skadeutbetalinger, både som følge av frost- og vannskader etter kald vinter, mange store branner og svært mange bilskader - dette påvirker prisene for alle. At Frende i et så travelt år likevel får strålende tilbakemeldinger fra kundene både på forsikringsoppgjør og kundeservice, og faktisk gir lojalitetsbonus etter tre år som kunde håper vi er betryggende for kundene våre. Det viser jo at vi er der for deg, om noe skulle skje.
Prøvde å avslutte forholdet med frende etter en hendelse med bil, først var de trege med bilen, måtte ringe å mase.. deretter nektet de meg å avslutte resterende forsikringer.. oppdaget nå at det lå inne trekk over 1 år etter at avtalen skulle avsluttes.
Hei Thor, dette høres pussig ut! Ta gjerne kontakt med oss direkte, slik at vi kan sjekke opp i det.
Har ringt til selskapet ang en sak om mine høreapparater, fordi jeg syntes att jeg fikk ett elendig oppgjør på disse, jeg hadde hatt i tre år., høreapparatene blir da ikke utslitt på og bli brukt ca tre timer pr dag i tre år. Har undersøkt med Hørselsentralen og de syntes også att dette var ett merkelig oppgjør.
Jeg hadde 3 forsikringer i selskapet bla hytteforsikring. Inngangsdøren var ikke til å åpne da låsekassen hadde gått i vranglås. Låsesmed måtte rekvireres. Meldte skade til selskapet, ble blankt avvist da selskapet hadde lagt inn i sine forsikringsvilkår at den type skade ikke ble dekket. Det var et blåmandagsprodukt, og kunden ble skadelidende og måtte punge ut kr 12500! Ved telefonkontakt ble jeg møtt på en svært uhøflig og uvennlig måte: du får ikke dekket skaden!! Ble nærmest behandlet som en fiende. Et godt råd: Styr unna dette selskapet for enhver pris.
Hei Ellen, jeg skjønner at det er skuffende at ikke låsekassen var dekket på forsikringen, og du har flere muligheter til å klage når du er uenig med oppgjøret. Men vi kjenner oss ikke igjen av beskrivelsen din av kundebehandlingen vår. Vel kan også vi ha en dårlig dag og synes det er leit å få kjeft i telefonen, men vi er aldri fiendtlige i møte med en kunde. Dette er jobben vår, og vi lever av fornøyde kunder, derfor strekker vi oss langt, og bryr oss litt ekstra.
Veldig bra kundeservice, de kan jobben sin og gir meg tilbud som hittil ingen kan slå på alle forsikringer jeg har nå.
Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss en hyggelig tilbakemelding Knut!
Veldig dårlig personer som vi er kontakt med om min skade, jeg fikk ikke min rett, som jeg tror vi er rett.
Kan bli bedre på priser. Synes bilforsikringen er spesielt dyr, dårlig startbonus