Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hatt Gjensidige i mange år. Ingen andre forsikringselskap har enda kunnet matche prisen. Har brukt de mye ifm bilskader, og har ikke hatt noen problemer. Ser at en del har vært uheldige her, men god kommunikasjon med selskapet begge veier er nok en fordel.
For dyrt. Har blitt arbeidsledig så jeg sjekker mulighetene.
Har vært Gjensidige kunde i mange år, og skadeoppgjørene er rettferdige. Ulempen er at prisene kryper oppover og av og til må man bytte selskap for å passe på kostnadene.
Greie å kontakte og greie ved skade utbetaling og takst
Ren utnyttelse ved salg av bil og fortsette og ta betalt for en forsikring på bilen etter salg pga hovedforfall uten og kompensere for dette. Kjørelengden på bilen ble satt ned fra 20000 til 8000 da den ikke skulle benyttes mer før salg. Så sto den i 6mnd uten bruk før et familiemedlem lånte bilen. Oppjusterte kjørelengden til 20000 igjen i oktober, før bilen ble overdratt til familiemedlemmet i begynnelsen av november. Gjensidige skal likevel ha betalt ut desember pga hovedforfall var gått ut. Greit nok, men det er ikke ok at de ikke ber om kjørelengde ved salg av bil slik at de kan se selv at bilen har gått langt under 20000. Det er i mine øyne svindel når de ikke en gang vil kompensere for dette fra neste år av.
Påkjørsel bakfra. Det virket ikke til at saksbehandler hadde lest skademelding eller brukte tid på å føre min sak overfor motparten. Ringte flere ganger og fikk hver gang snakke med ulike saksbehandlere. Aldri den jeg hadde på saken. Bad om at saksbehandler ringte meg. Dette gjorde han ikke. Brukte mye tid på supplerende opplysninger (via nettkorrespondanse), som også fremgikk av skademelding, og opplevde svært dårlig trafikkunnsksper av saksbehandler. Aldri mere Gjensidige! Tar ikke sjansen på å ha dette selskapet om det skulle oppstå skade på hus eller eiendom igjen! Svært lite kunnskap og dårlig kundebehandling!
Ble lovet å bli kontaktet i forhold til gjennomgang av mine forsikringer, samt at deres oppfølging med en skadesak overhode ikke ble fulgt opp