Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Var skadelidende pga vannskade fra overetasjen. Dvs en 3. person som ikke bær utsettes for unødig belastning. Dette er snakk om borettslagsforsikring, kjøpt av styret. Men jeg mener min sak har avdekket manglende kultur, manglende prosesser, manglende grensesnitt for å på litt automatisk måte ivareta kunder, slapp saksbehandling av saken osv. som en -kunne- tenkes gjelder for hele selskapet. Måtte ha erstatningsbolig da leiligheten min ble ubeboelig. Jeg la ut penger for Airbnb. Fikk ikke pengene for markedsleie fra Gjensidige, selv etter flere purringer. Penger fra innbo, utover markedsleie, (fra Fremtind) kom etter to dager etter ryddig prosess. Her meldte jeg saken, fikk mail om hva de trengte av dokumentasjon, og fikk pengende med engang. Gjensidige hadde ikke utbetalt etter 6 uker. Kassen mi var tom. Jeg kunne ikke legge ut for mer pga tilfeldigheter. Men det er ikke riktig at jeg skal fungere som bank for Gjensidige, uansett. Enda jeg forklarte saken om at jeg ble uten leilighet, holdt de ikke det de lovet. Å holde muntlige avtaler er god kultur. Løftebrudd nr. 1 De lovet at en som kunne løse saken ringte meg dagen etter. Det var 1. linje ringte allik. Løftebrudd nr. 2 Etter 1 timer 22 min i telefonen ble jeg lovet å bli ringt opp dersom de trengte mer info. De skulle uansett ringe opp, selv når de hadde overført penger. De ringte ikke. Ingen eskaleringsrutine i prekære situasjoner Ingen respekt for at jeg var i en vanskelig situasjon. Leieforhold jeg var avhengig av å forlenge varte til lørdag. Ingen penger var overført fredag. Ingen ekstra hjelp eller eskaleringsrutine, enda jeg faktisk og bokstavelig ble satt på gaten. Jeg tror de mangler en del på prosess i dette selskapet. Styr unna. Du får ingen ekstra hjelp selv om du er skikkelig "i nød". Selskaper uten prosesser og rutiner og god kultur, som ikke tilpasser seg til å ha fleksibiliteten et moderne samfunn krever og som kan yte den servicen som står i vilkårene, bør dø ut. Styr unna. Håper dette har vært en informativ artikkel som kan påvirke ditt valg av forsikring.
God personlig service, gode priser via Tekna som ingen enda har klart å slå.
Gode kunderådgivere og bra service og bra priser på forsikring
Bra på bolig, dårlig på bil. Raskt oppgjør, ved skade på bolig, eller på Reiseforsikring
har ikke hatt noe ulykker verken hjæm eller på reiser,men de betaler overskudd med kundene.
Styr unna du blir bare utnytte. De er bare interessert i dine penger og ikke hjelpe deg når ulykken er ute. Og det fantastiske kunde utbytte er bare tull, en masse regler for hvor og hvordan du skal få det. Jeg skal ALDRI være kunde der mere, og kommer til å vurdere oppsigelse hos arbeidsgiver som har forsikring der.
Det har gått mer enn et år siden jeg fikk store setningsskader (inngangsparti falt ned, parkett skle især og sprekker i vegger og tak) i huset inkludert stor vannlekkasje i kjelleren etter sprengning. Gjensidige har fortsatt ikke vurdert setningsskadene. Kjelleren er ubeboelig siden et år tilbake, det er påvist vann i vegger som man ikke vet hvor det kommer ifra. Gjensidige åpner ikke veggene for å fjerne vannet og finne kilden til vannlekkasjen. Jeg har bestilt OPAK som har vurdert setningsskadene til å være årsaket av sprengning og de har anbefalt at man åpner baderomsveggen for å finne kilden til vannlekkasjen. Det som er rystende er at Gjensidige ikke svarer meg eller min advokat som jeg har ansatt. De bryr seg ikke om vurderingen til OPAK. Gjensidige svarer ikke, de gjør ikke noe. Jeg må nå i rettssak bare for å få Gjensidige i tale.