Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Gjensidige er dyre og klarer dessverre ikke å sende månedsfaktura til tross for mange purringer.
Fikk en veldig god pris som ny kunde på forsikring av ny bil, som gjorde at valget i utgangspunktet falt på Gjensidige. Etter enda et skadefritt år var det rimelig demotiverende å få nye papirer på kommende periode, med en solid økning av premien på 30% (!!!). Da var det bare å hente inn nye tilbud og bytte selskap. Er det virkelig slik Gjensidige ønsker å drive butikken sin, å tilby lokkepriser første året for deretter å skru dem kraftig opp og miste kundene igjen? Det må da være enklere og mer hensiktsmessig å beholde sine kunder enn å hele tiden måtte jage nye?
Hatt Gjensidige i mange år. Ingen andre forsikringselskap har enda kunnet matche prisen. Har brukt de mye ifm bilskader, og har ikke hatt noen problemer. Ser at en del har vært uheldige her, men god kommunikasjon med selskapet begge veier er nok en fordel.
For dyrt. Har blitt arbeidsledig så jeg sjekker mulighetene.
Har vært Gjensidige kunde i mange år, og skadeoppgjørene er rettferdige. Ulempen er at prisene kryper oppover og av og til må man bytte selskap for å passe på kostnadene.
Greie å kontakte og greie ved skade utbetaling og takst
Ren utnyttelse ved salg av bil og fortsette og ta betalt for en forsikring på bilen etter salg pga hovedforfall uten og kompensere for dette. Kjørelengden på bilen ble satt ned fra 20000 til 8000 da den ikke skulle benyttes mer før salg. Så sto den i 6mnd uten bruk før et familiemedlem lånte bilen. Oppjusterte kjørelengden til 20000 igjen i oktober, før bilen ble overdratt til familiemedlemmet i begynnelsen av november. Gjensidige skal likevel ha betalt ut desember pga hovedforfall var gått ut. Greit nok, men det er ikke ok at de ikke ber om kjørelengde ved salg av bil slik at de kan se selv at bilen har gått langt under 20000. Det er i mine øyne svindel når de ikke en gang vil kompensere for dette fra neste år av.