Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
De var representert i forbindelse med skade på bilen min, liten skade på støtfanger. Dette var motpart sin skyld så man skulle tro dette skulle gå greit. Motpart erkjente skyld og takst blei utført. Taksten kom på 7500,- Gjensidige representerte begge parter her. Både min bil og motpart. Bilen min var 3 år gammel og hadde et par andre skrammer her og der så jeg tenkte et kontant oppgjør var mest riktig. Men tiden gikk og ingen lyd fra saksbehandler, måtte til slutt sende e-post og ringe for å få vite videre saksgang. De godtok da kontant oppgjør og avsluttet saken. Når pengene blir overført får jeg en kvittering med beløp på kun 2500,-!! Altså 5000,- mindre utbetalt enn taksten tilsier. Når jeg ringte for å høre hvorfor beløpet var så lite, så sa den frekke kundebehandleren at de utbetaler 50-70% mindre fordi de mistenker at jeg kommer til å bruke svart arbeid for å få utbedret skaden for et mye lavere beløp enn taksten lyder på..... Enden på visa blei at jeg bestilt reparasjon med leiebil som da kostet dem mer enn 7500,-
Gjensidige har gjentatte ganger markert nødvendig medisin til kronisk syk hund som "ikke dekket". Etter korrigering er beløpet utbetalt, men denne "glippen" skjer stadig vekk på samme medisin i samme skadesak.
Utmerket kundeservice og digitale løsninger som gjør det enkelt å selv løse eventuelle utfordringer.
Helt topp men dyrt, mener jeg foreløpig. Det blir moro å se hva andre tilbyr med samme vilkår.
Alltid møtt med smil i telefonen. Svar på spørsmål. Ryddige kontrakter. Hva med å gi langtidskunder gode priser for utvist lojalitet. Jeg er selv en av dem med et langt kundeforhold.
God på pris, og på oppfølging. Vet ikke hvordan gjensidige er ved skader og uhell da jeg aldri har hatt noen skade.
Godt fornøyd, men er ut etter billigere forsikring til andre forsikringgsgivere