Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hurtig oppgjør, men for dårlig ift. reell førverdi. F.eks. hvis du forsikrer kjøretøy, HUSK å forsikre ekstrautstyr og spesielle ting! Store, årlige prisøkninger i premie, hvis man ikke ringer og pruter... Dårlig opplysning om hvilke muligheter man har til å forsikre seg bedre. Har også opplevd å betale dyrt for en uføreforsikring, men da jeg BLE ufør, nektet de utbetaling, for en av selskapets innleide (!) leger mente det var mulighet for at uførheten KUNNE skyldes andre årsaker enn det fastlegen, sykehuset og NAV la til grunn!
De økte prisen med kr. 1500,- uten noen melding om hvorfor.
Når du har et uhell, eksempelvis bil skade deler de bare skylda på de to og ferdig med da og så øker de prisen på deg. Etter 13 år hos forsikringsselskapet med 80% bonus i flere år.
God respons, har ikke noe å utsette på Gjensidige. Har gjennomgang hver 3. år for å sjekke priser.
Gjensidige har nesten doblet forsikringpremien på eneboligen min på 4 år selv om jeg aldri har hatt noen skader av noe slag. Skylder på "en generell økning både hos oss og i markedet generelt, og er basert på blant annet økte reparasjonskostnader, økte forsikringsutbetalinger og prisindeksen.", når jeg spør om hvorfor de øker premien min med over 10% hvert eneste år. Styr unna.
19% økning av fullverditaksten på ett år er helt urimelig. Skadeoppgjørene har vært greie.
De sier først at du er gullkunde, at du hverken skal betale egenandel eller miste bonus, før de blir ubesluttsomme, og ber deg betale det dobbelte for å beholde forsikringen videre. De lover gull og grønne skoger, helt til de begynner å sende deg mail, og når du ringer de, så nekter de for å ha sagt det som har blitt sagt!