Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg begynte med en månedspremie på 499 kr. i januar 2016. I mai samme år ble denne uten videre forhøyet til 566 kr. med varighet til og med mars 2017. I april 2017 betalte jeg 615 kr., fra og med mai 2017 og ut året 611 kr. I januar 2018 ble jeg uten videre og uten noe som helst forvarsel belastet med 853 kr. og dette beløpet har selskapet også innmeldt krav om i februar. Prisstigningen (fra 499 til 853) har i løpet av to år vært på nesten 71%, det siste hoppet (fra 611 til 853) er på nesten 40 %. Dette forekommer helt uhørt!
I går 09.02.2018 jeg var i Gjensidige kontoret på Ski, for å få litt mer Info om en sak (jeg hadde ring tre ganger men tre forskjellige svar). Så sa han som jobbet i skranken til meg, her er ikke sosial kontoret, han peket på døra og sa, gå ut ellers skulle han kaste meg ut, kollega stoppet ham, han kom ut fra skranken og prøvde vise muskler til en stakkar handikap utlending, som bare skriker jeg er her, for å få info ikke penger. Jeg vet her er ikke sosial kontoret, er dette ikke en diskriminering så hva er dette?
Alltid lett og få hjelp. Bra service og bra priser.
Dyrt, lite samarbeidsvillig for å løse skadesak.
Det som og er bra, er at de har gått i overskudd siden jeg ble medlem (ca 7 år siden) og derfor har jeg fått en del av overskuddet hvert år, så jeg har ikke fått skjekket om de er dyr eller billig....
Dette er det dere risikerer å få som kunder i selskapet; innenfor områder som betyr tyngre utbetalinger for dem: Min mann hadde en arbeidsulykke i 2007. Etter 10 år knuste han dem i tingretten. Deres prosessfullmektig forsøkte DA å forhandle underveis i saken; de hadde tidligere ikke ønsket å forhandle på noe. Selv om skaden var -som de sa- Gjensidiges skade. De har drevet saken fra år til år. Krav om mer og mer fullmakt, hvilket de har fått. Først 3 år. Så 5 år. Uthaling. Uthaling. Deretter har Gjensidige avvist alt etter å ha betalt en symbolsk sum for en skade som gjorde min mann ufør. De ble dømt, i en knusende klar og tydelig dom, til en erstatning på nesten 2,6 mill pluss saksomkostninger. Så kommer anken, omtrent som kunne forventes ut fra alle erfaringer, 2 timer før ankefristens utløp. Smell etter smell. Nå forlanger selskapet en sakkyndig til. De har tydeligvis ikke nok med sine 2; og NAV sine 2. Den ene av Gjensidiges har han aldri møtt. Likevel har han vært klar i sin tale til fordel for Gjensidige. De håper nok på en slik uttalelse til. Vi sier det nå er tilstrekkelig sakkyndige i saken. Da vil de retten skal forlange det. Vi herjes med av ett skruppelløst selskap, som presser oss hinsides all anstendighet. For å fordrive tiden, fordrive saken, og drive oss lenger og lenger ut i fortvilelse og økonomisk ruin. Ett menneskelig aspekt juristene i Gjensidige lar interessere seg midt i ryggen. Men en ting er sikkert; vi er nå kommet så langt at vi ikke lenger lar oss kjøpe med småpenger i desperasjon. Da kan vi like gjerne gå ned med flagget til topps. Dette er Gjensidige. Selskapet som skjuler hva de egentlig opererer som bak «stiftelser» og «gode gjerninger»; og får velvilje blant kunder på utbetaling av overskudd. Som kunder som oss vet hvor kommer fra, og hvordan. Og at de tråkker skruppelløst på og over menneskelige tragedier på sin vei. Ikke la dere friste til å forsikre dere selv eller bilen i det selskapet. Kundebehandlingen gjør at de er beryktet. Kun småmynt som erkjennes når ulykken er ute; rimelig og riktig erstatning må man dra dem til retten for. Tilnavnet Gjenstridige er ingen tilfeldighet. Og det legges merke til også av journalister hvem som frekventerer rettsapparatet hyppigst av forsikringsselskapene. Og så kan man bare tenke seg hvor mange som ikke tør gå den veien av økonomiske årsaker....
Det meste er bra, men litt vanskelig å komme gjennom på telefon. Ringte daglig i over ei uke uten å få kontakt og de ringe heller ikke opp etter at jeg var innom kundesenter og de la beskjed til skadeavdeling. Men når vi kom så langt som til takst og oppgjør var det bra.