⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Gjensidige Forsikring
3.1
2 469 verifiserte omtaler

Gjensidige Forsikring omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
2 469 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#12
Middels
Gjensidige Forsikring er rangert
#12 av 21 skadeforsikringer
64%
Bra
64% anbefaler Gjensidige Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 2 469 omtaler om Gjensidige Forsikring

FILTRER OMTALER
912
616
333
204
404
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Gjensidige Forsikring
Gjensidige Forsikring har 2 469 verifiserte omtaler på Bytt.no

Jeg føler meg snytt!

Omtale av  Knut-Erik S

Jeg begynte med en månedspremie på 499 kr. i januar 2016. I mai samme år ble denne uten videre forhøyet til 566 kr. med varighet til og med mars 2017. I april 2017 betalte jeg 615 kr., fra og med mai 2017 og ut året 611 kr. I januar 2018 ble jeg uten videre og uten noe som helst forvarsel belastet med 853 kr. og dette beløpet har selskapet også innmeldt krav om i februar. Prisstigningen (fra 499 til 853) har i løpet av to år vært på nesten 71%, det siste hoppet (fra 611 til 853) er på nesten 40 %. Dette forekommer helt uhørt!

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Gjensidige Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Diskreminering og trekasering

Omtale av  Javad

I går 09.02.2018 jeg var i Gjensidige kontoret på Ski, for å få litt mer Info om en sak (jeg hadde ring tre ganger men tre forskjellige svar). Så sa han som jobbet i skranken til meg, her er ikke sosial kontoret, han peket på døra og sa, gå ut ellers skulle han kaste meg ut, kollega stoppet ham, han kom ut fra skranken og prøvde vise muskler til en stakkar handikap utlending, som bare skriker jeg er her, for å få info ikke penger. Jeg vet her er ikke sosial kontoret, er dette ikke en diskriminering så hva er dette?

Fantastisk service og bra vilkår

Omtale av  Mr M

Alltid lett og få hjelp. Bra service og bra priser.

Lite samarbeidsvillig

Omtale av  Cecilie

Dyrt, lite samarbeidsvillig for å løse skadesak.

De ga meg en klekkelig erstatning :)

Omtale av  Anders B

Det som og er bra, er at de har gått i overskudd siden jeg ble medlem (ca 7 år siden) og derfor har jeg fått en del av overskuddet hvert år, så jeg har ikke fått skjekket om de er dyr eller billig....

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Det burde vært mulig med minusstjerner.

Omtale av  Maurith J. F

Dette er det dere risikerer å få som kunder i selskapet; innenfor områder som betyr tyngre utbetalinger for dem: Min mann hadde en arbeidsulykke i 2007. Etter 10 år knuste han dem i tingretten. Deres prosessfullmektig forsøkte DA å forhandle underveis i saken; de hadde tidligere ikke ønsket å forhandle på noe. Selv om skaden var -som de sa- Gjensidiges skade. De har drevet saken fra år til år. Krav om mer og mer fullmakt, hvilket de har fått. Først 3 år. Så 5 år. Uthaling. Uthaling. Deretter har Gjensidige avvist alt etter å ha betalt en symbolsk sum for en skade som gjorde min mann ufør. De ble dømt, i en knusende klar og tydelig dom, til en erstatning på nesten 2,6 mill pluss saksomkostninger. Så kommer anken, omtrent som kunne forventes ut fra alle erfaringer, 2 timer før ankefristens utløp. Smell etter smell. Nå forlanger selskapet en sakkyndig til. De har tydeligvis ikke nok med sine 2; og NAV sine 2. Den ene av Gjensidiges har han aldri møtt. Likevel har han vært klar i sin tale til fordel for Gjensidige. De håper nok på en slik uttalelse til. Vi sier det nå er tilstrekkelig sakkyndige i saken. Da vil de retten skal forlange det. Vi herjes med av ett skruppelløst selskap, som presser oss hinsides all anstendighet. For å fordrive tiden, fordrive saken, og drive oss lenger og lenger ut i fortvilelse og økonomisk ruin. Ett menneskelig aspekt juristene i Gjensidige lar interessere seg midt i ryggen. Men en ting er sikkert; vi er nå kommet så langt at vi ikke lenger lar oss kjøpe med småpenger i desperasjon. Da kan vi like gjerne gå ned med flagget til topps. Dette er Gjensidige. Selskapet som skjuler hva de egentlig opererer som bak «stiftelser» og «gode gjerninger»; og får velvilje blant kunder på utbetaling av overskudd. Som kunder som oss vet hvor kommer fra, og hvordan. Og at de tråkker skruppelløst på og over menneskelige tragedier på sin vei. Ikke la dere friste til å forsikre dere selv eller bilen i det selskapet. Kundebehandlingen gjør at de er beryktet. Kun småmynt som erkjennes når ulykken er ute; rimelig og riktig erstatning må man dra dem til retten for. Tilnavnet Gjenstridige er ingen tilfeldighet. Og det legges merke til også av journalister hvem som frekventerer rettsapparatet hyppigst av forsikringsselskapene. Og så kan man bare tenke seg hvor mange som ikke tør gå den veien av økonomiske årsaker....

Stort sett bra

Omtale av  Thorstein N

Det meste er bra, men litt vanskelig å komme gjennom på telefon. Ringte daglig i over ei uke uten å få kontakt og de ringe heller ikke opp etter at jeg var innom kundesenter og de la beskjed til skadeavdeling. Men når vi kom så langt som til takst og oppgjør var det bra.

Gjensidige Forsikring har 2 469 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Gjensidige Forsikring mener

Gjensidige Forsikring

Har tilegnet profilen
Gjensidige Forsikring deltar på Bytt.no

Gjensidige Forsikring har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Gjensidige Forsikring besvarer ikke omtaler

Gjensidige Forsikring har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Gjensidige Forsikring henter ikke inn tilbakemeldinger

Gjensidige Forsikring benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR