If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har 3 hus forsikkrade i IF og var gang jeg ringer for og endre noe blir det feil. Ved siste samtalen satte kundebehandleren dagens dato på at avslutte innbo, da jeg sa at den var 31/10. Så ringer jeg for at rette opp i dette og da har kundebehandleren lagt til en ekstra bod/ garasje forsikring fast jeg ikke ens har et garasje. Men neste kunderådgiver ska bara ta den bort den så er alt bra. IF forsikring har ulike kundebehandler var gang og jeg har aldri på 5 år fått noe jeg ringt om riktig. Det blir feil hver gang og jeg har en usikkerhet om at den dagen jeg trenger forsikringen jeg betaler godt for ikke fungerer. Jeg har bedt om en ansvarlig for mine forsikringer som hos andre forsikringsbolag men det går ikke at få. Jeg har bedt om og få snakke med en sjef som kan noe men det går ikke heller. Så vurderer ni som meg utleieforsikringer, superdekning og alt fint de kaller sine forsikringer. Se opp, de er useriøse og ukunnige og ni kan ikke stole på at det du muntlig bestilt eller skriftlig blir det som blir tegnet. Jeg tror ikke de utdanner sine ansatte og tar i vart fall ikke ansvar for alle feil som tar masse tid for meg som kunde at rette opp i. Nå skal jeg bruke min tid til og se etter andre forsikringsbolag som er interessert i og gjøre en god jobb.
Merker at en del forsikringer er dyrere sammenlignet med andre selskap. Jeg vil reforhandle med If, og høre med dem først om jeg kan få samme vilkår og betaling som jeg blir tilbudt fra andre selskap, det synst jeg er mest rettferdig overfor et lojalt selskap som jeg har hatt i flere år, før jeg eventuelt skifter.
Har vært kunde hos If i mange år, og har vært fornøyd. Men etter hvert som årene har gått har prisene steget veldig, og det tok helt av når jeg nylig kjøpte meg en 2015 vw transporter. Denne kostet tilsvarende en Ferrari å forsikre for en voksen mann med full bonus, og nærmest ingen tidligere skade statistikk. Ikke fornøyd lenger da If tar kundene for gitt etter en tid. Kommer helt klart til å bytte til et annet selskap.
Gode erfaringer og kjapt skadeoppgjør. Super nettside i tillegg.
Har hatt if i 30 år er kjempe fornøyd, har hatt skade og de ordnet opp raskt og ryddig, og de er veldig behjelpelig med å finne en god løsning for deg :)
Jeg har hatt IF som selskap i nesten 30 år. Har på denne tiden hatt en tidligere skade, og da opptrådte If meget profesjonelt. Når jeg i sommer opplevde en ny skade, var erfaringen en helt annen. Til tross for at motparten og hans selskap tok på seg fullt ansvar (han var ikke forsikret i If), så var If bare opptatt av å redusere erstatningen jeg skulle få. Jeg hadde en spesiell bil, hvilket If ble gjort oppmerksom på når jeg tegnet forsikringen. Det beløpet jeg ble tilbudt var ca 25% av det en tilsvarende bil ville koste. Etter mye krangling doblet If beløpet, men for meg ble resultatet et tap på over 50.000 kroner for et uhell jeg ikke hadde ansvaret for! I tillegg var takstmannen hos If det mest nedlatende og kunnskapsløse mennesket jeg noensinne har møtt.
Det er enkelt å få råd og veiledning av kundebehandler og oppgjør kommer raskt. Jeg har selv fått god veiledning ved skade på hus som ikke var dekket av forsikringen, og sykkel som ble stjålet ble raskt dekket av reiseforsikringen.
If var svært konkurransedyktige da avtalen ble inngått. Vi har en Tesla Model S P85, som drar forsikringsprisen veldig opp. Denne har økt med over 8.000 i året, uten at det er sendt ut forhåndsvarsel.
Møkka selskap krangler med leger og sykehus. De dekker ikke tapt arbeidsfortjeneste. Drenerer saken lengst mulig, anbefaler ingen og tegne forsikringer i dette selskap. Har lidt store økonomiske tap. OPPFORDRER INGEN TIL OG TEGNE FORSIKRING I IF.
Ingen problemer med dette selskapet. De gjør noe med saken din umiddelbart!
Er meget bra, men kan bli bedre på pris. Skadeoppgjør er utmerket.
Premien er for høy i henhold til det den dekker av skade. If lager en forventning på at den dekker alle skader. Det de ikke sier er at de fleste skader ikke blir dekket p.g.av avskriving og egenandel.
De finner på alt for å ikke kunne betale når du er i uhell. Anbefales ikke.
Hurtig hjelp og flott og god oppfølging av saken. Fikk snakke med en hyggelig kundebehandling, det tok en god stund før jeg kom gjennom ;-) Leiebil dekket, og grei oppfølging videre i prosessen med skaden inntil bilen var reparert.
Hadde innbrudd i bobil 30 mai 2019 i Gøteborg. Stjålet for kr. 50000,- samt ødelagt 2 dørlåser. Skulle ha dokumentasjon på alt inventar som var stjålet. Kvitteringer når og hvor kjøpt. Lurte på hvorfor det var fiskeutstyr i bilen når jeg var på fotballturnering med 2 barnebarn og hvor mange som var i bilen. Hadde krav på KR 42500,- men fikk kr.35000,- etter 3 mnd.
Veldig fornøyd med oppgjørsformen og måten det ble gjort på.