If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Etter å ha vært totalkunde i selskapet siden de kjøpte opp skadedelen til Storebrand med meg på lasset for 20-30 år siden, er jeg dyktig lei av å måtte krangle med selskapets skadebehandlere de få gangene jeg har vært nødt til å melde en skade. Jeg syntes det er utrolig kjipt når jeg har poliser i selskapet for nærmere 60.000 kroner i året.
Hos If er ikke bobil en bil. Hus bil og innbo skal gi 15% rabatt, men siden jeg har bobil kan de ikke gi mer en 10% fordi If ikke kan være med på at bobil er bil. Et knotete system
Ved behov svarer de alltid raskt på telefon, og gir rask tilbakemelding. Hjelp eller kontant oppgjør utfører iløpet av bare noen få timer. Noen knuste brillene til dattera på ferie, registrerte det på nett, og blir ringt opp en time senere, og allerede iløpet av samtalen bekrefter de at de har overfør penger til nye briller, uten å måtte finne kvittering eller andre bevis.
Fikk godt tilbud og vært kunde i mange år. Etter noen uhell mer enn doblet de prisen på samtlige forsikringer. If gir inntrykk av å tilby bedre dekning enn andre - det stemmer ikke. Sjekk vilkår og pris og du gjør som meg - skifter selskap.
Har benyttet både innbo og bilforsikring. Da husets barn ved et uhell vannet soverommene med vannsprederen, kom en fyr og målte fukt-nivå under parketten. Han gav gode råd, og jeg fikk dekket kjøp av ny parkett. Skade på bil etter ublidt møte med betong ble dekket uten tull. Steinsprut med rutesprekk - ny rute. Har aldri følt mistro eller skepsis, bare hyggelige folk.
Jeg har 3 hus forsikkrade i IF og var gang jeg ringer for og endre noe blir det feil. Ved siste samtalen satte kundebehandleren dagens dato på at avslutte innbo, da jeg sa at den var 31/10. Så ringer jeg for at rette opp i dette og da har kundebehandleren lagt til en ekstra bod/ garasje forsikring fast jeg ikke ens har et garasje. Men neste kunderådgiver ska bara ta den bort den så er alt bra. IF forsikring har ulike kundebehandler var gang og jeg har aldri på 5 år fått noe jeg ringt om riktig. Det blir feil hver gang og jeg har en usikkerhet om at den dagen jeg trenger forsikringen jeg betaler godt for ikke fungerer. Jeg har bedt om en ansvarlig for mine forsikringer som hos andre forsikringsbolag men det går ikke at få. Jeg har bedt om og få snakke med en sjef som kan noe men det går ikke heller. Så vurderer ni som meg utleieforsikringer, superdekning og alt fint de kaller sine forsikringer. Se opp, de er useriøse og ukunnige og ni kan ikke stole på at det du muntlig bestilt eller skriftlig blir det som blir tegnet. Jeg tror ikke de utdanner sine ansatte og tar i vart fall ikke ansvar for alle feil som tar masse tid for meg som kunde at rette opp i. Nå skal jeg bruke min tid til og se etter andre forsikringsbolag som er interessert i og gjøre en god jobb.
Merker at en del forsikringer er dyrere sammenlignet med andre selskap. Jeg vil reforhandle med If, og høre med dem først om jeg kan få samme vilkår og betaling som jeg blir tilbudt fra andre selskap, det synst jeg er mest rettferdig overfor et lojalt selskap som jeg har hatt i flere år, før jeg eventuelt skifter.