If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Føler meg sviktet av IF som jeg har vært trofast mot i over 10år. De reklamerer med: «Rolig vi hjelper deg» eller «Vi er der når du trenger det». Det er ikke det jeg har opplevd. Jeg har meldt inn en skade på min båt som de har avslått. Skaden har kommet etter påkjørsel av ruse tau og bøyer. Dette skjedde mellom Strømtangen fyr og Hankø. Før innseilingen til Hankø kjenner jeg at båten ikke vil styre mot venstre og at den oppfører seg annerledes. Kona oppdager at det henger noe etter båten. Det blåser en del så vi kontakter med en gang redningsskøyta fordi vi er redd det kommer til bli full stopp med resultat at vi går i fjæresteinene. Det var for kort avstand til land for å få dregg feste. Med Redningsskøyta på Telefonen kommer vi oss inn mellom skjærene og i le inne i Hankøsundet. Jeg blir enig med Redningsselskapet at jeg skal forsøke å fjerne tau og bøyer selv. Jeg får kun fjernet en bøye når jeg tilter opp drevet, og må ringe de opp igjen for assistanse. De sender ned dykker for å skjære restene løs. Dykker forklarer etterpå at dette hadde vi ikke klart å fjerne selv. Lykkelige over at dette hadde gått bra fortsatte vi ferien og bruker båten som normalt de siste dagene i ferien. Når vi pakker ut av båten etter ferien oppdager jeg svart vann under motoren. Jeg er usikker på hvor dette kommer fra så jeg vasker rent for å se om jeg kan finne ut hvor det kommer fra. Ingen lekkasje å se før jeg starter opp, da ser jeg vann komme ut fra svinghjuls huset, og skjønner med en gang at det er vann mellom motor og drev. Jeg ringer If og blir enig med båt avdelingen at båten skal kjøres til Verksted på mandags kveld, og at de skal sette den på land tirsdag morgen. Frem til da har starter, svinghjul og andre komponenter vært utsatt for saltsprut som er pisket rundt av svinghjulet. 11 dager senere kommer takstmann for å taksere skadene, han har ikke fått lagt seg ned i motor rommet før han uttaler «dette er gammel skade».. Jeg forsøker å fortelle at båten har vært i bruk ca: 12-15 timer før jeg oppdaget vannet. Dette fester ikke takstmann seg ved og «glemmer» å ta med i skaderapport, han var mest opptatt av å fortelle hvordan synkeskader så ut, noe jeg mener ikke er sammenlignbart fordi i dette tilfellet er det kombinasjon salt luft og varme som påvirker rustangrepet og hvor fort det ruster. Det er også nevnt at de ikke finner vann? Jeg reiste ned i båten noe senere og turnet på motor og finner fremdeles vann på svinghjul. Etter noen e poster med saksbehandler forstår jeg at han hører kun på takstmann og mener jeg ikke snakker sant, og at bevisbyrden på skaden ligger på meg? Jeg har i ettertid sendt drevet til Drevservice de kan også bekrefte at det ikke er en gammel skade. Jeg har også kvittering fra i våres på ny knute belg. Belgen har tydelige spor av vann, men IF påstår fremdeles at dette er gammel skade. Føler meg sviktet og svindlet av IF. Så fra i dag har jeg bestemt meg for, aldri mer If på meg...
Veldig flott selskap, bra service og kundebehandling. Alt er bra. Kanskje litt dyrere enn andre selskaper.
Generelt vanskelig å få hjelp i de sakene jeg har tatt opp. Har ikke fått det jeg har bedt om av forsikring hos If.
Etter å ha vært kunde i 50 år i If opplevde jeg etter en reiseulykke en behandling fra Europeiske som i beste fall kan karakteriseres som langt under pari. Gale opplysninger fra saksbehandler, 'mistet' tilsendte legejounaler og selv om de var klar over det, tok de ikke kontakt. Ble satt til ny saksbehandlet som tok i mot mine opplysninger med ' i din alder kan man ikke huske så godt' og 'du tar feil'. Videre sa hun at opplysningene jeg fikk fra første saksbehandler var feil, selv om jeg hadde dem skriftlig - fordi det senere var kommet ny lov. Altså etter ulykken. Fikk tilsendt kopi av de opplysninger selskapet sendte sin lege for vurdering, og ser at opplysningene er pyntet på og ikke overensstemmende med de journaler jeg sendte inn. Jeg ble så frustrert at jeg skrev direkte til konserndirektøren for personskade, uten at det ble noen som helst reaksjon. Kundeombudet endte saken med å si at her var det skjedd så mye rart at de ikke ville fremme saken for kundepanelet. Og jeg som trodde kundepanelet var for kundens del, men det er altså kundeombudet som siler ut hva de får presentert. Erstatningen jeg fikk tilbudt var latterlig, men jeg orket ikke flere telefoner fra et spydig, nedlatende og ubehøvlet kundeombud. Jeg har senere måttet avbestille en reise på grunn av sykdom, og den saken ble greit behandlet. Heldigvis annen kundebehandler. Jeg har i hele mitt voksne liv vært kunde hos If, og hadde før denne hendelsen god erfaring når det gjelder hus, liv og bil.
Raskt kundeservice, men dyrt nå det kommer til spesielle biler.
Alltid rask tilbakemelding og raskt oppgjør ved skade.
Hyggelig kundeservice, gode forsikringer, litt stiv i pris i forhold til andre selskaper.