If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
De gangene vi har hatt bruk for forsikringen har det vært problemfritt og god service.
If er et godt selskap og flinke med kundebehandling. Nå vil jeg bare sammenligne priser, men er villig til å betale litt ekstra for god service - så kanskje jeg bare blir i If?
Vært kunde i IF i nøyaktig 30 år. De første 22 årene nesten uten skader. De siste 8 årene har det dessverre vært en del skader, som f.eks vannskade og skadedyr i huset, skade på bil pga utforkjøring og en annen bil med sideskade etter autovernet. Noen andre skader har det også vært, så totalt sett skal jeg være den første til å innrømme at skadesnittet har vært høyt de siste årene. Plutselig fikk jeg en kjemperegning på ca 100.000 kr for et års premie. IF sin forklaring var at jeg hadde høy skaderate de siste 8 årene. Hva med de andre 22 årene spør jeg? Det spilte ingen rolle siden deres statistikk var basert på kun de siste 10 årene. De bekreftet at jeg derfor ikke var ønsket som kunde og dette var måten å fryse meg ut på. Jeg hadde relativt mye forsikret, ca 50.000kr pr år hos If, så vil jo si de har tjent relativt greit med penger på meg også. Kunder som er trofaste i 30 år blir fryst ut av IF hvis man bruker forsikringen man faktisk betaler for. Flyttet på flekken til Tryg til ca 34.000kr pr år. Nå er det slutt på å være lojal hvis jeg får bedre tilbud. Fremtind/Sparebank 1 har nå gitt meg et enda bedre tilbud, så nå flytter jeg igjen... Min erfaring tilsier at jeg aldri blir kunde hos IF igjen...
Alt er bra, utenom prisen, den er vel drøy. Men god service.
En gjennomsnittlig økning i premie på 20% fra et år til et annet er håpløst. Først lokker man kunden inn på god pris og deretter satser de på at vi ikke følger med og øker prisen kraftig i neste runde.
Var uheldig å fikk knust takluken på min volvo, pluss litt lakk og takskader. Tror ikke det gikk mere en 15 min på tlf med saksbehandler, så var alt meldt inn og jeg hadde fått leiebil. Fantastisk service. Nå skal det sies at det er første gang jeg har kontaktet dem ang skade.
Prisen ble litt avgjørende nå. Jeg har vært fornøyd ellers.