If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Godt fornøyd med service og håndtering og kundebehandling, men når alt stiger i pris, så er vel det bare naturlig !
Raskt effektivt god oppfølging under perioden jobben mens jobben pågikk
bra men dyre. er ikke fornøyd med den store prisøkningen jeg har fått ved bilbytte
Elendig behandling av en vannlekkasje sak i 2023. De avsluttet jobben før de var ferdige å betalte ut en sum som ikke dekket halvparten av skadene. Saksbehandleren oppførte seg ufint å prøvde bare å gjøre ting ugreit. Flere personer prøvde å snakke med han men ingen kom noen vei. Måtte bruke mye tid og penger på dette. Kommer aldri til å ha if igjen.
Priser er antakelig ok, men jeg liker ikke å bli mistenkeliggjort når selskapet på sin side helt klart også har mangler ved sin oppfølging og service. På en bilforsikring har jeg fått forbilledlig informasjon om årlig kjørelengde og hvor langt bilen kan kjøre innen et gitt tidspunkt i framtid. På en annen bilforsikring i samme polise finnes ikke tilsvarende informasjon, og jeg har dessverre ikke fulgt dette opp, det første året sannsynligvis fordi det ikke var et problem, men de etterfølgende 2-3 år. Vet ikke, det er litt jobb å gå gjennom avtaler, datoer osv, og med flere kjøretøyer i bruk er det ikke slik at man går rundt og husker enkeltheter. Jeg har derfor, etter en innsendt skademelding (ansvarsskade, fikk ingen konsekvens for dette oppgjør at kjørelengde var overskredet) der jeg samvittighetsfullt og intetanende oppgir kilometerstand, havnet i en disputt der If mener at jeg har overskredet kjørelengden og at jeg skulle ha hatt kontroll på dette (datoer og avtalt lengde). Jeg er enig i at jeg ikke nødvendigvis har hatt den ønskede kontroll. Men jeg er uenig i antakelser, fortolkning og konsekvens som jeg opplever blir vilkårlig. Jeg mener på min side at også If kunne bidratt til bedre oversikt tilsvarende for førstnevnte bil, og at jeg dermed ikke ville havnet i denne situasjonen. De regner seg nå tilbake til første forsikringsdag for fire år siden, og deler deretter også opp i månedlig kjørelengde selv om avtale gjelder årlig kjørelengde. De mener seg deretter berettiget til tilleggsbetaling for økt kilometer i forrige forsikringsår selv om jeg kan dokumentere at overskridelse ikke har skjedd da. Det faktum at dette ikke har skjedd i det året de krever at jeg utvider kjørelengden for, synes ikke å ha relevans, de skal bare ha ekstra betaling for min overtredelse. Jeg er pr dato godt innenfor totalt avtalt kjørelengde (total - uten utvidelse i forrige år), og ville selvsagt oppdatert denne framover ved behov slik jeg har gjort seinest for mindre enn ett år siden på den tidligere nevnte forsikringen. Behandlingen, "kranglingen" og irritasjonen gjør at jeg ønsker å bytte selskap. Selv eksisterende kunder kan ha godt av å få litt rett for at de skal føle seg ønsket.
Rask oppfølging ved meldt skade, men prispolitikken er helt lavmål. Er absolutt ikke interesserte å diskutere pris med kunden.
Meget god oppfølging, kommunikasjon og pris / service