KLP Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Vanskelig å få hjelp i helgene hvis det skjer noe på veien! I 2023 fikk trøbbel med fallskjermer og ringte til KLP uten å lykkes. Måtte ringe til mannen får å få råd, så prøvde igjen KLP uten å lykkes. Mannen min ringet til dem også på mine vegne uten å lykkes. Jeg prøvde å ringe direkte til bergingsbil i lande jeg fikk problemer. Heldigvis det var Danmark! 😁 Til slutt lyktes jeg å få hjelp fra danskerne via noen fra Norge. Elendig veihjelp har KLP! I år, 2024 var det enda verre! Måtte vente i over 8 timer på å få veihjelp i Polen! En medarbeider fra KLP ringte i åttende time av ventingen og spurte om hvordan det går. Sa at han fulgte med på saken. Jeg ble help paff da jeg hørte dette! Hvor lenge har han fulgt med uten å ringe meg opp og spørre? Det fikk jeg ikke svar på. Når jeg ringte KLP hjemme i Norge og spurte om dette sa de til meg at de hjalp meg jo! De medarbeidere,på SOS veihjelp, de jobber jo også for KLP, for KLP har en samarbeidsavtale med SOS veihjelp! Men hvorfor en av KLP ringte meg og presenterte seg som "KLP MEDARBEIDER", mens de fra SOS veihjelp presenterte seg som SOS veihjelp medarbeidere, kunne e ikke få svar på! Mystisk!
Det ble opprettet en forsikringsavtale på tapte høreapparat.Forsikringstilbudet ble mottatt,men det inneholdt ingen opplysninger om det jeg hadde forsikret. Jeg måtte her be om tydelige svar på hva forsikringen faktisk dekket når det gjaldt høreapparat. Den 30.09 får jeg en mail om at forsikringen er opprettet,videre står det at forsikringen gjelder fom 30.09 så snart kjøretøyet er registrert!!! Altså dette gjelder ingen bilforsikring,igjen blir jeg i villrede om jeg faktisk har en forsikring på tapte høreapparat. Forsikringstilbudet som sendes ut virker til å være generelt og lite å bli klok på her.Det bør spesifiseres i egen tekst hva den faktisk dekker når høreapparat ikke er nevnt i selve forsikrigstilbudet.
Hei! Ved bestilling av nye forsikringer sender vi ut en bekreftelse på at forsikringen er satt i kraft. Vi beklager på det sterkeste at du fikk tilsendt bekreftelse på feil forsikring! Ta gjerne kontakt med oss på telefon 55548500, på chat eller send oss en henvendelse via kontaktskjemaet på Min Side så vil du motta riktig informasjon om forsikring av dine høreapparat. Ønsker deg en fin dag. Hilsen Anne/Kundeservice
Skulle forsikre bunaden min. For å gjøre det måtte jeg være totalkunde. Jeg hadde alle forsikringene mine i KLP bortsett fra katteforsikring. De mente jeg ikke var totalkunde så lenge jeg hadde kattene i et annet selskap. Men de ville heller ikke forsikre kattene mine siden de var over 10 år. Veldig forvirrende. De kunne også kun forsikre bunaden min for 80.000kr over det måtte jeg ha takst. Husfliden takster ikke, men sier det burde holde med prisliste og dokumentasjon på hvilken bunad og tilbehør. Her satt KLP seg helt i vranglås og kunne ikke forsikre bunaden som har en pris på 135.000 med alt tilbehør, godt dokumentert med bilder. Jeg ble møtt av et tragisk, tungrodd system hvor det kunne virke som jeg var heldig som fikk ha forsikringene mine hos dem og var heldig hvis jeg fikk forsikret bunaden min for 80K når den er verd 135K. Enden på visa er at jeg er heldig som kan velge forsikringsselskap selv. En kundebehandler i et annet forsikringsselskap var fornøyd i dag når jeg ringte å bestilte totalpakke av forsikringer og selvfølgelig bunaden som jeg fikk forsikret for riktig sum og de hadde ikke behov for bilde av den en gang. Jeg er lykkelig for at jeg ikke lenger har en eneste forsikring i KLP og skal aldri ha det igjen. Kundebehandlingen var så ufyselig at jeg ser for meg hvordan de er hvis man faktisk får bruk for en forsikring en gang. Snakkes aldri, KLP 👎🏻
Skade skjedd i Thailand, ulykke på moped. De innhenter helt sykt unødvendig mye dokumentasjon, som ikke er aktuell. Fikk ikke dekket skade på moped, noe som var dårlig. Ellers greit oppgjør og gikk raqkt, fordi jeg innhentet all dokumentasjon raskt. Dog ble et bilag også glemt, som det var dekning for.
Hei! Vi får ikke sett på den aktuelle skadesaken her, men hvis du har flere spørsmål til din skadesak er du velkommen til å kontakte oss på tlf 55548500 eller via kontaktskjemaet på Min Side. Ønsker deg en fin dag! Hilsen Anne/Kundeservice
Kundebehandler hadde ingenting å gå ved årlig prisøkning fra 1078,-pr mnd til :1502,- = økning på 40%,-de jeg syntes var altfor mye økning pr år. Jeg har ikke hatt noen skader på denne bilen, så som en indeksregulering er dette grovt mye... Bilens reg nr er:** *****.
Hei! Vi får ikke sett på avtalen din her men generelt blir det høyere pris på forsikringene fordi vi hvert år må justere prisene våre etter indeksreguleringen. I tillegg kan utviklingen i material- og håndverkskostnader, bildeler og verkstedpriser påvirke prisene. Vi vurderer også skadetallene for den aktuelle forsikringen. Med pensjon i KLP får du alltid den laveste prisen vi kan tilby. Ønsker deg en fin dag! Hilsen Anne/Kundeservice
Generelt svarer de sent eller ikke på henvendelser. Forsikringen dekker heller ikke det andre gjør og jeg vil bytte. Er ikke tjent med et selskap som skal ha penger, men ikke yter kunden når hendelser oppstår.
Hei! Vi besvarer normalt alle skriftlige henvendelser innen 24 timer. Ønsker du å komme i kontakt med oss direkte er du velkommen til å ringe oss på tlf 55548500 eller på chat mandag - fredag kl 08.00-16.00. Ønsker deg en fin dag. Hilsen Anne/Kundeservice
Tungrodd, gammeldags og ekstremt vanskelige saksbehandlere. Fraråder på det sterkeste å ha noe med dette selskapet å gjøre. Jeg fikk oppgjøret, men det måtte advokater og en lang kamp til.