Nemi Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Bra oppfølging av kontaktperson. Svarer hurtig på henvendelser. Etter henvendelse til flere selskaper etter FBI på TV er jeg imidlertid litt usikker på om Nemi er den rimeligste?
God kommunikasjon og fine introduksjonstilbud. Forsikringspremie på bil er nesten doblet på 3 år. Må følge med selv. Påslag på forsikringer øker raskt. Fikk tilbud på 4000kr billigere bilforsikring på en henvendelse (selv om premien var det billigste for 3 år siden er den den dyreste i dag) Har forsikringer totalt for ca 30000kr totalt. Skremmende at en forsikring ble 4000kr billigere på en sammenligning..
Man får aldri hjelp, veldig treige ansatte. Ingen jobber som de skal, dyrt...
Skiftet til nemi pga bedre pris. Etter en måned fikk jeg vedtak om bruksforbud av bilen min fra Statens Vegvesen fordi de ikke hadde mottatt melding om nytegnet ansvarsforsikring. Kundeservice svarer aldri. Har allerede byttet tilbake til Gjensidige.
Kan være noe "masete". Bra hjemmeside som er informativ. Dyktige medarbeidere.
Etter vannskade på hus ringte jeg rett til min personlige forsikringsrådgiver, uten å stå i kø, han satt meg i kontakt meg den beste skadebehandleren han kjente. Å vipps skaden ble utbedret neste dag. Kjempefornøyd!
Jeg ble uheldigvis utsatt for et bagatellmessig uhell der en annen bil kom nær min da han kjørte ut fra parkeringsplass. Dette førte til kosmetiske riper på begge biler. Jeg mener motpart hadde skyld - han mente jeg hadde skyld. Dette var en situasjon der vi skrev felles skademelding etter motparts anmodning. Jeg regnet med at motpart kom til å tildeles skyld, evt at vi måtte ta skaden på hver vår kappe. Motpartens forsikringsselskap sto på sin kundes side (naturlig nok) og jobbet for hans interesser. Mitt forsikringsselskap (Nemi) tok etter min store forskrekkelse motparts side og hevdet at jeg måtte påta meg hele ansvaret. Dermed skrellet de av bonusen fra 70 til 30 prosent og doblet premien på min forsikring. Jeg ba dermed om en forklaring på dette - uten at jeg fikk det. De manglet åpenbart juridisk kompetanse. Jeg fortsatte per epost i måneder for å få en forklaring og lurte på hvilke lovhjemler de støttet seg på, uten at jeg fikk noe ordentlig svar utover at de mente at jeg hadde bevisbyrden. De klarte ikke å fortelle hvorfor jeg hadde bevisbyrden. Det toppet seg med at en av sjefene i avdelingen ringte meg og virket, slik jeg oppfattet det, opphisset i telefonen, og liret av seg noen god-dag-mann-økseskaft setninger. Han klarte heller ikke å fortelle meg hvorfor jeg fikk skadeansvar. Etter disse mildt bisarre opplevelsene hadde jeg ikke noe annet valg enn å bringe hele saken inn for Finansklagenemda. Etter nemdsbehandling fikk jeg enstemmig medhold og Nemi måtte tilbakeføre både bonus og penger. Jeg har aldri opplevd noe liknende ifht manglende kompetanse og kundebehandling. Du er herved advart!