Storebrand Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Ble kontaktet i Januar av en pågående selger. Han sendte mail og ringte flere ganger. Snakket negativt om konkurrenten jeg var kunde hos. Til slutt så ble vi enige om at jeg skulle godta avtalen da den tross alt var konkurransedyktig, slik at vi kunne fastsette prisen før indeksjusteringen kom i Januar. Fikk beskjed om at det var enklere slik siden da kunne jeg jo uansett bruke angreretten min hvis jeg fant noe bedre innen 14 dager. Selger lovte å ikke foreta seg noe før 14 dager var gått. Etter 8 dager så sendte jeg inn angrerettskjema da jeg så hvor dårlig score Storebrand har fått her på Bytt.no, spesielt i forhold til IBIS som jeg allerede var kunde hos. I dag oppdaget jeg at alle mine forsikringer har blitt flyttet til storebrand, jeg har fått purring på faktura og må nå igjennom en prosess for flytte forsikringer tilbake igjen til IBIS. Jeg har uvitende vært uten forsikring i Mars.. Mitt tips: Legg på telefonen hvis noen fra Storebrand ringer
De er litt dyre på pris. Storebrand ønsker ikke å handle på pris selv om en sier en kan få bedre tilbud andre steder.
Ble forespeilet personlig rådgiver før jeg byttet, men et år etterpå da jeg trengte kontakte vedkommende var det umulig å få tak i han. I tillegg øker de prisen hvert år.
Runden vedrørende gjennomgang av forsikringstilbudet var ryddig og ordentlig utført av forsikringsagenten. Det ble noen ekstra emails for å sikre at alle opplysninger og eventualiteter var helt korrekte, men det er OK for begge parter. Jeg synes Storebrand har vilkår og betingelser som er en tanke mer dekkende enn mange andre selskap, og jeg synes også at de er godt forklart og redegjort for. Det samme gjelder ved årsfornyelse, der man mottar en detaljert oversikt over endringer i betingelser og dekningsgrad. Det samme gjelder forklaringer når det gjelder beløpsendringer, som jo i de fleste tilfeller går oppover. Storebrand er nok ikke det aller billigste selskapet når det gjelder total forsikringssum, men de har da utkonkurrert både If, Gjensidige og Fremtind (og jeg var fornøyd med å være kunde hos disse også), så helt hakkendes galt kan det ikke være. Har fått tilbud fra andre som har vært en god slant billigere også, men som regel er det da en lavere dekningsgrad hist og pist som gjør at jeg fremdeles beholder Storebrand. Å være grundig når man leser forsikringsvilkår er man bare nødt til. Det er dødsens kjedelig, men en absolutt nødvendighet. Så vil jeg jo anta at Storebrand virkelig lever opp til å være et seriøst selskap hvis den dagen kommer at man får bruk for disse forsikringene. Jeg kan ikke forstå at en så stor aktør ønsker å tape ansikt på slike ting - så fremt begge parter er redelige. Ergo forblir jeg kunde her inntil videre i hvertfall. Har villa, innbo og to biler forsikret p.t.
Jeg har dessverre måtte bruke forsikring ved uhell på bilen og motorsykkelen. Alt vedrørende skadeoppgjør fra Storebrand har gått smertefritt. Har også husforsikring men aldri hatt behov for den. Ulempen er at premien øker mye mer enn prisveksten ellers i samfunnet. Men det er ikke typisk for Storebrand. Så man må bytte frem og tilbake innimellom..
Pris er ikke alt, men her får man i både pose og sekk. Bare gode erfaringer med Storebrand.
Svært stor årlig prisøkning på premie. Vanskelig å finne troverdig forklaring på den årlige økningen konstateres etter å ha kontaktet dem på epost og telefon.