Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Avslag på behandling ved akutt sykdom i Spania, arrogant holdning. Konklusjon "du er gammel". PS. Veihjelp tidligere år har vært bra, men det er på bilforsikring. Har brukt det i utlandet.
Tok veldig lang tid for et oppgjør ang. vannlekasje. VELDIG avkortet oppgjør. Dårlig info/umulig å få kontakt med saksbehandler pr. telefon.
Meldte inn vannskade på huset, og saksbehandleren lo faktisk da han sa at lekkasje fra dusjen ikke var dekket av forsikringen. Da det viste seg at vannskaden var dekket av forsikring, brukte Tryg over en måned på å forhandle med Recover om pris på utbedring. Recover sendte én håndtverker, som jobbet 2-3 timer hver dag, og overlot all logistikk/kommunikasjon med andre (rørlegger, elektriker, maler) til meg. Etter, til sammen, tre måneder uten framdrift kom en ny snekker som måtte gjøre om mye av arbeidet etter den første. Etter åtte måneder med masse brevskriving, telefonering og frustrasjon, var leiligheten klar for utleie igjen. Tryg nektet å dekke tapte husleieinntekter de siste månedene, fordi arbeidet hadde tatt for lang tid.
Selv med lege erklæring vil ikke Trygg refundere noe av reisen. Det tar også lang tid å få dette vurdert. Vanskelig å tungvindt er det også når man skal ta kontakt med Trygg da skaden oppstår. Jeg vil gå så langt som å kalle det utrygt å reise på ferie med deres reiseforsikring.
Kunne ikke opplyse hvor mye forsikringen ville øke fra 2014 til 2015. Var i utlandet mai 2015 og følte meg tvunget til å akseptere regningen som kom etter at jeg var reist fra landet.
Er kanskje ikke de billigste, men god service og gode detaljer i forsikringsavtalene.
Meget gode tilbud og trivelige kundebehandlere, alltid løsningsorientert og finner frem til gode tilbud som passer kunde.
Jeg har hatt svært lite bruk for å kontakte mitt forsikringsselskap, men synes den årlige premien vokser for hvert år, og det til tross for at bilforsikringen ble flyttet til et annet selskap ved kjøp av ny bil for 3 år siden.
For høy premie på bil og fritidhuspremie i forhold til sammenlignbare selskaper
Hadde brann på loftet 20/4-2014, med vannskader fra slukking. Tryg anbefalte Ikeakjøkken, og krevde at vi betalte for "oppgradering" til innebygde hvitevarer. Greit nok, hadde det ikke vært for at vi hadde Marbodal profilert eik fra før, som ville kostet det dobbelte uten oppgradering. Å kreve tilleggsbetaling for en nedgradering.. Arbeidet ble satt bort på anbud, en prosess som forlenget det hele med mange uker, og billigste anbud ga et resultat som er under pari. Det verste er at firmaet som vant anbudet ikke gjorde seg ferdig, og at uTryg ignorerer alle reklamasjoner, inkludert fabrikkasjonsfeil. Peisen ble fyllt opp med "sagflis" under sandblåsing, og nytt ventilasjonsanlegg på badet skaper undertrykk. For å fyre i peisen må vi slå av ventilasjonen, ellers suges det røyk inn i stua. Gjør vi det, luker det svidd møkk av "sagflisa", gud vet om den kan ta fyr. Tryg har sett noe rust på peisen, og tilbyr å male over den. Vårt krav om en peis vi kan fyre i, ignorerer uTryg. Hadde også en bilskade i 2014, hvor motparten var i et Tryg-eid selskap. Ble forbikjørt på høyre side, og veien svingte svakt til venstre. Til tross for at motparten først hevdet at jeg hadde rygget på henne, helt i strid med felles tegning. Når det gikk opp for slekta at skade på høyre forskjerm ikke passet med rygging, sendte de inn en ny tegning hvor hele situasjonen var flyttet. Tryg & Co tjente mest på skylddeling.
Raske utbetalinger ved skade! Dyrere enn mange!
Jeg er ok fornøyd med Tryg forsikring. Men mnd. prisen er for dyr.
Vi fikk umiddelbart bekreftet at vi hadde forsikringsdekning. Ingen dialog med selskapet. Recover som er forsikringsselskapets håndverkere, jobbet tregt, tok egne forutsetninger og var lite samarbeidsvillige. Representanten fra selskapet var vanskelig å få tak i. De sitter i Bergen og vi følte oss til tider maktesløse.
flinke til å selge.litt bedre oppfølging av sine kunder.
Kom fra ferie, og oppdaget at lynet hadde slått ned i boligen. Takstmannen var på ferie, så vi måtte vente 3 uker til han var tilbake. Der sto vi med defekt varmepumpe, avtrekksviften over komfyren, uten tv og PC Om vi valgte å skaffe noen for å se på varmepumpen så måtte vi betale det selv. DA sa jeg opp og byttet selskap. Tryg foretok ingen utbetaling til meg, og de virket likeglad over at jeg forlot. Dessuten oppdaget jeg da at de hadde lagt på forsikringspremien nesten 5000kr det siste året.