Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Meldte inn vannskade på huset, og saksbehandleren lo faktisk da han sa at lekkasje fra dusjen ikke var dekket av forsikringen. Da det viste seg at vannskaden var dekket av forsikring, brukte Tryg over en måned på å forhandle med Recover om pris på utbedring. Recover sendte én håndtverker, som jobbet 2-3 timer hver dag, og overlot all logistikk/kommunikasjon med andre (rørlegger, elektriker, maler) til meg. Etter, til sammen, tre måneder uten framdrift kom en ny snekker som måtte gjøre om mye av arbeidet etter den første. Etter åtte måneder med masse brevskriving, telefonering og frustrasjon, var leiligheten klar for utleie igjen. Tryg nektet å dekke tapte husleieinntekter de siste månedene, fordi arbeidet hadde tatt for lang tid.
Selv med lege erklæring vil ikke Trygg refundere noe av reisen. Det tar også lang tid å få dette vurdert. Vanskelig å tungvindt er det også når man skal ta kontakt med Trygg da skaden oppstår. Jeg vil gå så langt som å kalle det utrygt å reise på ferie med deres reiseforsikring.
Kunne ikke opplyse hvor mye forsikringen ville øke fra 2014 til 2015. Var i utlandet mai 2015 og følte meg tvunget til å akseptere regningen som kom etter at jeg var reist fra landet.
Er kanskje ikke de billigste, men god service og gode detaljer i forsikringsavtalene.
Meget gode tilbud og trivelige kundebehandlere, alltid løsningsorientert og finner frem til gode tilbud som passer kunde.
Jeg har hatt svært lite bruk for å kontakte mitt forsikringsselskap, men synes den årlige premien vokser for hvert år, og det til tross for at bilforsikringen ble flyttet til et annet selskap ved kjøp av ny bil for 3 år siden.
For høy premie på bil og fritidhuspremie i forhold til sammenlignbare selskaper