Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Snubla i båndet til bikkja og most telefonen min fordi jeg var uoppmerksom, tryg mente dette var skade utført av et DYR og derfor gjaldt ikke reiseforsikringen. Etter mye krangling om påregnelig årsakssammenheng og overtolkning av dette, ga de seg. De svarte da med å dra opp en ny case om hvorfor reiseforsikringen likevel ikke skulle gjelde. For et mareritt av saksbehandlere som hele tiden leter etter grunner til å unndra seg utbetaling enn å hjelpe kunden. Har kollega som har opplevd det samme. God pris, men du blir flådd i andre enden.. Mye slurv på bilforsikringene mine, må hele tiden be de korrigere km stand og div detaljer i kjøretøyforsikringer selv om alt er skriftlig innsendt. Hatt Frende og Gjensidige i alle år, aldri problemer eller gjentatt spekulativ krangling der.
Falsk markedsføring av 10% rabbatt dersom man kjøper forsikringen på nett. Prøvde å registrere bilen på nett fikk feil at man kan ikke gjøre det for denne bilen og jeg må ta kontakt med kunde service. Ringer til service så sier dersom jeg skal forsikre denne bilen så må jeg betale full pris og de kan ikke gjøre noe med, herregud ER DET MULIG?
Jeg hadde god pris hos Tryg ellers ingenting positivt dessverre. Vil du ha problemfritt skadehåndtering skal du ikke velge Tryg. Behandlingstid klage på skadevedtak 3 mnd pluss (venter fortsatt). Som regnskapsfører er jeg ofte i kontakt med forsikringsselskaper på vegner av kunder, dårlig erfaring med det også.
Elendig hele selskapet. Fra selger til kundebandling og kundeservice. Avslag med en gang etter meldt skade. Man må gjennom flete klageomganger før de tar deg seriøst. Styr unna!
Flink selger som gir deg god pris. Faktutra kommer med betydelig høyere pris enn tilbudet. Henvendelser til selger i etterkant blir ikke tatt alvorlig. Etter en stud kommer e-post i retur med ukjent mottaker. "Kundebehandling" - "oppfølging" er to fremmedor. -- normalt vill en selger følge opp og gi tilbakemelding og ordne opp !! ---søker nå etter nytt alternativ
Vi var utsatt for et grovt innbrudd i vår bolig i en sommerferie for noen år siden. Prosessen med innmelding av stjålne eiendeler var utrolig tungvint og tidkrevende og innbød i utgangspunktet oss til å gi opp. Det foregikk i et digitalt system som var svært uoversiktlig og tregt. Det var mange gjenstander som skulle registreres og meldes inn og dette tok mange dager. Vi hadde ingen samtaler med noen kundeservice og fikk ingen hjelp. Det var mange smykker og verdigjenstander som ble stjålet. Alder på gjenstander har jo betydning for fastsettelse av erstatningen pga slit/elde, med dette skal ikke være av betydning for smykker ifl takstmann som ble sendt oss fra Tryg. Likevel reduserte Tryg verdien på smykkene som ikke hadde noe som helst preg av slitasje. Dermed ble det ikke mulig å anskaffe/erstatte disse for erstatningen som ble gitt. "Det er når uhellet er ute du blir kjent med forsikringsselskapet ditt", er det noen som har sagt. Vi fikk erfare dette. Melding av skade har stort forbedringspotensiale hos dette selskapet og det hadde vært fint å bli kontaktet av en representant fra selskapet med hjelp vedr. skaden.
Vi skulle samle alle forsikringene våre, som er en del! Den gjøken som kontaktet meg ang tilbud på forsikring.. og som da presterer å si at han "ikke gidder" å ringe igjen når jeg sier at pr nå er tilbudet kun 200kr billigere enn min nåværende forsikring.. han vinner ikke årets kundebehandler! På under 2 minutter sørgende han for at det blir et annet selskap på oss, uansett pris!