Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bilforsikring tegnet på nett, først spør de om bonus og skadesaker som de selv har i systemet, så man må klippe og lime som en helt fra deres egne sider. Så får man opp pristilbud og når man prøver gå videre for å bestille så gir siden feilmelding og man må ringe dem. Avtaler på tlf samme pris og må gjenta all info for websiden lagrer intet, når man så sjekker er det registrert en helt annen pris og kjørelengde enn avtalt. Dette kan endres "når som helst" sier de men nekter legge inn avtalte eller riktige tall. Tryg gir deg aldri hva de avtaler og øker pris som de vil uten forklaring. Hvorfor klarer ikke tryg sin webside med 10% "rabatt" som betyr +50% i prisøkning i praksis, å hente data fra sine egne sider og fylle ut? Og hvorfor nekter de følge avtaler og registrere det som er avtalt? En tegning av forsikring kunne tatt 1 minutt men hos tryg går hele dagen før den er aktiv og så full av feil at man ikke har utbytte av den, man må klage i årevis før noe blir rett.
Etter å ha sett at prisen gikk opp på forsikringene, med over 2000,- per år, gikk jeg gjennom og sjekket de forskjellige avtalene. Jeg fant blant annet ut at noe informasjon hadde blitt endret av selskapet, herunder dyreforsikring på et dyr som var for gammelt til å forsikre. Der hadde de endret fødselsår fra det som var oppgitt, tydeligvis for å kunne fortsette å fakturere... Ved en eventuell skadde hadde jeg ikke hatt rett til dekning, da dyrlege ALLTID opplyser om alder på dyret... Flere ting på andre forsikringer var også endret, og rabatter som jeg skulle hatt, var aldri lagt inn.. Jeg er en meget lojal kunde, som har et dokument med full oversikt over hvilke forsikringer jeg har og trenger, samt hvilke rabatter som kan gis. Dette dokumentet blir oversendt enhver som ønsker å gi et tilbud, og selger hos Tryg har også fått dette. Jeg kan da ikke tenke annet enn at de umotiverte endringene har vært for å tjene penger. Da jeg konfronterte selskapet med dette, virket de brydd, og skyldte på deres driftskostnader mht prisøkningen... Dvs, at jeg, som ikke har hatt skader hos dem, og som har opptrådt lojalt mot dem, må betale ekstra fordi de ikke har tatt de nødvendige forhåndsregler hos andre kunder... Om vi kaller en spade for en spade, så er prisøkningen bare en måte å sikre "tilstrekkelig" utbytte til aksjonærene...
Veldig godt sidekick men er ikke fornøyd med at jeg må trykke på appen vær gang jeg skal kjøre, noe jeg glemmer å da tjener jeg ikke så mye å ha denne forsikringen
Roter endel med å sende regninger, brukbare på pris.
Tryg hevder de kan aktivere barneforsikringene før helseskjemaene er sendt. Jeg har ringt de 3 ganger på grunn av faktura de har sendt som jeg ikke er enig i. Jeg vil vekk fra dem og inn i et selskap som tar vare på sine kunder
God kundeservice og rask service. Enkelt å endre ting via nett eller chat.
Jeg er veldig misfornøyd med verdivurdering av bil i forbindelse med innløsing. Lite lydhør i forbindelse med verdivurderingen. Lite villig å betale nok at jeg kunne skaffe tilsvarende bil. Dette var skade som jeg ikke var skyld i. Men jeg er veldig fornøyd med hvor raskt beløpet ble utbetalt. Enkelt skadeoppgjør med elektronisk opplasting av dokumenter. Har vært kunde i veldig mange år, uten noen grunn til å klage på TRYG, men har heller ikke hatt behov for å bruke forsikringen i noe særlig omfang tidligere. Litt synd at dette skadeoppgjøret ødelegger inntrykket mitt, men jeg antar at kvaliteten på forsikringsselskap først viser seg den dagen du har hatt en skade.