Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bestilte båtforsikring, og understreket at jeg måtte ha full ansvar osv. Fikk tyveri og brannforsikring tilsendt. Skade innmeldt, men saken er lukket da de trodde de hadde sendt takstmann til meg. Jeg har ikke sett eller hørt noe fra noen takstmann, ingen har heller nevnt noe om noe erstatning, på tross av at motpart har vedkjent å ha fullt ansvar for ulykken. Her må det nok litt mer kommunikasjon til mellom de ansatte, og ut til kunde. Hyggelige mennesker å snakke med på telefonen, så utgangspunktet er bra :)
Tryg e et bra forsikrings selskap med god kundeservice.
De bruker altfor lang tid på behandling og utbetaling av skadeoppgjør. Vanskelig å få kontakt og svar når man prøver å ringe/stiller spørsmål🙁.
Usannsynlig lang tid med å bli ferdig med saker. Ellers er de flink å sende fakturaer i tide.
Siden i våres har Tryg hatt problemer med fakturering, da de har skiftet til nytt system. Dette har resultert i at kundene ikke har fått fakturaer. Det de har klart å sende ut, er purringer. At et selskap har problemer, er greit, men når de ikke gir beskjed om det, sender ut purringer og i tillegg har elendig kundeservice, så blir det et eneste stort kaos. Et kaos som kundene må betale for i tid og frustrasjon. Jeg har vært i kontakt med Tryg på telefon og mail gjentatte ganger for å få betalingsinformasjon, uten hell. Når jeg i tillegg ikke mottok forsikringspapirer, og de sa at de hadde opprettet en forsikring, uten å ha gjort det, er det nok. Jeg betaler heller mer til et annet forsikringsselskap, enn å styre mer med Tryg. Hvis du skal tegne forsikring i Tryg, anbefaler jeg deg å få det skriftlig av dem at de har løst faktureringsproblemene sine. Og stol ikke å det de sier på telefon, ta alt på mail. Jeg fikk beklagelse av dem, det skal de ha, men noe mer får de ikke. Jeg byttet til et forsikringsselskap som er 2000kr dyrere i året, og det føltes godt. Ha det i tankene Hvis du vurderer Tryg fordi de er billig. Ta summen de tilbyr, og pluss på 2000 i styr og kaos.
Helt fornøyd var jeg men så falt det en ny regning ned og da var årspremien øket med ca 20% uten at jeg har hatt skader og uten noen forklaring. Har totalt 18 ulike forskiringer hos dem. 35.000.- er noe vel drygt for meg.
God kundeservice, men lang ventetid på telefon. God forsikring.