Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ringte ang faktura. Endte med at en av de, slang på røret. Hvor er kundeservice??? Har selv jobbet i bransjen. Rett og slett flaut.
Har sidekick bilforsikring. Er en grei ide som er utført på en svært dårlig måte. jeg vil si de gikk igang med produktet lenge før produktet var i nærheten av å være ferdig. Fikk først ett tilbud på rundt 370 kroner i med. kom tilbake noen uker senere og fikk da tilbud på 780 i mnd men de skulle se på tilbudet etter jeg godtok, hørte aldri noe, tok kontakt og fikk beskjed om at jeg ikke kunne få noe billigere. Appen fungere sånn 60 prosent av gangene jeg prøver å bruke den. Veldig fint konsept, men jeg betaler mye penger for dette og opplever ikke verdien. Kanskje jeg kommer tilbake om noen år.
Rapporterte en liten reiseskade , men det var ikke så enkelt med oppgjør. Dårlig kommunikasjon, rotete prosess og veldig byråkratisk. Her snakker vi om en utbetaling på under 5000 kr . Selskapet har bekreftet at jeg har krav på utbetaling , men endrer stadig krav til dokumentasjon. Jeg har gitt opp og bytter nå selskap.
Fikk bakoversveis ved sammenligning av foreløpige tilbud i markedet. Ønsker gjerne tilbakemelding hvis det er noe som jeg har misforstått.
Tryg bare signet meg som kunde OG avsluttet mine forsikringer hos JBF uten mitt samtykke! Dette pga. at samboer hadde bedt om et prisforslag, som vi i september 2021 la fra oss da det var dyre. Desember var plutselig våre forsikringer flyttet hos dem. Litt vel ivrige selgere med provisjon her kanskje?! Ingen unnskyldning eller en lyd fra Tryg i etterkant. Kundeservice på chat kunne ikke si noe om hva som har skjedd. Hun mente at på til at de hadde ringt ang. kilometerstand på bil i januar 2022 og fått svar på dette. Noe som heller ikke stemmer… da jeg spurte henne om hva jeg hadde svart den gangen ang. kilometerstand, visste hun ikke (mest sannsynlig fordi ingen har ringt oss!).
Meget vanskelig å få kontakt med! Stort en robot med lite logisk tilbakemelding!
Ble kunde der i november 2020. Alt virket greit og det var enkelt å bli kunde. Problemene startet ganske fort, eFakturaløsningen deres var dårlig, og vistes ikke i min nettbank, enda jeg var inne å sjekket flere ganger. Forsikringene ble også gradvis dyrerer over tid. Jeg hadde forsikret 2 hus og 2 biler der. På den ene boligen har jeg kun utleie, og der også en stor garasje som leies ut. Da jeg skulle få tilbud fra nytt selskap nå oppdaget jeg at polisen og avtaledokumentene ble endret i november 2021, og at de gamle kunne jeg ikke se lengre. Der sto det at min utleie-eiendom hadde 2 tilleggsbygg, garasje og et anneks. Annekset finnes ikke, men var likt priset som garasjen. Sjekket betalingshistorikken og så at forsikringssummen på den eiendommen kun hadde endret seg med ca 100kr i mnd siden jeg ble kunde, men at jeg betalte nærmere 1500 i mnd for det annekset som ikke fantes. Sjekket epost for å finne opprinnelige papirer på tilbudet og der sto det ingenting om noe anneks. Jeg har altså da betalt nærmere 1400-1500kr mnd i forsikring for noe jeg ikke har, uten å vært klar over det før nå. Konfronterte Tryg med dette og meldingen var: "Oi, her har det skjedd en glipp, vi skal selvfølgelig ordne opp, meeeen vi kan kun tilbakeføre for 2 mnd". Etter en kort diskusjon viste det seg at de ikke kunne gjøre noe med de foregående fakturaene jeg har betalt for mye på i over et år. Samlet vurdering er at Tryg er enkelt å bli kunde av, men det er et selskap jeg ikke har noe sansen for. Det er rotete, dyrt, og det er lite vilje til hjelp på administrative ting. Hadde også vannskade på min andre bolig da jeg var kunde hos de. Jobben ble utført fort og jeg var igrunn da ganske fornøyd, helt til skadeoppgjøret kom og jeg endte opp med en regning på nærmere 40 000kr som ikke ble dekket, som jeg måtte betale selv. Jeg blir ikke å være kunde igjen hos Tryg, blir ikke å anbefale det til andre.