Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hadde avtale med Gjensidige før, hvor man ble tatt vare på som kunde. Prisene var også veldig bra gjennom min NITO avtale. Når NITO valgte å samarbeide med Tryg istedet startet problemene. Tryg klarte i første omgang ikke å matche prisen til Gjensidige. Etter mye om og men klarte Tryg nesten samme pris som jeg hadde hos Gjensidige, bortsett fra kundeutbytte som utgjør en god sum pr.år. Som kunde hos Tryg føler jeg at jeg er en melkeku. Tryg gir aldri noe tilbake uansett. Det er alltid noe som gjør at man ikke har dekning. Tryg er fremdeles billig i forhold til andre selskaper, men dette er ene og alene pga. NITO avtale. Hadde det ikke vært for NITO hadde jeg byttet for lenge siden.
God service og bra priser, men dyr på lett MC. Hadde skade som vart dekka av innboforsikring, fekk god hjelp.
Etter traumatisk skade fikk vi rask hjelp av privatperson med transport til sykehus. Skaden var omfattende og kunne hatt et skremmende utfall. Samme person kjørte oss til sykehuset totalt 3 ganger tur retur. Og billigere enn Taxi. Dette vurderte Tryg ikke som godkjent utgift. Vedlagt var faktura med god beskrivelse med pris, info og navn på sjåfør. Total utgift ca 6500-, Erstattet 4448,- « Vi har utbetalt kroner 4448,- i samsvar med ditt krav, for lege, medisin + transport og legeutgift etter hjemkomst til Norge.» « I samsvar med deres krav»? Kravet var ca 6500,- Fikk beskjed fra saksbehandler at de ikke vurderte dette håndskrevne dokument. (Det var maskinskrevet på og signert av sjåfør. Meget skuffende, ingen forståelse eller innlevelse. Vil ikke anbefale trygg reiseforsikring til noen etter dette.
Meldte sak 01.06.21. Den er fremdeles ikke vurdert etter over fire måneder, skriver i dag 06.10.21. Blir møtt IGJEN med at saksbehandler skal underrettes. Jeg har ikke hørt noe fra ham/henne. En eller annen sjef, som ikke presenterer seg ved navn, tar over samtaler og åpner med: jeg forstod du er utålmodig. Vel, det kan nok diskuteres. Min utålmodighet er høyst berettighet. Og for min del, så dreier det seg om 16000,- som jeg etter forsikringsvilkårene skal ha tilbakebetalt. Ja, for jeg har lagt ut 28000,- selv….
Salgsavdeling og skadeavdeling kjører ikke etter de samme regler. Salg lover en ting for å få solgt forsikring som skade er uenig i når uhellet er ute. Kriterier endres underveis for at de skal slippe utbetaling. Livsfarlig og absolutt ikke å stole på.
Selskapet reduserte vilkårene i min hundeforsikring, og hevder jeg utførte denne endringen. Dette har jeg ikke gjort. Endringen ble foretatt dager etter at hadde et sykdomstilfelle på hunden. Hvem er det som reduserer forsikringsdekningen like etter at man har hatt en skade. Jeg vil råde alle som har forsikringer her til å bytte omgående. Det er for sent når skaden kommer og du trenger forsikringen. Dette utgjorde for min del en svært dyr dyrlegeregning som jeg måtte dekke selv. Jeg fraråder alle å bruke dette selskapet til noe som helst. Rett og slett svindel og bedrageri..
Veldig treig saksbehandlingstid. Behandler i saken drøyet veldig, og var generelt usikker i hvordan de skulle håndtere saken. Det tok blandt annet nesten uke før takstmann vurderte skaden og behandler hadde ikke informert oss om noe. Etter flere timer i venting på telefon fikk jeg endelig tak i behandleren for saken min, som informerte at det ikke var klart for å gå videre enda. Ila. tiden jeg ventet var det flere andre behandlere som sa at min var tilgjengelig, men behandleren min la på telefonen flere ganger og mente de ikke var tilgjengelig. Vi har også ikke fått noe tilbakemelding på siden deres "Min side" med noen som helst dokumenter. Det tok dem nesten 3 uker å avskilte bilen etter takstmannen hadde kondemnert kjøretøyet også.