Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Bestilte abonnementet Fri Data for 2 uker siden. Fikk mailer med Sumo abonnement og bekreftelse på bestilling av mobilabonnement direkte. Fikk sms 1 dag før portering til nytt simm. Da lå simmkortet i postkassa med pin og puk. Dette tok ca 7 dager å få. Porterte på varslet tidspunkt på minuttet og jeg satte inn nytt simm. La inn medfulgt pin på telefonen og voila. Dekning er identisk med den via Chess (nå Telia). Testet hastighet og den er lik om ikke bedre. Ønsket jo ikke denne Sumoshiten, så jeg sendte mail til Chilimobil i stad kl 14. Fikk svar kl 16 om at fornyelse av Sumo var stoppet. Har prøvd å dele wifi fra telefonen, for de som lurer på dette. Det fungerer helt utmerket. Har jobbet endel fra laptop via vpn og remote desktop. Ikke noe problem. Faktisk foretrekker jeg det fremfor bredbåndet hjemme, da det er minst dobbelt så raskt. Streaming av innhold er det tyngste og det som belaster nettet mest. Dette har gått smertefritt. Har også streamet via delt internett på telefon og det fungerer fint. Men varsko: ikke overdriv, da unormalt høyt forbruk kan bety sperret abonnement. Dette er ikke et bredbåndsabonnement. Personlig skulle jeg helst sett at de fjernet denne «regelen». Kan ikke si noe negativt så langt. Fikk til og med faktura med kun beløp tilsvarende antall dager igjen i inneværende måned. Bra! Og forfallsdato 20. er fint, da mange får lønn denne datoen. Skulle kanskje sett at Min Side ble bedre, men dette er jeg sikker på kommer etterhvert, når Chilimobil får tatt igjen pusten.
Fungerer akkurat som det skal! Har brukt abonnementet i ca 2 uker og har ingenting å utsette. Jeg sendte en e-post ang. adresse endring og fikk svar om at det var ordnet neste dag. Appen har hatt noen innlogging problemer, men etter en re-installering i går fungerer også denne bra.
Vet det kunne vært noe bedre kundeservice, men for slike som meg som ytterst sjeldent snakker med kundeservice er dette et topp abonnement.
Har nå fått testet det nye abonemanget hos chilli. Fungere kjempebra. Har hatt noen spørsmål når eg skiftet. Men fekk hjelp av hyggelig kundeveileder. Eg valgte abonemang med fri data. Er kjempefornøyd. Anbefaler denne mobil leverandør på det sterkeste.
Endelig har vi fri data i Norge. På tide at noen har tatt steget, håper så mange som mulig velger å slenge seg på for å støtte oppunder Chili! Telenor og Telia lever alt for godt med for liten konkurranse, tror Chili har fått tankene til å svirre hos de. Har selv flere venner og kjente som har byttet og alle er meget fornøyde! I august brukte jeg over 200gb data, for 399, det er en deal jeg fint kan leve med! Og jeg kunne brukt mer, om jeg ville, det er det beste. :) Dekningen kunne tidvis vært bedre føler jeg. Dog stort sett fornøyd. Kundeservice har jeg foreløpig ikke hatt behov for å benytte meg av.
Hvis Chilli mobil ikke fikser hastigheten på roaming så anbefaler jeg Ikke Chilli. Byttet fra Onecall som hadde langt bedre hastighet. Nytter ikke med fri data som chili tilbyr når hastigheten er på nivå med gammel ISDN linje.
Har ikke noe spesielt å utsette på dem, bortsett fra mobilappen som ikke er oppe å går ordentlig, det er jo ingen krise, men dem satte en dato for når den skulle funke. Har enda ikke skjedd..... Utover det, fungerer det helt ok til min bruk 👍😊
Fri data og god surfeopplevelse er grunner nok til å velge Chilimobil. Deilig å se på video uten å tenke på datagrenser! Begrensninger til en mobil kan jeg leve med. Ikke opplevd noe negativt. Hyggelig folk på kundeservice. Simkort fungerte uten problemer. Regninger er i følge avtale. Hastighet på internett er mer enn nok til vanlig video-streaming. Kort sagt: Har lenge ventet på fri data og tar imot dette tilbudet med takk! Selv om det er 1000 Gb til rådighet, er vanlig bruk for meg ca. 100 Gb i måneden. Da bruker jeg det jeg ønsker. :-)
Noe de kan bli mye bedre på er å respondere på messengermeldinger på Facebook. Jeg har aldri blitt svart av dem der. MEN, ellers så er jeg superfornøyd med FRI BRUK hos Chilimobil, endelig et abonnement som jeg ikke trenger å bekymre meg over på hvor mye data jeg bruker per måned :)
Selskapet har få avtaler med internasjonale operatører som betyr at du risikerer å være uten nett og dekning når du reiser til utlandet, selv om du har kjøpt ekstra GB. Dette har jeg selv opplevd, og kan helt ærlig si at det er det skumleste og mest frustrerende situasjon å være i, da du er avhengig av å kunneholde kontakt med de du reiser med i tilfelle du går deg vill. Jeg har hatt abonnementet i 14 dager, og sier det opp i morgen.
Chilimobil, tross Telianett, har ikke dekning. Der et Teliabonnement virker, vil ikke Chilimobil fungere. Hjelper ikke å lokke med fri data når dette bare er juks. Chilimobil gir deg som kunde veldig mye frustrasjon.
Det som er bra, er at det er billig og en av de som har raskt Internett.
Bra abbonement, mye data for pengene, kundeservice har dårlig åpningstid og appen fungerer ikke.
Gode erfaringer fra min side, har vært rask til å svare på spørsmål, mobil data har vært stabilt og raskt tilsendt nytt sim kort når jeg først byttet leverandør.
Abbonementet er bra, og jeg er svært fornøyd med det. Ingen problemer i forbindelse med verken samtaler eller mobildataen. Derimot er det mangler og problemer med appen og nettsiden, som sjelden er oppdatert. Kundeservice på tlf er derimot alltid behjelpelige og høflige. Så alt i alt er jeg svært fornøyd med chilimobil.
Litt startproblemer, men kom meg på nett og trenger ikke tenke på bruk no mer... :) Kom ikke på nett første halvtimen etter oppkobling. Fikk kjapt hjelp på Messenger og har funka fint til nå... Minus for at jeg ikke har fått ‘min chili’ opp å gå enda...