Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Gikk over til Fri data fra chilimobil september 2018. Før jeg byttet kan det også nevnes at jeg ringte 2 ganger for å sjekke at alt var i orden ettersom jeg er avhengig av å ha en mobil med tilgang til mail o.l. Alt virket fint fra begynnelsen helt til første helgen kom. Klokken 6 på fredagen (en time etter kundeservice stengte) ble mobilabonnementet mitt sperret. Jeg hadde i løpet av 7 dager brukt litt over 1GB ifølge min mobil. Denne helgen var jeg bortreist, og jeg ble derfor sittende en hel helg (frem til mandag morgen) uten noen internettdekning. Jeg kunne fortsatt nås på telefonen, men alt av mail o.l fikk jeg hverken lest eller besvart. Da jeg kontaktet kundeservice på mandag morgen, fikk jeg beskjed om at det var gjort en feil. De hadde "glemt" å aktivere fri data på meg, så de to telefonsamtalene jeg hadde for å forsikre meg at alt var i orden før jeg byttet har tydeligvis ikke hatt noen effekt. Jeg hadde derfor bare 1GB og etter det strupes nettet til 64kb/s. MEN han i kundeservice viste god service og sa at dette skulle de ordne med å kreditere nese måneds faktura. En god service som viser at de setter pris på kundene sine, men...... PROBLEMET startet når jeg fikk fakturaen og det jeg fikk var en rabatt på 150,-. Jeg ringte opp for å sjekke om det var blitt noe galt, ettersom jeg hadde blitt lovet 1.mnd i erstatning. Derimot det jeg fikk i svar var at det ikke var lagt inn noen "merknad" om at jeg skulle få dekket månedskostnad, og han jeg snakket med da mente at 150,- for en helg var en veldig god rabatt! Jeg forsøkte å forklare at jeg forstod at de synes det er en bra rabatt (de skal tjene penger), men når de sier en ting og gjør noe annet mister jeg tillit. Forsøkt også å forklare at jeg gikk over til chili mobil FORDI jeg da kan jeg besvare mail og viktige henvendelser uten å bekymre meg om å bruke opp datapakken. Beskjeden jeg da fikk var at de ikke kan ta høyde for hva jeg bruker mobilen til, og at de derfor mener at prisen på 150,- er svært bra og at de ikke kom til å endre noe med den. Deretter fremstilte jeg saken detaljert med informasjon og hva som hadde blitt sakt/lovet, hvorfor jeg ringte og hvilke konsekvenser det hadde for meg at de sperret mobilabonnementet. Selgeren i andre ende hadde likevel bestemt seg at siden de som leverandør hadde "glemt" å notere ned at jeg skulle få en måned gratis så ville jeg ikke få mer enn 150,-. For min del er jeg redd denne saken er tapt ettersom jeg ikke finner noen lover eller regler som kan brukes til å forsvare min sak, men legger det ut som en "heads up" til de av dere som vurdere å bytte men er skeptisk til CHILI MOBIL som selskap. Kan legge med at de i tillegg bare har 7 dager fakturadato, så der må du være på vakt ellers er de raske på purring. Man blir også "påtvunget" en ekstra månedsavgift på 99,- for tv2 sumo, selv om du ikke ønsker å benytte det. Per nå har jeg ikke funnet ut hvordan jeg kan stanse dette, men man må mest sannsynlig ringe kundeservice, vente 30 min i kø og så snakke med en av de vrange kundebehandleren for å få ordnet det. Telenor here i come!!!
Syntes det er flott at vi har et fri data abonnement i Norge slik våre naboland har :-) jeg slipper å tenke på hva neste regning kommer på og har i tillegg 12gb inkludert på reise.
Veldig dårlig dekning. Opplever veldig mye hakking og så blir samtaler brutt hele tiden. Tregt internett.
Hatt fri data abonnement fra 1 juni, brukt av hjertens lyst streamet, delt litt med egne maskiner og lastet ned spill. Maks bruk en mnd var vel ca 300GB. Ikke fått noe varsel eller annet, dekning og hastighet har vært av ypperste kvalitet alle plasser det er påstått i dekningskartet til Telia. Bare det å kunne glemme alle begrensninger.....finnes ikke ord
Byttet fra Telia til Chillimobil for en mnd siden. Tenkte at dekningen skulle være bedre da Chillimobil bruker Telenor, men stemmer absolutt ikke. Har fått betydelig dårligere dekning. Chillimobil kan heller ikke levere tvilling-SIM, noe jeg først fikk opplyst etter jeg byttet abonnement. Kan derfor ikke bruke iPad uten tilgang til WI-FI. En veldig ulempe i jobbsammenheng:/ Ellers billig og god kundeservice.
Noe alle burde ta sikte på. Rest av familien er kjempe glade
Superfornøyd! Anbefales. Har fri Data, angrer ikke.
Når jeg byttet til chili mobil ble gamle abonnementet avsluttet ganske snart, men tok over en uke før telefon var oppe å gå igjen + mange timer venting på svar fra kundeservice på telefon, mail og facebook. Først kommer gjennom så kan de ikke hjelpe og sender deg videre! Avsluttet abonnementet, men har fortsatt å få faktura. Får kun påminning på sms ingenting i post eller på mail. Snakket med de på telefon og sendt mail, skal avslutte det sier de, men kommer faktura igjen neste mnd
Mobilabonnement bestilt på mandag med beskjed om at SIM-kort vil bli sendt ila 3-4 virkedager. Får melding på fredag kl. 15 om at nr mitt overføres førstkommende mandag uten at jeg har mulighet til å sjekke postkassa eller ringe pga jobb for enten å utsette portering eller forsikre meg om at SIM-kortet er sendt. Kundeservice stenger 17.00 på fredag og er ikke oppe igjen før på mandag hverken på tlf, mail, chat eller Facebook! Jeg har jobbet i telebransjen i 6 år, og ville gi en sjanse til et lite selskap, men jeg angrer allerede pga useriøsiteten og utilgjengeligheten deres!
Tilbudet er bra, men kundeservice er ikke-eksisterende. Har hatt stengt mobilabonnement 3 ganger, uten forklaring. Hold dere unna, de seriøse mobilselskapene kommer nok på markedet med prisdyktige tilbud, og da er det game over for de ikke-eksisterende ansatte hos bedriften. Trist.
Flyttet fra Telenor til Chilimobil for å spare noe men fysj kjempe dårlig dekning her. Flytter tilbake til Telenor igjen snarest.
Har lastet ned mye fra Netflix til mobilen og fikk plutselig varsling om det tydet på jeg har brutt vilkårene... Kjenner det er ganske provoserende. I tillegg vil abb. endres om jeg ikke ringer kundeservice.. som da hadde over 40stk i kø, og selvfølgelig gikk det ikke an å bruke chatten fordi det var for stor pågang.... Hold dere langt unna om mulig. Kundeservicen er elendig
Data rollover eksisterer ikke hos chilimobil. De sier at dataen automatisk blir rullet over til neste mnd, men mine erfaringer tilsier noe helt annet. Men det verste er at de aldri svarer hverken på mail eller tlf. Prøvde å få utsatt en betaling, men endte opp med inkassokrav rett og slett fordi chilimobil ikke er intr i å svare de allerede eksisterende kundene sine.
Jeg har chili bare en dag. Hadde ikke problemer å bytte sim kortet mitt. Appen er oversiktlig. Dekning er bra, internet rask. Akkurat nå er jeg ganske fornøyd. Jeg har valgt fri data. Det var på tide å ha mobilabonnementet med fri internet og rimelige priser.
Får faktura på epost Kjapt kontakt på kundeservice igjennom e-post God dekning der jeg bor God datadekning Finner ikke noe gæli med dette jeg da :)
Jeg skjønte ingenting av chili mobil. Etter 2 dager fikk melding..Du nærmer deg maks dataforbruk for ditt abonnement denne måneden. Hastigheten vil da sette ned til 64 kbit/s.Jeg har bestilt fri data.. Hvordan er det mulig. Det har ikke noe forklaring på.. På appen var det ikke mulig å se forbruke. Angrer veldig på at jeg har brukt tid til å gå over til chili mobil. Helt forkastelig.. Anbefaler ikke til noen.