Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fri bruk heter abonnementet, men det er svært misvisende. Nå strøypes datastrømmen på 5GB, og man må sende SMS for å "åpne opp", men da får man kun 3GB, før det hele må gjentas... 1000GB bruk pr.mnd er i snitt 33GB om dagen, DER hadde jeg forstått om strømme-grensa gikk, med sms om åpning blablabla... I tillegg til disse nye begrensningene, er prisen økt fra 399 til 499.
Hadde Chili Fri data i fire dager før de begrenset abonnementet til 25GB data per måned. Villedende markedsføring er en mild beskrivelse av dette selskapet. Styr unna!
Allerede fra første dag slet jeg med ChiliMobil. De hadde registert mitt FriBruk med 1GB istedenfor 1TB (ifølge de), og dataen min forsvant så fort jeg hadde fått aktivert mitt nye sim-kort fra Chili. De hadde da brukt 15 dager lenger enn den fastsatte datoen for overføring av mitt telefonnummer. Da jeg så neste gang måtte kontakte de, en mandag i sommer, var det over 2(!) timers estimert ventetid i kø og jeg la på etter en times venting. Jeg sendte da en mail, som de så brukte over en måned(!) på å besvare. I høst har de ikke mindre enn 5(!) ganger satt ned abonnementet mitt til 12GB,og stengt av datatilgangen min grunnet «et dataforbruk som ikke er i tråd med vilkårene» med umiddelbar virkning. Jeg har kontaktet de ved hver av disse anledningene, og de har da satt tilbake mitt FriBruk-abonnement. Forrige uke ble jeg igjen bombardert med sms-en: «Oops, i dag går det unna med dataforbruket :) Ønsker du å surfe videre? Svar «Data» på denne meldingen og få nye 3GB tilgjengelig (kostnadsfritt). Hilsen oss i Chilimobil», flere ganger ila få minutter. jeg skjønte ikke hvorfor jeg fikk disse og ringte kundeservice. Da forklarte de med at de «etterakkumulerte» dataforbruket mitt etter endringene i vilkårene deres(?!). Jeg fikk rettet opp i abonnementet mitt, som da stod på ChiliLargeEU til det nye FriData- abonnementet. I dag, fire dager etter, får jeg på ny en sms som sier at «Chilimobil ikke lenger kan tilby meg FriData», og har satt ned abonnementet mitt til 25GB, og dermed også stengte datatrafikken min igjen. Da jeg sendte e-mail i stad fikk jeg da bare til svar at det var ingenting å gjøre med, og at dette var grunnet i «forbruk av data vurderes å vesentlig overstige tilsvarende kunders gjennomsnittsforbruk». De nekter å gi noe informasjon om hva slags tall de baserer dette på, og at det er en «vurdering de gjør på månedlig basis»....
Noe av det dummeste jeg har opplevd. "nå med deling" står det klart og tydelig på websiden dems. Bruker du over 5 giga pr døgn, stenger de linja di, og du må svare på en sms, vente på bekreftelse, og slå av og på telefonen din. Da får du i teorien 3g til. Noe som aldri stemmer. Igjennom en Netflix film stenger de linja gjerne 2 til 3 ganger. sms terror altså. Og jeg har KUN delt til egne enheter. Men noen på chili har bestemt jeg altså ikke overholdt det. Jeg har mange enheter da. 2 pc'er, stasjonær og laptop, playstation og xbox, samt mine 2 telefoner. Alle, egne enheter. Så folkens, dette med deling, kan dere glemme. Feil markedsføring, juks og bedrag. Jeg anbefaler ICE til de som trenger mobildata, og ikke kan få noenlunde bra Fastlinje. Takk og farvel chili, håper dere går konk. Makan til lureri, og sms terror skal man lete lenge etter. Fri data er alt under 150 gb på en mnd.. dessverre brukte jeg noe over dette.... Og det fikk man jo klart se, da de sendte sms i hytt og pine, og brøt samtaler...
*Dette gjelder etter 1000GB grensen ble fjernet, prisen steg til 499.- og deling til egne enheter var lov. Brukte 250GB på 2 uker og fikk følgende melding "Vi kan dessverre ikke lengre tilby deg fri data-abonnementet.. [..] .. bruken av abonnementet anses ikke lenger å være personlig hvis kundens forbruk er unormalt, herunder hvis kundens forbruk av data vurderes å vesentlig overstige tilsvarende kunders gjennomsnittsforbruk." Ble deretter øyeblikket satt ned til 25GB uten forvarsel og nettfarten ble så begrenset at den var tilnærmet ubrukelig. Jeg tok øyeblikkelig kontakt med kundeservice på telefon og forklarte situasjonen, men ble bare bedt om å sende avdelingslederen en e-post slik at han kunne se på saken da hun ikke hadde rettigheter til å gjøre noe. Jeg sendte så en nogenlunde lang e-post til kundeservice hvor jeg forklarte nøyaktig hva de forskjellige GB'ene hadde gått til og spurte hvorfor de fjernet 1000GB grensen hvis de ikke skal forholde seg til det. Avdelingslederen pekte bare tilbake til vilkårene og kunne ikke gi meg noe bedre svar. Utrolig dårlig av Chilimobil å ikke holde det de lover. Ingen advarsel eller forsvarsel. Er ingen måte å sammenligne seg selv med gjennomsnittet.
400 kr per mnd var perfekt men jeg vil ikke betale 500 lapp for det :)
Bruker du 5 gb på en dag blir nettet stengt og du må låse opp nye 3 gb med å sende en sms. Hver gang dette skjer må man også skru telefonen av og på. Problemet er at jeg aldri får i nærheten av 3 gb når jeg skal låse opp mer. Bruker bare noen hundre mb og så blir det stengt igjen... Om jeg skal se en film eller fotballkamp etter brukte 5 gb må jeg derfor avbryte for å låse opp mer nett minst en gang i timen... De kan enten gi meg de 3 de faktisk lover bort, eller så bytter jeg til en mer seriøs operatør.