Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Pass deg for å opprette abonnement for en kortere periode. De fakturerer en hel måned hvis du sier opp den 1. i en måned - aldri opplevd det med et mobilselskap før! Det er heller ikke mulig å bytte abonnement underveis i en måned om du skulle har behov for det. Du må vente helt til neste måned, som er lenge når det er den 1. Heller aldri opplevd det hos konkurrerende selskap. Bortkastede penger dessverre, når avtalebetingelsene er så lite kundevennlige og informasjonen om dette så lite tilgjengelig.
Hei Marianne :) Dette høres ikke helt riktig ut. Er du helt sikker på at du var kunde av oss i denne perioden? Vi er en av de få mobilselskapene i markedet som ikke fakturerer for en hel måned hvis du avslutter abonnementet den 1. i måneden. Bransjestandard i Norge er at du må avslutte måneden før for å ikke få faktura for påbegynt måned. Vi lar den 1. og ofte den den 2. og 3. være åpen for oppsigelse da vi vet veldig mange bytter selskap disse dagene. Kan det være at du ringte oss den 1. men ikke flyttet til nytt selskap før senere i måneden? Det er vanlig at det tar opp til 10 dager før du får nytt simkort og flytter til nytt selskap. Hvis dette er tilfellet så bruker du abonnementet aktivt hos oss frem til du bytter selskap. Da vil vi ta betalt for denne perioden på lik linje med andre selskap. Når du ønsker å oppgradere et abonnement hos oss så vil dette tre i kraft umiddelbart etter bestilling. Hvis du ønsker å nedgradere så vil ikke endringen tre i kraft før månedsskiftet. Jeg kan forstå at dette kan virke litt rart. Dette er fordi man ofte har bruk opp datakvoten på abonnementet og da vil det være unaturlig å åpne for nedgradering før neste måned. Det er fint at du sier ifra om dette. Vi skal legge opp bedre informasjon om oppgradering i forhold til nedgradering der man bytter abonnement i appen. Tusen takk for din tilbakemelding. Vi forstår at ikke alle bytter abonnement så ofte og det er ikke så lett å forholde seg til alle reglene i mobilmarkedet. Tilbakemeldinger som dette hjelper oss og mobilbransjen til å bli bedre. Vi ønsker deg en god sommer videre :) Med vennlig hilsen Kristoffer - Chilimobil Kundeservice
Byttet til Chilimobil da min forrige leverandør la på prisen. Nå har jeg samme abonnement, men billigere 🙂
Hei Lilly! Så kjekt å høre! Vi er glad for å høre at du er fornøyd med ditt abonnement hos oss :) Tusen takk for din kommentar! Med vennlig hilsen Kristoffer - Chilimobil Kundeservice
Ingen problemer,fungerer knirkefritt til beste prisen.
Heisann Per! Så bra! Vi er glad for å høre at det fungerer knirkefritt :) Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Med vennlig hilsen Kristoffer - Chilimobil Kundeservice
Alt fungerer perfekt, meget rask og oversiktlig app som dekker 2 abonnement samtidig. Ingen ting blir aldri billig nok, så det er ikke tema her. Dekning? Kommer fra Telenor-nettverk der jeg der - som her - opplever tidvis dekningstap, og er vel like følsomme der er mitt inntrykk, men at jeg skulle oppleve å se 5G i displayet når jeg skiftet til Chili/Telia - var jo bare gledelig ;) Rett og slett superfornøyd - også etter å ha kontaktet support på et tidlig tidspunkt :)
Hei Trond! Det er strålende å høre å høre at du er fornøyd med ditt abonnement hos oss :) Vi setter pris på den hyggelige tilbakemeldingen! Med vennlig hilsen Kristoffer - Chilimobil Kundeservice
Veldig bra pris og enkel å bruke. Den har egen app som man kan følge med på. Har hatt Chili et par år tror jeg, ikke tenkt å bytte.
Hei Keth! Det er flott å høre at du er fornøyd med ditt abonnement hos oss :) Tusen takk for en kjempe hyggelig tilbakemelding! Med vennlig hilsen Kristoffer - Chilimobil Kundeservice
Greit nok, men dårlig dekning. Ihvertfall her jeg ferdes, øst i Innlandet. Ryddig og grei side. Lett å ha oversikt over flere abonnementer etc.
Hei Bente :) Tusen takk for tilbakemeldingen! Det er leit å høre at du opplever dårlig dekning på ditt abonnement. Telia jobber kontinuerlig med å oppgradere nettverket sitt slik at de skal kunne tilby dekning til alle i Norge. Hvis du har spørsmål eller lurer på noe angående dekningen du opplever så kan du gjerne ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan se på dette sammen med deg :) Med vennlig hilsen Kristoffer - Chilimobil Kundeservice
Chili present a roaming map of Europe that is only missing the Balkans, Kaliningrad and Greenland missing. So, you travel to Northern Cyprus (which is shown as fully coloured) or your train passes through Monaco, or Gibraltar, which are not indicated as being any different, and suddenly you're charged 2.59NOK/MB without being informed (since Chili, unlike most providers, don't provide a usage meter, and any SMS warnings — if sent — are not received if the SIM is in a tablet). There is no way to avoid these amounts except by constantly having flight mode engaged. This is downright deceptive behaviour and I have given notice to terminate my contract.
Hi, Adam! We sincerely apologize for the issue with the map. It was initially sourced from a Wikipedia page on the EU/EES and then modified to match our colors. Of course, it should only display the southern part of Cyprus and indicate that Monaco and Gibraltar are not part of the European Union, hence excluded from the EU free roaming agreement. Based on your valuable feedback, we have made the necessary updates to the map. It now includes text for each country and provides a clearer view specifically highlighting Monaco, Gibraltar, Cyprus, and the Isle of Man. Regarding your concern about receiving an SMS warning when entering a new country, please note that this is a standard practice at Chilimobil. However, there might be instances where it takes longer to receive the notification if the mobile operator you initially connect to fails to promptly relay the information to Telia (the network provider we lease coverage from). Regrettably, some countries are more efficient in this regard than others. Once again, we apologize for any inconvenience caused and appreciate your understanding. Best regards, Magnus at Chilimobil