Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Misleading information (hidden costs) about abonnament and bad customer service.
Jeg blir oppringt av ukjente som sier at de blir oppringt av mitt nummer, de spør hvorfor jeg plager de med telefonsalg. Det er helt ukjent for meg. Mitt abonnement hos chilimobil er hacket.
Jeg valte brebånd på 100G i mnd fra Chilli mob. Det er var et utrolig dårlig valg.. For det første går ikke særlig fort, MEN det største problemet dukker jo opp den dagen jeg har brukt de 100G noe som skjer ofte. Da er ikke mulighet og kjøpe mer data.. Jeg må pent vente til den 1 i mnd da nye 100G kvote starter.. Så da var valget uhyre enkelt.. rett tilbake til telia hvor samme abn koster noe 10 kr mer, MEN hvor man for data rollover, og mulighet til og kjøpe mer data skulle det knipe for en billig penge.. SÅ styr unna Chilli..
Hold dere borte fra disse- chili og svea inkasso/finans. Nå har staten redusert gebyrene disse har lov å ta, så må regne men enda mer aggressivitet fra slike som svea inkasso/chili.Jeg har hatt mobilabb i 30 år har ikke opplevd maken til gebyrer purringer, noe som har gjort dette til Norges dyreste abb. Jeg tenkte jeg skulle redusere mob utgiftene ved å velge disse, men ser ut som om de bruker inkassoselskapet SVEA INKASSO/FINANS som faktureavdeling, og alle vet vel hva dette fører til. Ringte de i dag etter å ha fått en ny purring/inkasso, vet atter en gang desverre ikke hvorfor. Ringte de igjen spurt om de kunne slette kravet på 290 kr, med det kunne de ikke. Jeg sa at jeg da kom til å bytte mobilselskap. Svaret var at det måtte jeg bare gjøre det hadde ikke hun noe med. Dårlig samarbeidspartner?- bytter nå to abb til annet selskap. Chili ønsket heller ikke yte noen form for service. Han jeg snakket med hørtes ut som om han ikke var klar over hva som gir chili inntekter. Har ingen tillit eller respekt for disse som mangler- respektfullhet, hjelpsomhet, profesjonalitet, seriøsitet... Anbefaler alle å velge bort disse.
Jeg bruker mobildata hele dagen, også hjemme, i påvente av fibertilknytting etter et lynnedslag grillet kobbernettverket i gaten jeg bor i. Bruker derfor mye data daglig og falt for pakken Fri Data Dag som gir 5gb data om dagen før hstigheten blir nedsatt til 3mbit/s til neste dag. Desverre har jeg hatt store problemer med 4g og 4g+ dekningen. Chilimobil bruker Telia sitt nettverk, og det var nettopp Telia jeg hadde før, men datapakken Telia tilbydde da var kun 40gb/mnd til dyrere pris. Så jeg tenkte at jeg kunne både spare penger og få en større datapakke, men... Sliter med at 4g og 4g+ singalet plutselig forsvinner eller at hastigheten ligger under 1mbit/s, vi snakker tilbake til "gode" gamle ADSL-dager. Noen ganger ligger jeg på 200kbit/s og da nærmer vi oss ISDN-hastigheter... OG det fungerer dårlig med dagens bildebruk i reklamer og på nett ellers. Jeg må da ty til og endre instillinger på mobilen til 2g/3g netteverket hvor hastigheten kan variere mellom 1-20mbit/s. Testet det med to forskjellige telefoner og opplever det samme. Men det kan også være trøbbel med lokale antenner. Selv om Telias dekningskart viser at dekningen for 4g og 4g+ er "meget god" i mitt område. Jeg har sett meg lei av å sku av og på 4g/4g+ nettverket flere ganger om dagen for å se om dekningen er tilbake eller ikke. Til vanlig mobilbruk, ringe, SMS, MMS, Snaps og tjenester som bruker små datamengder o.l. har det fungert helt greit.
Det har bare vært rot fra første stund. For å nevne noe, forsvant navnet mitt fra Gule sider, tvillingsimkortet måtte jeg purre på flere ganger og etter 3 uker med mye rot, har jeg fortsatt ikke fått bank id på mobil til å fungere. I tillegg skal jeg plutselig har brukt 50G med data og jeg har aldri brukt mer en 20G tidligere. Ingen forståelse fra Chilimobil. Jeg endte opp med å bytte tilbake til Telia etter 2 mnd. Anbefaler IKKE Chilimobil.
Store deler av plassene jeg befinner meg (litt utenfor trondheim) så er det nesten ikke 4g