Fjordkraft Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Da jeg byttet til Fjordkraft virket det som at gigabytene med data fløy ut av seg selv. Måtte bytte til dobbelt så stort abonnement for å bruke samme mengde data.
Hei Tone, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper - her er det likt hos absolutt alle. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Jeg vet at noen av Telenor/Telia sine abonnement har streaming av musikk inkludert, og at dette derfor ikke "teller" på databruken - kan det ha vært tilfelle hos deg? Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis du hadde et abonnement på 4GB kan du ha spart opp Rollover opptil 8GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 4GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før. Ellers er forklaringen ofte at man ubevisst har endret bruksmønsteret sitt, f.eks ved hyppigere bruk av tjenester som streamer video. Ofte opplever vi at kunder tenker at video kun er YouTube, Netflix og TV-apper, og at man ikke tenker over at f.eks Snapchat-snutter og korte videoer på Instagram og Facebook også kan være med på å utgjøre en god del forbruk i løpet av en måned. Hvis du tenker at disse tre forklaringsmulighetene ikke treffer i ditt tilfelle vil jeg oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice, slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg. Håper vi hører fra deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Hei. Har aldri vært kunde hos Fjordkraft Mobil, men ser at de har lave priser og vurderer derfor å flytte to av familiens mobilabonnement dit. Men etter å ha lest flere av kundenes omtaler og erfaringer så er jeg blitt skeptisk. Det er flere som skriver at det er mye rot med mobildata, at det bare forsvinner på uforklarlig vis. Og det er også flere som etter å ha vært i kontakt kundeservice, beskriver dette som en ikke god opplevelse med mindre bra service. Hmmmm?
Hei Trond. Så leit å høre at du er skeptisk til å teste Fjordkraft Mobil. Vi har Norges aller mest fornøyde mobilkunder, har nylig blitt kåret til Norges beste kundeservice, og vi har absolutt ingen bindingstid. Når det gjelder påstander om feil ved mobildatabruk så undersøker vi alltid disse svært grundig. Vi har aldri funnet noen feil her, og årsaken til disse påstandene er nesten alltid enten misforståelser rundt egen mobildatabruk eller at man har glemt at man mister oppspart Rollover ved operatørbytte. Jeg håper du vil gi oss en sjanse - vi skal i hvert fall ta deg imot med åpne armer! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Se kommentar over. De rimelige og stopper og varsler nå datamengden er oppbrukt slik at en slipper ubehagelige regningsopplevelser.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Ole. Det er godt å høre du er fornøyd med oss. Om det skulle være noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det bare å ta kontakt. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Ville bytte til fjordkraft, men etter å ha lest alle de negative kommentarene foretrekker jeg et annet selskap. Dette burde dere sjekke opp i, da aktuelle kunder som meg velger dere bort i lys av disse anmeldelsene.
Hei Theresa, vi leser og svarer på alle anmeldelser som kommer inn hit. Kanskje kan dette hjelpe litt på inntrykket du har fått:I sin siste undersøkelse konkluderte EPSI Rating med at Fjordkraft Mobil har Norges aller mest fornøyde mobilkunder (https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/fjordkraft-har-norges-mest-fornoyde-mobilkunder/), og i januar vant vi prisen for Norges aller beste kundeservice. Jeg håper du likevel vil vurdere å bli kunde oss en gang i fremtiden, og ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Jeg hadde abonomang på 15gb. Da dette var brukt opp 21/2 kjøpte jeg 3gb til. I appen hadde jeg da brukt 550kr på dette. Den 27/2 fikk jeg melding om at mine 3gb var brukt opp. Samtidig hadde maksgrense blitt nåd på 400kr ekstra noe som skulle vært umulig da jeg har brukt flymodus etter hver gang jeg fikk melding. Uansett så tok jeg flere lange telefonsamtaler med fjordkraft etter dette. Mitt inntrykk var at de var mere interessert i og stå på sin rett en og hjelpe meg. Jeg har vært kunde i flere år, så at de skal bli vrange og j#%elige mot meg når jeg støtter på noe som dette er trist. Så «kunden har alltid rett» gjelder absolutt ikke hos fjordkraft. Det var altså viktigere for de og skrape meg for penger den måneden en og beholde meg som kunde. Selv om det var treghet i appen som vist nok var årsaken til at jeg ikke var informert, og naturligvis skal det gå utover kunden🙃👌 Er du glad i en smell. Prøv å gå tom for data hos fjordkraft💥 Takk og farvel
Rimelig 4 gb abonnement. Dessuten praktisk med strøm fra samme leverandør. Bra kundeservice.
Hei Einar, og tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en anmeldelse. Det setter vi veldig pris på. Ønsker deg en god uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Alt fungerer som det skal, god kundeservice og fine tilbakemeldinger ved henvendelser
Hei Morten, så godt å høre at du er fornøyd! Tusen takk for den gode anmeldelsen. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Hadde en annen operatør tidligere med eget nett, men det var veldig ustabilt og med dårlig hastighet på mobildata. Byttet til Fjordkraft som benytter Telenors nett og er veldig fornøyd med dekning og hastighet. God og kundeservice som også er tilgjengelig via chat.
Hei Glenn, og tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det er godt å høre at du er fornøyd med oss. Jeg håper du tar kontakt med oss om det er noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden. Ønsker deg en fortsatt god uke :) Med vennlig hilsen Fjordkraft
Jeg er meget godt fornøyd med Fjordkraft Mobil, har ikke hatt noe problemer i det hele tatt. Blant de billigste leverandørene i Norge, om man er Fjordkraft strøm kunde. Intuitiv app der man får all nødvendig informasjon og kan utføre oppgaver. . Kan ikke forstår andre som klager på at nettoperatør "stjeler data", virker helt absurd og som målrettet negativ kritikk. Da burde man heller selv studere litt telefonen's dataforbruk på app nivå og finne forklaringen. Dataforbruk er samme uansett leverandør.
Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen, Jona! Det setter vi enormt pris på. Så godt å høre at du liker Fjordkraft Mobil-appen. Vi jobber for tiden med å få alle funksjonene fra denne appen inn i vår nye Fjordkraft-app, slik at man kan administrere hele kundeforholdet sitt fra samme sted. Dette er ikke klart riktig enda, men kommer snart - vi håper du blir vel så fornøyd med dette når det kommer. Ønsker deg en fortsatt fin uke :) Med vennlig hilsen Fjordkraft
Jeg har ikke hatt noen kluss med abonnementet, fikk godt tilbud.
Hei John, og takk for at du la igjen en anmeldelse her på Bytt.no. Så godt å høre at du er fornøyd med oss! Ønsker deg en fortsatt god uke :) Med vennlig hilsen Fjordkraft
Jeg bestilte i juli i fjor (2019) et abonnement inkludert 1GB for 119 kroner pr. måned. Bra pris. I februar er prisen kr. 131 etter jevne påslag måned for måned. Uten at jeg har fått beskjed om det. Telefonselskaper er vår tids smågrishandlere og revskinnskjøpere. Det er bare skalkehatten som mangler - og kjøpsdrammen.
Hei Tunk, og takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. I de 119,- er det inkludert at du kan ringe, sende SMS og MMS helt kostnadsfritt til ordinære nummer, samt bruke 1 GB mobildata. Dette gjelder også i EU/EØS. Vi har ikke endret denne faste månedsprisen, men man vil oppleve å få en høyere faktura hvis man har brukt mobilen til annet enn det som er inkludert i den faste månedsprisen. Det kan være ringing eller SMS til spesialnummer, bruk utenfor EU/EØS, bruk fra Norge til utlandet, eller bruk på skip, fly og satellitt. Databruk utover 1 GB vil også koste ekstra. Det høres ut som det er det som har skjedd i ditt tilfelle, men her vil vi kunne hjelpe deg med å få oversikt hvis du kontakter vår kundeservice. Du får enkelt tak i oss på telefon, chat eller Facebook. Ellers kan jeg anbefale deg å ta en kikk på kontrolltjenestene våre: https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/fa-full-kontroll-pa-mobilkostnadene/. Her finnes det gode alternativer for kunder som ikke ønsker å bruke mer enn akkurat det som er inkludert i månedsprisen. Jeg håper dette var til hjelp! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Gir for første gang tilbakemelding på slike forum. Kjenner meg overhodet ikke igjen i alle de negative tilbakemeldingene. Sjekket app og har hatt abonnement for 2 voksene og 2 barn siden juni 2017, mulig lenger, men det var så langt jeg kunne gå tilbake i appen. Har ikke opplevd noe negativt, kun rimelig abonnement og Telenor dekning. Har aldri opplevt at datatrafikken har «tatt av». Sier dette for å veie opp for de som ikke har vært like heldige som meg. Min opplevelse av Fjordkraft mobil er at det trykt kan anbefales!
Hei Magne, og tusen takk for tilbakemeldingen. Det setter vi stor pris på! Vi har undersøkt veldig nøye de tilbakemeldingen vi har fått på data som blir brukt opp raskere enn forventet, og forklaringen er nesten utelukkende at det gjelder kunder som nettopp har byttet til oss fra et annet selskap, og som derfor ikke lenger har sin oppsparte Data Rollover. Det er fort gjort å glemme at denne ikke blir med videre når man bytter mobilselskap, uansett hvilket selskap man bytter til. Men vi undersøker selvsagt hvert tilfelle som blir rapportert inn til oss - også setter vi veldig pris på det når kunder som deg ønsker å anbefale oss til andre. Ønsker deg en super uke :) Med vennlig hilsen Fjordkraft
Sluker mobildata! Vi, jeg og 2 barn, har 2 GB til 189,- og våres regning har kommet opp i over 1800,- kr!!!! Kjøper GB og det er brukt opp på under 20 minutter, da har jeg bare vært inne på google og søkt etter ting. Min samboer bestilte 4 GB, lokketilbud, tidlig på morgenen. Han var inne på finn.no i noen minutter, slo deretter av mobildata(siden det blir slukt!) og når han slo det på igjen og sjekket var det brukt opp over 2GB. Det er ikke mulig. Bedrageri.
Hei Ss, og takk for tilbakemeldingen. Mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper - her er det likt hos absolutt alle. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Jeg vil på det sterkeste oppfordre dere til å kontakte vår kundeservice, slik at vi kan se nærmere på dette sammen. Mer generelt kan jeg jo opplyse om dette: Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Jeg vet at noen av Telenor/Telia sine abonnement har streaming av musikk inkludert, og at dette derfor ikke "teller" på databruken - kan det ha vært tilfelle hos dere? Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis du hadde et abonnement på 4GB kan du ha spart opp Rollover opptil 8GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 4GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før. Ellers er forklaringen ofte at man ubevisst har endret bruksmønsteret sitt, f.eks ved hyppigere bruk av tjenester som streamer video. Ofte opplever vi at kunder tenker at video kun er YouTube, Netflix og TV-apper, og at man ikke tenker over at f.eks Snapchat-snutter og korte videoer på Instagram og Facebook også kan være med på å utgjøre en god del forbruk i løpet av en måned. Men alt i alt vil jeg først og fremst oppfordre deg til å kontakte oss - det er mye lettere å bli klok på dette hvis vi kan sette oss ned sammen og se på hva det er som kan ha skjedd. Håper vi hører fra deg. Hilsen oss i Fjordkraft
Enkelt å endre abonnementet etter forbruk, oversiktlig app som viser forbruk, gode priser og meget god kundeservice.
Hei Kåre, og tusen takk skal du ha for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi enormt stor pris på. Om det er noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det bare å gi oss en lyd :) Med vennlig hilsen Fjordkraft
Svarer til forventningene. Enkel og oversiktlig app.
Hei, og tusen takk for den gode tilbakemeldingen! Så godt å høre at du er fornøyd med appen vår. Ønsker deg en flott uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Vi er nå 5 (2 voksne og 3 barn) som byttet fra Telenor til Fjordkraft mobil. Jeg har selv tidligere solgt både mobiltelefoner og mobilabonnement (ikke for Fjordkraft og jobber innenfor et helt annet felt i dag) så jeg har god erfaring på dette markedet. Byttet til Fjordkraft pga bra pris og Telenor dekning. Har hatt Fjordkraft i ca 6 mnd nå. Alt fungerer helt perfekt og har ikke hatt et eneste problem. Har fulgt nøye med på mobildatabruk og alt samsvarer med det min egen mobil sier og det Fjordkraft sier jeg bruker. Så alle påstander jeg leser her om at Fjordkraft "stjeler" mobildata er nok heller brukernes egen feil, som det nesten alltid er i slike saker (uansett hvilken mobiloperatør man har). Appen er bra og bruke, og dekningen fra Telenor er som alltid bra og er kun storfornøyd som kunde hos Fjordkraft. Det eneste jeg savner er muligheten å kunne kjøpe mobiltelefon med litt rabatt med bindingstid på abonnement osv ;) Tenkte jeg måtte veie litt opp mot all de negative omtalene, og jeg har flere bekjente og venner som har Fjordkraft som er storfornøyde.
Hei Morten, og tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi skikkelig stor pris på. Vi noterer oss ønsket ditt om kjøp av mobiltelefon med rabatt, og vi er klar over at dette er noe som flere kunne tenkt seg. Jeg skal melde dette videre til vår produktansvarlig. Ellers vil jeg avslutte med at det bare er å ta kontakt hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med - vi er lett tilgjengelige på både telefon, chat og Facebook. Ønsker deg en fortsatt fin uke :) Med vennlig hilsen Fjordkraft