ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Byttet fra talkmore og har ikke sett meg tilbake. Veldig god app hvor det er enkelt å bytte abb og se oversikt. I tillegg har de gratis abb for mine barn hvor jeg enkelt kan ha oversikt. I Norge trenger vi også en utfordrer til Telenor og Telia. Kjøpte også en huawei telefon sist år hos ice og det er enkelt å holde oversikt i appen.
Hei, Morten Tusen takk for en så hyggelig tilbakemelding! 😁 Vi er så glad for at du deler din erfaring med oss! Vi setter stor pris på at produktet vårt har falt i smak hos deg, og at du full oversikt over abonnementene dine. Og du som juridisk eier har også full oversikt over barnas abonnement. Flott at du får utnyttet muligheten med gratis abonnement til de minste med IceJunior også! Ønsker deg en flott dag! 😊 Mvh. Kristine ice.no
Vurderte å kjøpe iPhone 12 ProMax og snakket på telefon med Ice og spurte om wifitale ikke var støttet hos de da dekningen i huset mitt gjør det umulig å motta samtaler eller bankid uten wifitale Personen sa at tjenesten var rett rundt hjørnet og jeg aksepterte det 2mnd senere purret eg om hvor mye lengre unna wifitale var. Igjen rett rundt hjørnet Nå 8-9 mnd senere og fortsatt ingen wifitale men lovord at de skal få det, mens en har sagt Apple har brudt forhandlingene med Ice Tilbød ulike måter å fikse problemet mitt og fortsatt være kunde, men de nektet Nå stikker jeg til ChiliMobil så sier de jeg må betale bruddgebyr. Uholdbart og vurderer faktisk ta de for retten for misvisende reklame/informasjon og bedrageri Har likt Ice siden de først kom på markedet, men ser ut som selskapet er helt anderledes enn da de startet opp Styr unna, spesielt IPhone brukere
Hei, Alexander Dette hørtes ikke noe bra ut! Her virker det som det har vært noen missforsteåelser, og tenker vi må se litt dypere i historikken for å se hva som har skjedd her. Det er derfor fint om du sender oss en henvendelse med mobinummeret eller kundenummeret ditt til [email protected], slik at vi kan sjekke opp hva som har skjedd, og finne konkret informasjon til deg! Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no
Oversolgt dårlig abonnement. Kjøpte 6GB pluss 1000 GB abonnement. Selger "glemte" å si at de 1000 GB bare gjelder på Ice+ sitt nett. Har nettopp kjørt strekningen Stavanger- Kristiansand etter å ha brukt opp grunnpakken med 6 GB og gått over på de 1000 GB som jeg bare får på Ice+ og nettet virket i praksis ikke hele veien. Virket heller ikke i Kroatia når jeg var der i sommer, i tillegg virker det ikke når du beveger deg rundt i Kristiansand eller Stavanger by. Fantastisk irriterende når du ikke lenger kan bruke Google Maps på telefonen grunnet at de setter ned farten når telefonen ikke finner Ice+ nettet. Opplevde også det samme i hele Lofoten i sommer når jeg leide bil der. De sa også at det ikke var noe problem og få betalt ut privat abonnementet og flytte det til bedrift. de skulle betale ut bindingstiden sa de. Så prøver de seg etterpå om jeg bare kan sende en faktura fra bedriften. dvs jeg må ta kostnaden for store deler bruddgebyret privat pga skatt og arb.giver avgift. De sammenlignet også prisene for privat abonnment og bedriftsabonnement i salgsavtalen med og uten moms. DVS de mente bedrift var billigere enn privat, når de solgte inn bedrift. Men hvis du regner med moms er det jo omvendt.
Hei, Sgr Dette skal jeg se på for deg! Veldig synd å lese at du ikke fikk god nok informasjon om produktet når du bestilte det. Du skulle selvsagt fått informasjon om at Data Frihet kun fungerer i vårt eget nett, ice+. Og ønsker å beklage så mye for den manglende informasjonen du har fått. Hvis du går inn på dekningskartet på hjemmesiden vår, kan du se hvor vi har ice+ dekning. Sjekk adressene på kartet hvor dette ikke fungerte for deg, for å se om du faktisk skulle hatt fungerende ice+ nett der. Vi har ikke eget nett i Kroatia, kun i Norge. Så der vil ikke ice+ nettet være tilgjengelig. Når du drar til utlandet, må du aktivere Dataroaming på telefonen, for at du skal bli koblet opp til nettverket der nede. Men merk deg at dersom du reiser til områder utenfor EU, vil det påløpe ekstra kostnader for bruk av telefonen til å ringe, sende SMS/MMS og bruke mobildata disse stedene. Dersom du har blitt lovet å få bruddgebyr fra gammel operatør dekket, så send oss gjerne en henvendelse til [email protected], med mobilnummeret og navnet ditt, slik at vi kan sjekke opp i dette for deg. Når det kommer til dette med mva/moms, så er det slik at alle Bedrift abonnementene kommer med mva/moms i tillegg. Men for private kunder er dette allerede inkl. i prisen. Dette er helt vanlig praksis hos alle operatører. Ønsker deg en flott dag! 😊 Mvh. Kristine ice.no
Trekkes månedlig for såkalt «bruk i Norge» herunder «informasjonstjenester». Dette trekker er dyrere enn abonnementet i seg selv. Det er også registrert samtlige mnd til nattlig aktivitet. Rimelig sikker på at jeg sover på natten og at jeg ikke bruker dyre informajsonstjenester. Har aldri betalt så mye månedlig uten å vite for hva, og har dermed aldri før vært så misfornøyd. Bytting bestilt ! Returnerer aldri
Hei, Lise Dette skal jeg forklare for deg. Innholdstjenester er tjenester som er kjøpt med mobiltelefonen din, som blir fakturert av strex. Og du kan enkelt sperre for å ta i bruk slike tjenester på Min Side eller ved å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 21 00 00 00. Innholdstjenester kan være alt fra nummersøk, betaling for annonser, kjøp av musikk, kjøp i brus/godteri-automater, parkering, betaling for bomringpasseringer, betaling for lege og tannlege mm.. Det finnes f.eks mange spill og apper på telefonen som koster penger, som man blir belastet for. Det er også mange apper som har betalte tjenester eller abonnement som du kan velge å betale med mobilen. Det kan f.eks være Spotify, Netflix og andre strømmetjenester, EasyPark, 1881 appen mm.. Bestilling av innholdstjenester kan gjøres via apper på mobiltelefonen eller ved at man f.eks sender en SMS til ett kortnummer (fire-sifret nummer) og kan medføre abonnement på tjenesten, for eksempel i forbindelse med svar på konkurranser. Du mottar da SMS som du blir belastet for. I hver melding som mottas skal det stå informasjon om hvordan tjenesten kan stoppes. Normalt stoppes tjenesten ved å sende STOPP til det nummeret innholdstjenesten kommer fra. Du kan også opprette en Min Side bruker på www.strex.no, hvor du kan se de ulike tjenestene du blir belastet for. Grunnet personvern har ikke ice anledning til å se hvilke tjenester du blir belastet for. På forsiden på www.strex.no har de også en video som forklarer dette med innholdstjenester. Håper dette var oppklarende for deg! 😊 Ønsker deg en flott dag! Mvh. Kristine ice.no
Poor signal of mobile Bredbånd changes to no signal and no connection. Smart router was placed at the best position. Restart afer turnoff for 20 min. Must restart many times per day. Ice explains many user in the area! Hopeless especially connection is gone during a video meeting! The chat service is also poor. They don’t answer question.
Hi Desperate U, I am so sorry to hear that you have problems with your mobile broadband. If you send me an e-mail to [email protected], and add your name and customernumber, I will look into this right away. I am looking forward to hearing from you, and hope you will have a nice day! Best regards Heidi ice.no
Byttet første abonnement til ICE for ca. et år siden. Nå har vi flere ICE abonnementer i familien som alle fungerer perfekt - dekning, oppetid etc. Og med data frihet løsningen på hytta har vi nær ubegrenset med data for kun 99 pr. mnd. Ingen av de andre leverandørene er i nærheten av dette. Kunne ønske at de kom opp med enda mer konkurransedyktig tilbud på trådløst bredbånd i ICE+ nettet slik at vi kunne klippet dyrt fiberabonnement.
Hei Isu, Så fint at du er fornøyd med oss. Det er sant at du får veldig mye data for pengene, når du har tilleggspakken Datafrihet på 1000GB for kun 99,- pr måned. Har du ice+ dekning , er det jo heller ikke noe i veien for å bruke dette hjemme, ved å dele internett fra telefonen. Når det gjelder mobilt bredbånd, har jeg foreløpig ikke noen andre abonnement enn de som allerede ligger på vår nettside, www.ice.no, men dersom det skulle komme nyheter på den fronten, vil vi legge ut informasjon på nettsiden vår. Takk for god tilbakemelding, og ha en flott dag! Mvh Heidi ice.no
Jeg fikk melding om at mms i EU/EØS sone i utlandet var gratis så jeg sendte i vei til en i familien min i Norge. Så på min side at det var trukket penger for det. Tror det er snakk om over 250 kr nå. Jeg klaget over at det ble trukket penger for det. Men ice skulle se på dette. De har brukt en uke og noen dager nå på saken. Så jeg vet fortsatt ikke om telefonregningen min blir dyrere enn forventet. Jeg har ikke den beste økonomi så jeg hadde aldri sendt disse mmsene om jeg måtte betale for de. Hadde vært greit om ICE kunne være raskere å konkludere om jeg må betale disse pengene eller ikke. Det er etter min mening ikke min feil når jeg får beskjed at mms i området er gratis. Forstår ikke hvorfor det tar så lang tid å finne ut av om jeg må betale eller ikke for dette. Jeg var ellers meget fornøyd med ICE. Men dersom jeg må ut med å betale for mmsene som skulle vært gratis så vil jeg vurdere å bytte til et annet selskap pga jeg synes det blir urettmessig å måtte betale alt dette for mmsene jeg sendte når det skulle være gratis.
Hei Linnie, Dette må vi finne ut av. Det er helt korrekt at bruk innenfor EU/EØS er inkludert i abonnementet, og det er derfor fint om du sender meg en e-post til [email protected], og legger ved ditt navn og telefonnummer. Da kan jeg se nærmere på hva du er belastet for. Er det en feilbelastning, vil jeg rette den med det samme. Jeg avventer tilbakemelding fra deg, og ønsker deg en fin dag! Mvh Heidi ice.no